PeterTrenneborn skrev:
vw_performance skrev:
huckstar skrev:
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=41119&highlight=sinus+live
Sen läste jag nånstans att sl-a1500 steget var uppmätt till 800rms 1ohm, 14.4volt med ungefär 5% dist fast det står att de lämnar 1500rms på papprena... fast det står att de lämnar 1500rms på papprena och det känns inge vidare, om man vill ha lite ljud kvalité också.

Då känns syntex-1000D steget säkrare.

Medans mutant steget är uppmätt till 1760wrms 1.5ohm 12volt 1% dist, så det känns väldigt lovande. Av dbakuten.se
Och MTX steget har jag ingen aning om men då det har kostat 11.995:- innan de blev rea antar jag att det är bra. Det borde ju vara ett överlägset val....
4,6 ohm 823w max
2,3 ohm 1234w max
1,15 ohm 1578w max

MvH
den här killens mätningar är inte speciellt säkra om du inte har förstått det. han mäter alltså flera kW staka slutsteg på ett batteri med en högtalare som last.. medans dom andra angivelserna du pratar om är mot en motståndslast förmodligen.
jag vet att BAE mätte upp sinus live sl-a1500 till 900WRMS @ 12 volt med motståndslast på 1ohm.
syntex 1000D lämnade sina 1300wrms ända ner till 11volt men uppemot 2000w dynamiskt. alltså musik effekt.
Om du menar mina steg mätningar så använder jag följande utrustning.
Hög effekts motstånd som går att köra i följande ohm 4.6, 2.3, 1.15 INGEN HÖGTALARE som du påstår att jag kör med. kolla fakta innan du skriver vad jag använder.
Ett batteri som håller 12,8v vid start av mätningen, för att man ska fåreda på vad en kund kan tänkas få ut i sin bil.
Sedan så har jag ett nätag på 300A upp till 15 volt, som jag kopplar in efter jag har testat med ett batteri. för att kolla om steget håller vad dom säger.
Sedan har jag en 16volts batteri bank om det skulle behövas.
Sedan så meter jag WMax och WRms och WRms siffrorna är med 0% THD som kollas i ett Oscilloskop.
Men dom siffror jag anger är alltid max = 100% THD för annars skulle det inte bli så roligt

Och om inte steget kan lämna sin angivna Wrms i mina max uppgifter så stämmer dom inte.
Så åter igen ta reda på fakta innan du skriver något, det kalas "Förtal" om du vet vad det är.
Om inte så är det straffbart enligt svensk lag.
Mvh,
Peter.T
Soundpressure.com