4702
Sök

konstigt brev från försvaret...

467 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Hej. Idag fick jag ett konstigt brev från försvarets rekryteringscenter. Jag fick med ett pussel som bildar några siffror och sen står d  står så här:

Hej. Du har blivit utvald. Lägg pusslet och ring det här numret 0200-125075

Numret som pusslet bildar är: 18497 i lite olika höjd på pappret, alltså inte alla efter sig.

När man ringer så säger en röst att man ska knappa in siffrorna på mobilen, när man gjort det så säger rösten att man ska gå in i ett mörkt rum...sen bryts samtalet.

Vafan e detta??? Känns som nåt riktit lurt.. Nån annan som fått detta? Numret e gratis o ringa så testa ni.

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

bäst
319 Inlägg
19 december 2007
hr oxå fått de! jag vågr fn inte ringa nr!

DFFL
9 020 Inlägg
19 december 2007
HAHAHAHA
Jag gissar på att det står 45 000 000 när räkningen kommer.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Bärs!
3 456 Inlägg
19 december 2007
tror det e en luring helt enkelt... men man undrar ju vad syftet är?? :S

Garaget.org peakade 2008.

Markolainen
19 december 2007
Är det första april idag eller?

Wallraff
319 Inlägg
19 december 2007
Fick lov att ringa å kolla.. rösten är ju från en finnig datanörd! tongue

467 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
nej d kostar inte att ringa.. jag ringde ju o ja har kontantkort. inga pengar drogs.. Men vadå luring..?? lixom vad e syftet?

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

486 Inlägg
19 december 2007
Markolainen skrev:
Är det första april idag eller?

Ja man börjar undra. Jag la pusslet, tänkte "va fan e de här för skit", sen slängde jag det i papperskorgen big_smile.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

Pulare
248 Inlägg
19 december 2007
haha har också fått det, blev uppring av en polare som undrade om jag fått det med. Han sa att han skulle ringa men vet inte om han gjort det än...
Skumt om de säger så alltså,. och jag har precis samma siffror på mitt, 18497.
Min första tanke var att de söker folk till utlandstjänst...?
Senast redigerat av Zlasher (19 december 2007)

Bärs!
3 456 Inlägg
19 december 2007
Muz skrev:
Fick lov att ringa å kolla.. rösten är ju från en finnig datanörd! tongue

Som försöker spelar stenhård "Top Dog" lol

Garaget.org peakade 2008.

1 754 Inlägg
19 december 2007
Det har antagligen något med Officerarutbildningen...

Jag kan inget om allt.

467 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
Holiace skrev:
Det har antagligen något med Officerarutbildningen...

ok..men varför bryts samtalet bara då???

Hmm.
19 december 2007
testade att ringa...mjaha :S riktigt skumt!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
19 december 2007
Zlasher skrev:
Skumt om de säger så alltså,. och jag har precis samma siffror på mitt, 18497.
Min första tanke var att de söker folk till utlandstjänst...?

Helt rätt! Inget "skumt" med detta brev i den bemärkelsen. Det är ett sätt att göra reklam för officersutbildningen, och ett jävligt bra sätt. Alla snackar med alla om det, alla tänker på det ett tag efter man fått det - helt enkelt genialt från Försvarsmaktens sida. Nån mer än jag som är sugen på att söka?

MVH David

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

467 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
skulle inte tro d.... Jag som trodde jag hade blivit utvald ti nåt riktit ballt.. typ super assasin eller nåt...smile

674 Inlägg
19 december 2007
Kompis & kompisar som fått det???   Låter som ett program försöker att samla in information ifrån telefonerna när ni ringer upp nr:et...  Det låter skit skumt iallafall!  big_smile

With great freedom comes great responsebility

486 Inlägg
19 december 2007
Dave_C70 skrev:
Nån mer än jag som är sugen på att söka?

He he he, njää. Känns inte ens som om man har gjort lumpen efter att ha legat som Sjöbevakare  lol.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

1 833 Inlägg
19 december 2007
Gick du in i ett mörkt rum? big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
19 december 2007
Pusslet kanske är självlysande och utger någon hemlig kod eller nått i mörker? Någon som provat?

467 Inlägg
19 december 2007
Trådstartare
nää men samtalet bryts ju precis efter han sagt att man ska gå in i ett mörkt rum.. o nej har inte testat för brevet kom hem till morsan o farsan där ja e skriven så ja har inte sett d själv.

Sök