3697
Sök

Sänkning av 740 (Lagligt)

342 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
Tänkte ta å kapa fjädrarna å göra framvagns inställning på den sen.

Men behöver hjälp med hur många var jag ska ta fram å bak för att få bra stuk på den när det sitter folk i den i bak också smile å den ska vara sänkt så att den kan gå igenom besiktningen utan problem smile

Tacksam för hjälp

294 Inlägg
10 december 2007
bara kapa. testa dig fram.

testa 1 varv, kolla hur det blir. sen fort sätter du så tills du är nöjd.

Kan hända att fjädrarna hoppar ur om du kapar för mkt..

"För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen"

16 197 Inlägg
10 december 2007
Lpc skrev:

Men behöver hjälp med hur många var jag ska ta fram å bak för att få bra stuk på den när det sitter folk i den i bak också smile å den ska vara sänkt så att den kan gå igenom besiktningen utan problem smile

Tacksam för hjälp

fattar inte varför "alla" kapar när du tappar så mycke egenskaper på fjädern.. bättre å köpa en sänkningssats.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

342 Inlägg
10 december 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
Lpc skrev:

Tacksam för hjälp

fattar inte varför "alla" kapar när du tappar så mycke egenskaper på fjädern.. bättre å köpa en sänkningssats.

skall ta å göra det när jag får pengar men har ej det just nu så det billigaste allternativet blir att kapa

264 Inlägg
10 december 2007
Jag tog 2 varv fram och bak, jag har 15" på och det blev rätt lagom. Dom sa inget på besiktningen om det för jag hade satt avgasrörsklämor om fjädrarna bak.
Lycka till

Sök