just ja.. funderar på att åka iväg och börja med fälgarna också eftersom dom ska bli vita och jag har färg.... tror ni det blir schyst med vita 16"are på min röda sierra??
personligen tycker jag det är riktigt snyggt med vita fälgar på röda bilar men nu vill jag också veta vad ni tycker
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
hehe japp.. får se om jag hinner... en barndoms kompis är ju hemma i byn för en gångs skull också så jag ska vara med han och hans tjej också, men dom kan ju titta på medans jag lackar fälgarna haha
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Du glenne finns ett företag i birsta som pulverlackar jävligt billigt. Ska ta reda på vad dom hette (Jonas med den silvriga imprezan hade lackat sina där)
jahapp då har jag lackat bak fälgarna vit eftersom jag hade dom löst
här är fälgarna ner slipade
första lagret vit färg
nått lager efter, börjar likna nått
la en platta inne i ett rum hos farsan som vi inte använder och la fälgarna på den plattan för att få lite värme när dom torkar... blir nog nice med vita fälgar
tyvärr så var färgen jag använde så jädrans tunn så det vart nån rinning men det får duga tills vidare.. ser ju trots allt endå skapliga ut nu också
det var väll allt för idag
hehe jaa det är snyggt... längtar tills jag fått tag i nya däck till dom två jag lackade idag och när jag har lackat dom andra två... vill se hur det blir med vita fälgar... synd på den tunna färgen bara men som sagt, det får duga tills vidare
förarbetet? jadu, visst kan man vara mer noga om man vill, men vi slipade först med lite grövre papper, sedan gick vi över till ett fint papper och efterslipade med osv, sedan blåste vi av fälgarna med kompressorn och efter det så torkade vi av fälgarna med förtunning och sen lackade vi
men hade det varit nå grymma exempelvis 17"are så hade jag ju varit 100% noga och absolut inte hållt till ute heller ... men nu känns det inte allt för noga när det bara är ett par vanliga 16"are
Senast redigerat av _Glenne_ (20 maj 2008)
hehe japp, det var varit bra med uppdateringar på sista tiden... har legat i på sista tiden vettu hehe
tackar
haha man får så lov att ligga i om man rasar lådor stup i kvarten
hehe jo visst ... men denna verkar hålla ... iaf än så länge ... har kört ganska många hårda mil idag plus lite burnande och sladdande och fortfarande inga missljud så jag hade nog bara oturen med förra lådan att den redan var slutkörd när jag monterade den
Senast redigerat av _Glenne_ (20 maj 2008)
funderar även på att beställa "sponsor loggor" eller vad man ska kalla det (silver färgade) och sätta i framkant på framdörrarna uppifrån och hela vägen ner samt nåra stycken lite snett på ena sidan på huven... vad tror ni om det?? jag tror det kan bli snyggt