för att bli industrimontör behöver du fan inte gå utbilldningar harrejävlar va överdrivet!!
ja e industrimontör jobbar över hela sverige o bygger anläggningar e i stenungsund nu o bygger på Borealis
min polare e "rörmockare" alltså rörmontrör drar nya processledningar på samma fabrik
ibgen utav oss e utbilldade det lär du dig själv se till o få anställning på olika projekt på fabriker
dom brukar ha drfitstopp på sommrarna då dom kör ner fabriken o har underhållsstopp i 2 -4 veckor beroende på vad som skall göras då är det bar ao haka på så lär du dig!
finns inget som heter att du e utbilldad industrimontör! du kommer stöta på så mycket hinder o annat ute på anläggninganra så dina böcker kan du kassta!!! real life är det som gäller min vän
läsa ritningar lär du dig
dra flänsförband lär du dig
storlek o packningstyp på olika process rör lär du dig
så de tmed skola när det gäller industrimontör e överdrivet
allt du betalar för at tlära dig får du gratis med råge på anläggningarna!!
tro mig 10onde året nu jag e ute på fabriker o jag har en så länge inte öppnat mig en enda lärobok om just industri montage!
skall du bli ofshore svetsare så krävs det ,offshore kurs, svets license ,dyk license
tro att offshore kursen för platform liger på runda slängar 60.000.- giv o take
då snackar vi riktig kurs inga jävla hobby kurser..
då alltså med upponer vänd helikopter i bassäng, livbåts manöver o räddningsmoment släckning. syrgastyber mm.mm
Mvh// Okim // Jocke