3866
Sök

Tappat bil nyckel! Hjälp tack

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Hej hååå

Tappat nyckel till en Golf 2 1988
Hur  " Tjuvkopplar " jag bilen?
Vill dock ej köpa nytt tändningslås då bilen är en skrothög.
Fungerar det att använda en Grispitt till tändningslåset tro? hmm

C H E V R O L E T <3

757 Inlägg
18 december 2007
hur gör du då om rattlåset hoppar i wink

5 042 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Lanjin skrev:
hur gör du då om rattlåset hoppar i wink

Jaa du inte en aning ? hmm

C H E V R O L E T <3

Diktator
433 Inlägg
18 december 2007
Knäck rattlåset.. ta ett stort jävla spett och "montera" på ratten och bryt.. sen lossar du ditt tändningslås, letar upp kabeln till startmotorn och en kabel med B+ när du har tändningen på och sett en knapp där. Och sen en switch till resten av kablarna som du har som "tändningsläge 1 och 2" Du borde se vilka kablar som är vilka när du dragit bort tändningslåset.

Varför köra sakta när man kan köra fort?

5 042 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Micke754 skrev:
Knäck rattlåset.. ta ett stort jävla spett och "montera" på ratten och bryt.. sen lossar du ditt tändningslås, letar upp kabeln till startmotorn och en kabel med B+ när du har tändningen på och sett en knapp där. Och sen en switch till resten av kablarna som du har som "tändningsläge 1 och 2" Du borde se vilka kablar som är vilka när du dragit bort tändningslåset.

Tackar hemskt mycket för tipset. Ska försöka nu om en stund

C H E V R O L E T <3

207 Inlägg
18 december 2007
låna en kompis lika dan golf-nyckel och testa .... det funkade när brossan hade låst in sin nyckel i bilen då kom min nyckel till undsättning. (det var dock en audi 100 85-91 )

QUATTRO = De ä bar å åk

207 Inlägg
18 december 2007
AUDI_NÖRD skrev:
låna en kompis lika dan golf-nyckel och testa .... det funkade när brossan hade låst in sin nyckel i bilen då kom min nyckel till undsättning. (det var dock en audi 100 85-91 )

Det borde funka ! nästan samma handtag och tändningslås eller ?

QUATTRO = De ä bar å åk

Sök