3847
Sök

6,5" i 240 dörrar, rådfrågning

Darth Vader
1 644 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
#1
Hur moddar man enklast en 240 framdörr för att få in en 6,5" högtalare?
Förstorar man originalhålet, eller gör man ett nytt?

OM man gör nytt så ordnar jag en platta med hållare för diskanten i 4" hålet så oroa er inte för det nuvarande hålet.

Gäller en 88

Braaaaap?

1 418 Inlägg
17 december 2007
#2
om du inte har fönstervevar så blir de trångt i 4" platsen pga att fönsterveven tar i, egen erfarenhet! montera dom längst nere i dörren istället å bygg ett 3 vägs kit system.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
17 december 2007
#3
tror mds säljer kit där du tar bort kartfacket å sätter högtalarna där istället...

8 156 Inlägg
17 december 2007
#4
Som sagt. Längst ner under originalhålet.
Backes har färdiga kit, men det billigaste är ju att bygga eget.
http://www.backesljudbygg.se/volvo/mir240.htm

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

699 Inlägg
17 december 2007
#5
Jag har monterat 5,25-er i mina orginalhål.. Finns inte en millimeter till godo varken åt handtaget eller instrumentpanelen.. Så 6,5 er är nog omöjligt på samma placering.

Bilgalen elektriker :)

29 Inlägg
18 december 2007
#6
gör adapter plattor så att högtalarna kommer längre ut

Fuck You I Drive Volvo


Sök