2165
Sök

_Glenne_´s Sierra 2,8 GHIA -88| nu 8/9 -08, nu är projektet slut, bilen inte längre i min ägo!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
just ja.. funderar på att åka iväg och börja med fälgarna också eftersom dom ska bli vita och jag har färg.... tror ni det blir schyst med vita 16"are på min röda sierra?? smile

personligen tycker jag det är riktigt snyggt med vita fälgar på röda bilar men nu vill jag också veta vad ni tycker smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 118 Inlägg
20 maj 2008
ändå nice smile vita fälgar är ruskigt snyggt på svarta och röda bilar tongue så kör du på de big_smile de ska iaf jag me 17"arna jag ska köpa på fredag tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hehe jao, jag är nöjd tongue...  hehe jao, det tycker jag med... jao, ska göra det, tänkte försöka hinna lacka 2st ikväll iaf smile... hehe okej big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

2 118 Inlägg
20 maj 2008
väntar ivrigt på update big_smile ska kanske laga två rosthål under bilen ikväll om jag orkar tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hehe japp.. får se om jag hinner... en barndoms kompis är ju hemma i byn för en gångs skull också så jag ska vara med han och hans tjej också, men dom kan ju titta på medans jag lackar fälgarna wink haha tongue

37 Inlägg
20 maj 2008
Du glenne finns ett företag i birsta som pulverlackar jävligt billigt. Ska ta reda på vad dom hette (Jonas med den silvriga imprezan hade lackat sina där) wink

Turbofemma blire nog :)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hehe okej, men jag orkar inte betala för att lacka fälgarna tongue har ju endå vit fälgfärg så jag gör det själv och hoppas på det bästa tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
jahapp då har jag lackat bak fälgarna vit eftersom jag hade dom löst smile

här är fälgarna ner slipade smile
http://i25.tinypic.com/29p25gz.jpg

första lagret vit färg
http://i27.tinypic.com/qs5oxl.jpg

nått lager efter, börjar likna nått smile
http://i29.tinypic.com/25tua7r.jpg

la en platta inne i ett rum hos farsan som vi inte använder och la fälgarna på den plattan för att få lite värme när dom torkar... blir nog nice med vita fälgar smile
http://i31.tinypic.com/29nymo7.jpg

tyvärr så var färgen jag använde så jädrans tunn så det vart nån rinning men det får duga tills vidare.. ser ju trots allt endå skapliga ut nu också smile

det var väll allt för idag smile

2 118 Inlägg
20 maj 2008
jag vill också ha vita fälgar !! big_smile tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hehe jaa det är snyggt... längtar tills jag fått tag i nya däck till dom två jag lackade idag och när jag har lackat dom andra två... vill se hur det blir med vita fälgar... synd på den tunna färgen bara men som sagt, det får duga tills vidare smile

2 118 Inlägg
20 maj 2008
hehe ^^ jag ska nog lämna in mina på pulverlack tongue

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hade jag orkat och haft pengar så hade jag nog gjort det... men tycker inte det spelar nån roll endå, jag menar färgen sitter ju kvar endå så tongue

1 997 Inlägg
20 maj 2008
Såg ju helbra ut!

Hur noga var du me förarbetet då? Hehe. tongue
Kolla gärna in min(a) uppdatering(ar) också. smile

Ska bli kul å se hur de ser ut på bilen sen också! Kör hårt! big_smile

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
tackar så mkt smile

förarbetet? jadu, visst kan man vara mer noga om man vill, men vi slipade först med lite grövre papper, sedan gick vi över till ett fint papper och efterslipade med osv, sedan blåste vi av fälgarna med kompressorn och efter det så torkade vi av fälgarna med förtunning och sen lackade vi tongue

men hade det varit nå grymma exempelvis 17"are så hade jag ju varit 100% noga och absolut inte hållt till ute heller tongue... men nu känns det inte allt för noga när det bara är ett par vanliga 16"are smile
Senast redigerat av _Glenne_ (20 maj 2008)

terazzi
20 maj 2008
oj vad man missat big_smile du jobbar på som vanligt ser ja smile
lycka till med den!!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
hehe japp, det var varit bra med uppdateringar på sista tiden... har legat i på sista tiden vettu wink hehe tongue

tackar smile

2 118 Inlägg
20 maj 2008
_Glenne_ skrev:
hehe japp, det var varit bra med uppdateringar på sista tiden... har legat i på sista tiden vettu wink hehe tongue

tackar smile

haha man får så lov att ligga i om man rasar lådor stup i kvarten lol

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
NJ_ skrev:
_Glenne_ skrev:

tackar smile

haha man får så lov att ligga i om man rasar lådor stup i kvarten lol

hehe jo visst tongue... men denna verkar hålla tongue... iaf än så länge tongue... har kört ganska många hårda mil idag plus lite burnande och sladdande och fortfarande inga missljud så jag hade nog bara oturen med förra lådan att den redan var slutkörd när jag monterade den tongue
Senast redigerat av _Glenne_ (20 maj 2008)

2 118 Inlägg
20 maj 2008
haha, vet inte hur länge jag skulle garva om den här lådan gick med ^^

D.i.l.l.i.g.a.f

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
20 maj 2008
Trådstartare
funderar även på att beställa "sponsor loggor" eller vad man ska kalla det (silver färgade) och sätta i framkant på framdörrarna uppifrån och hela vägen ner samt nåra stycken lite snett på ena sidan på huven... vad tror ni om det?? jag tror det kan bli snyggt smile

Sök