hmm, ikväll hände de en liten obehaglig sak. (bilder)...

beemern .......
15 december 2007 · 2 655 Inlägg

va ute och åkte bil me en polare (airone här på garaget) och vi var påväg hem till han för att hämta några saker som ja inte riktigt minns nu va de var för nånting och ca 500meter från där han bor så möter vi en ambulans som inte kör direkt fort och börjar fundera "undra va dom har gjort", väl framme så kör jag ända fram till dörren för att de ska gå fortare att hämta de han ska ha och lämna nån annan grej.
men så långt kom vi aldrig för precis då ja rundade hörnet så va de bara att bromsa för utanför hans trapphus så stog en polisbil, så ja börjar backa tillbaka å ställer mej en bit bort där parkeringarna är och han tar nyckeln och går iväg, dock kommer han tillbaka lika fort och hojtar att vi ska komma fort som faan å kolla, "de är blod i hela trapphuset,  polisbilen åkte då ja hade parkerat och vi gick mot trapphus ingången, väl där inne så kommer ja på "faan systemkameran" springer och hämtar den och tar lite bilder.
får väl se om man får reda på sen va som har hänt :S.



ser ut som 2st har försökt slagit ihjäl varran, eller om nån lyckas, är ju blod överallt hmm


(tryck för att få bilderna större)


http://www.imagewoof.com/view_thumb/3a3001819/trapp1.JPG


http://www.imagewoof.com/view_thumb/be1021856/trapp2.JPG


http://www.imagewoof.com/view_thumb/494361830/trapp3.JPG


http://www.imagewoof.com/view_thumb/70ebd1856/trapp4.JPG


http://www.imagewoof.com/view_thumb/7ad811822/trapp5.JPG

Senast redigerat av beemern (15 december 2007)

MeloveGolf Vw trimmare
15 december 2007 · 2 995 Inlägg

fy fan såg inge trevligt ut nån fest som spårat ur kanske? knivar ser ut att ha varit inblandade..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Aga_Diff Bärs!
15 december 2007 · 3 456 Inlägg

hm, tippar på helt meningslöst fylle slagsmål bara...

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
pippaaN
15 december 2007 · 987 Inlägg

jävlar..

i like it load
beemern .......
15 december 2007 · 2 655 Inlägg

Aga_Diff skrev:
hm, tippar på helt meningslöst fylle slagsmål bara...

ingen aning men lite mer än ett vanligt bråk e de iallfall, de e mycke blod...

Aga_Diff Bärs!
15 december 2007 · 3 456 Inlägg

beemern skrev:

Aga_Diff skrev:
hm, tippar på helt meningslöst fylle slagsmål bara...

ingen aning men lite mer än ett vanligt bråk e de iallfall, de e mycke blod...

aah, faktiskt... det är ju en jäkla massa blod! yikes

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
TFkarlsson Varningar. 36
15 december 2007 · 1 200 Inlägg

Fyllot kanske ville ha en bloody mary. Fyfan sådär mycket blod kan man väll inte sumpa utan att dö va? Ser inge trevligt ut iaf.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 december 2007 · 6 170 Inlägg

Någon lär ha ont i kroppen när/*om* dom vaknar imorrn.......

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Aga_Diff Bärs!
15 december 2007 · 3 456 Inlägg

Har folk inte överséende med att vissa faktiskt inte har råd med tamponger?

Senast redigerat av Aga_Diff (15 december 2007)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Phaetoon
15 december 2007 · 8 156 Inlägg

Någon har nog blivit knivskuren.
Synd att man inte kan se originalfärgen på blodet (om det är ljust blod, eller mörkt)
så att man kunde kolla om det var ett djupt sår eller inte. Men koagulerat blod ändrar ju färg.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Zlasher Pulare
15 december 2007 · 248 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Har folk inte överséende med att vissa faktiskt inte har råd med tamponger?

hahaha, ja inte undra på att tjejerna blir snea när de har lingon vecka, vem skulle inte bli sne av att tappa sådär mycket blod:P

näe men det där såg inge skönt ut, måste vara jävligt djupt sår för sådär mycket blod kommer det inte av rent slagsmål, bör nog vara knivar inblandad...

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 december 2007 · 6 170 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Fyllot kanske ville ha en bloody mary. Fyfan sådär mycket blod kan man väll inte sumpa utan att dö va? Ser inge trevligt ut iaf.

Efter en liten runda på Wikkan hittade jag detta:

"Loss of 10-15% of total blood volume can be endured without clinical sequelae in a healthy person, and blood donation typically takes 8-10% of the donor's blood volume."

Man kan alltså förlora upp till ca 15% av sitt blod utan att några medicinska åtgärder behöver vidtagas (vad jag förstår, massa fina ord ju tongue)

Lite till:

"Class I Hemorrhage involves up to 15% of blood volume. There is typically no change in vital signs and fluid resuscitation is not usually necessary.

Class II Hemorrhage involves 15-30% of total blood volume. / / Volume resuscitation with crystaloids (Saline solution or Lactated Ringer's solution) is all that is typically required. Blood transfusion is not typically required. "

Så upp till 30% av sitt blod kan man förlora utan att det är något rejält akut problem utan kan relativt lätt "fixas" med saltlösning el. dyl.

Hittade även detta:

"Blood accounts for 7% of the human body weight / / The average adult has a blood volume of roughly 5 litres"

Så 30% av fem liter = 1,5 liter blod man kan förlora utan att det blir riktigt kritiskt och det ser väl inte ut på bilderna som om det skulle vara så mycket som 1,5 liter blod ??

Vet iofs inte om allt blod kommit med på bild eller huruvida personen blodet tillhör har några andra skador som påverkar hälsan (antar att han bör ha det tongue) men bara blodförlusten i sig borde inte framkalla något kritiskt tillstånd iaf.

Usch, fy faen, detta blev ett långt och mastigt inlägg big_smile

Aja, någon kanske uppskattar informationen och lär sig något nytt smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
alias_kladde
15 december 2007 ·

Okey, ja nåt fylle grej måste det ha varit men det är ganska mycket blod och en hel del utav det har ju koaguilerat (eller hur fan det stavas) vilket innebär att det hände en stund innan. Men det måste ändå vara ett ganska kritiskt tillstånd anser jag eftersom det inte är direkt små blodfläckar.

Hoppas det inte var för allvarligt, jag menar tänk om personen hade legat död då tror inte jag att du hade tagit samma bilder och lagt upp, men det är väl bara till att leta lite på nyheterna så kanske man kan hitta vad som hände.

MissMotor_
15 december 2007 · 274 Inlägg

Men usch!
Vad otäckt...

Garic
15 december 2007 · 539 Inlägg

ursäkta mig men vad är det för ide att starta ens sån tråd?

Mack Forum- och sitemoderator
15 december 2007 · 26 178 Inlägg

alias_kladde skrev:
Okey, ja nåt fylle grej måste det ha varit men det är ganska mycket blod och en hel del utav det har ju koaguilerat (eller hur fan det stavas) vilket innebär att det hände en stund innan. Men det måste ändå vara ett ganska kritiskt tillstånd anser jag eftersom det inte är direkt små blodfläckar.

Hoppas det inte var för allvarligt, jag menar tänk om personen hade legat död då tror inte jag att du hade tagit samma bilder och lagt upp, men det är väl bara till att leta lite på nyheterna så kanske man kan hitta vad som hände.

Kan ju tilläggas att det har lite lättare att koagulera om det är småkallt i trapphuset dessutom. Sen är det lås på ytterdörren som låses vid speciell tid så frågan är om det hänt före eller efter det blivit låst.
Utanför var det dessutom blod men det kanske bara var fram till ambulansen. Vi var som inte på plats i exakt samma ögonblick som det hände så...man kan ju bara spekulera.

Varför man börjar en sådan tråd? Det är nyheter från några gorgare ute på bildrift?
Sex och blod säljer ju löpsedlar...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
_Wallis_
15 december 2007 · 4 506 Inlägg

iiiuhh Tjockamassa i blodet på bild tre. Undra vad det är ? :S

Dock tycker jag inte tråden var så himmla lämplig här kanske..

Senast redigerat av _Wallis_ (15 december 2007)

Kan du andas kan du dö.
Germax
15 december 2007 · 12 086 Inlägg

De krävs ganska hårda fylleslag för att få sånna där blodpölar.

John87 Stolt Volvoägare
15 december 2007 · 4 913 Inlägg

JapMax skrev:
De krävs ganska hårda fylleslag för att få sånna där blodpölar.

Ja.
Har du någon slagit ut några tänder?
Det blöder mer än man tror..

Behöver ju inte vara knivar och motorsågar, kan ju vara någon lite mer human förklaring.
Antar att vi aldrig lär få veta exakt vad som hände dock.

EDIT:
Såg vid lite närmare titt att det är ganska mycket blod..
Kanske lite för mycket för att vara några tänder.

Senast redigerat av John87 (15 december 2007)

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
E30Tompa Rörpulare
15 december 2007 · 1 453 Inlägg

fyfan de va inte så tunt ytskikt på nån av de sista bilderna... rätt tjockt me blod

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang