Hjälp ang dra sladd genom torpedväggen i en volvo 850

some
16 december 2007 · 5 Inlägg

tänkte koppla in en baslåda i min pappas bil men har ingen aning vart jag ska dra strömm sladden genom torpedväggen :S ingen som kan förklara eller visa med en bild som är tagen där sladden går igenom torpedväggen smile vore jätte snällt

SoMe^
kalle_fiat bäst
16 december 2007 · 319 Inlägg

jag drog in sladden i min v70 borde ju va på samma ställe! du har en genom föring under broms servon! du får försäka skärna sönder den lite! sen vilja våld och vasselin! plocka gärna bort kåorna under ratten så du ser lite bättre in där!

Tomten Tomten
16 december 2007 · 1 065 Inlägg

finns svarta gummi packningar man brukar dra kabeln igenom.
öppna huven o kolla så ser du snabbt vad jag menar

Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
some
16 december 2007 · 5 Inlägg

ingen som har någon bild o visa då smile vill ju att det ska bli bra, eller om det är någon här från gbg som vill hjälpa mig tongue

SoMe^
zetec
17 december 2007 · 603 Inlägg

Jag hjälpte en gång en kompis med hans 850. Konstigt nog hittade vi där ingen bra genomnföring.
Däremot hittade vi på en lösning som gick ut på att dra pluskabeln tillsammans med någon annan kabel som redan gick genom torpedväggen som i en kabelstrumpa typ. Har för mig att den satt strax intill batteriet eller liknande. Har tyvärr ingen bild men kanske kan fixa fram en om du inte redan löst det. Gå annars ut o kika och se ifall du förstår vad jag menar.

In hoc signo vinces
Peugeot 206 "Dunkabilen" (1999)
Christian S
17 december 2007 · 4 816 Inlägg

SÖK, jag har svarat ett flertal gånger på den här frågan när folk ska dra kabel i 850/X70, i en av trådarna finns det bild/er.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Tomten Tomten
21 december 2007 · 1 065 Inlägg
BMW 525i Touring M-sport "Familje Edition" (2002)
Chevrolet Impala 4dr HT "Pimpala" (1968)
some
20 januari 2008 · 5 Inlägg

tack så mycket, löst nu

SoMe^
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang