2191
Sök

demontera sidopanelerna i taket på 965/945/745

95 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
Hej! Undrar om någon vet hur jag får ner sidotakpanelerna bak i bagageutrymmet. Först sitter de ju med clips som bara är att rycka lös, men de sitter fast längst ner längs rutan också. Någon som vet hur/med vad? Har kört fast, och vågar inte bara rycka lös dem utan att veta..

Tacksam för svar.

Mvh
Johanna

alias_kladde
13 december 2007
är lite osäker på vilka du menar, men vet att på nåt ställe brukar det sitta skruvar vad det gäller volvo.. men testa bänd utan att ha sönder nåt så du ser hur det ser ut eller ska du vara riktigt jävlig, åk till skroten och kolla på en bil som du inte behöver vara rädd om..

95 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
alias_kladde skrev:
är lite osäker på vilka du menar, men vet att på nåt ställe brukar det sitta skruvar vad det gäller volvo.. men testa bänd utan att ha sönder nåt så du ser hur det ser ut eller ska du vara riktigt jävlig, åk till skroten och kolla på en bil som du inte behöver vara rädd om..

bak vid bagageluckan, ovanför sidorutorna där.. alla utsidiga skruvar är borttagna, clipsen är lossade som sitter mitt på.. Men de sitter fortfarande kvar nertill. från bakre stolpen (som bältet sitter i) till där bagageutrymmet slutar.

alias_kladde
13 december 2007
juste dom där har jag själv haft problem med.. men om du inte vill riskera att ha sönder nåt kan jag kolla på min 765a i helgen om du vill så jag är säker på hur det kan tänkas vara.. det är det bästa tips jag kan ge dig..

95 Inlägg
13 december 2007
Trådstartare
alias_kladde skrev:
juste dom där har jag själv haft problem med.. men om du inte vill riskera att ha sönder nåt kan jag kolla på min 765a i helgen om du vill så jag är säker på hur det kan tänkas vara.. det är det bästa tips jag kan ge dig..

Det skulle vara kanon smile Om du orkar krångla med det dvs.

Sök