_Glenne_´s Sierra 2,8 GHIA -88| nu 8/9 -08, nu är projektet slut, bilen inte längre i min ägo!

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 maj 2008 · 5 753 Inlägg

hehe tackar smile haha jaa visst, helt sjukt ju tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NJ_
13 maj 2008 · 2 118 Inlägg

hehe den ser lite smågrillad ut ^^

D.i.l.l.i.g.a.f
TFkarlsson Varningar. 36
13 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Härligt glenne, nu börjar det likna nått. smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 maj 2008 · 5 753 Inlägg

NJ_: hehe jao kanske det, men vi hittade den så där på en läggda tongue han var väll för seg eller nått så han hann torka ut lol



TFkarlsson: hehe japp smile

Senast redigerat av _Glenne_ (14 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 maj 2008 · 5 753 Inlägg

nu är premiär turen gjord och bilen funkar finfint.... äntligen en riktigt bil igen big_smile




det första jag gjorde idag innan jag monterade lådan var att göra ett centrerings verktyg till lamellerna, tog bort sprängkåpan på den deffekta lådan och kapade av axeln så långt in som möjligt... vart ett klockrent centrerings verktyg till kopplingen smile
http://i29.tinypic.com/k03qlw.jpg

och här hade vi äntligen lyckats fått dit lådan efter mkt bökande tongue
http://i29.tinypic.com/ff01lf.jpg

och här satt lådan fast riktigt med växellåds balken och allt annat, här kände man att slutet på ett jobbigt arbete började ta slut...äntligen tongue
http://i25.tinypic.com/mwbk94.jpg

premiär turen big_smile
http://i26.tinypic.com/fu14zc.jpg
http://i28.tinypic.com/bzhy.jpg


ja så där ja, nu funkar den ju igen big_smile... nu hoppas jag bara på att få en besiktningstid ganska omgående smile

och imorgon ska jag koppla in ljudet i den iaf och montera tillbaka vingen och lite annat pyssel smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
A_Lindahl Lite överallt..
14 maj 2008 · 612 Inlägg

Nu vare minnsan snabba takter här tror jag.. smile

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 maj 2008 · 5 753 Inlägg

hehe japp, vart ju så förbannat less på volvon så jag tänkte att man måste ju fixa sierran så man får en RIKTIG bil att åka i big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
TFkarlsson Varningar. 36
14 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Härligt glenne smile

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 maj 2008 · 5 753 Inlägg

kan ja lova big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
14 maj 2008 · 5 753 Inlägg

då det är en automat i grunden så har den ju lite knepig utväxling nu med manuell låda... den gör typ 65km/h på 1an och 115km/h på 2an och alla andra sierror jag har haft har gjort ca 55km/h på 1an och 100km/h på 2an så lite acc tappar man ju tyvärr på utväxlingen men den är endå mkt piggare än nån av bilarna jag har haft medans sierran har stått tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NJ_
15 maj 2008 · 2 118 Inlägg

gött me sierran igen ? big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 maj 2008 · 5 753 Inlägg

kan jag lova.. ÄNTLIGEN EN RIKTIG BIL!!! big_smile... så råkade jag slita lite bakdäck på premiär turen och sen kom jag på att jag behövde som däcken när jag besiktar...vilken tabbe... lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
decib3L Körv
15 maj 2008 · 3 535 Inlägg

Men sedär ja _Glenne_. Bra jobbat! smile

Truckdriving Man
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 maj 2008 · 5 753 Inlägg

hehe tackar smile


ska beställa bes tid idag, hoppas på en omgående, brukar jämt ha tur att få tid typ dagen efter man beställt tid och sånt, så hoppas man har samma tur den här gången med smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NJ_
15 maj 2008 · 2 118 Inlägg

hehe man får hoppas tongue ska nog beställa tid i slutet på månaden.. får se om den går igenom tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 maj 2008 · 5 753 Inlägg

hehe okej smile... 2or som jag känner på mig:

1. bromsarna (eftersom den har stått så länge)
2. tutan (fungerar inte)
3 avgassystem upphänging (ståltråd, hade inga upphängingar när jag monterade ihop bilen)

sen kanske det blir nå mer, men det känns inte som det blir så mkt mer eftersom bilen är duktigt fräsch smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
decib3L Körv
15 maj 2008 · 3 535 Inlägg

"Broms, ur funktion" big_smile

Truckdriving Man
NJ_
15 maj 2008 · 2 118 Inlägg

hehe okej tongue är ju ändå relativt enkla fel tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 maj 2008 · 5 753 Inlägg

lol... hehe näe den funkar men jag skulle gissa på att man får på ojämn bromsverkan eller anliggande broms eller nått sånt kanske... jag menar bilen har ju stått ute översnöad i 5-6 månader så, och trots det var den lättstartad big_smile

näe, inte så jobba fel, men vem vet, kanske inte får på bromsarna heller för dom känns riktiga, tänkte bara eftersom bilen har stått så länge jag smile

Senast redigerat av _Glenne_ (15 maj 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
NJ_
15 maj 2008 · 2 118 Inlägg

tutan blir nog iaf en tvåa.. en kompis besiktade sin coupe GT med ståltråd som upphängning..

D.i.l.l.i.g.a.f
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang