Tagen av polisen!!!

Stephane_
20 december 2007 · 187 Inlägg

Jag blev tagen av polisen på en flygande inspektion.
Då upptäckte dom att ja gahde tonat framrutorna och dom skickade iväg mig
på en ny besiktning. Hur kommer jag lättast undan i besiktningen utan att ta av toningen?

Tagg3N Konsult
20 december 2007 · 1 247 Inlägg

Stephane_ skrev:
Jag blev tagen av polisen på en flygande inspektion.
Då upptäckte dom att ja gahde tonat framrutorna och dom skickade iväg mig
på en ny besiktning. Hur kommer jag lättast undan i besiktningen utan att ta av toningen?

Lättast, jadu, andra dörrar med "rena" fönster? men det är ju inte direkt billigt..

Annars kan du ju chansa och köra ner rutorna och ta bort säkringen till elhissarna men jag tvivlar på att det ska gå på en ombes för just rutornas skull ...

John87 Stolt Volvoägare
20 december 2007 · 4 913 Inlägg

Ta bort rutorna helt.

Om jag inte är ute och seglar så finns det inte lag om att det måste sitta sidorutor, bara att dom inte får vara tonade annat än från fabrik wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
20 december 2007 · 2 456 Inlägg

Stephane_ skrev:
Jag blev tagen av polisen på en flygande inspektion.
Då upptäckte dom att ja gahde tonat framrutorna och dom skickade iväg mig
på en ny besiktning. Hur kommer jag lättast undan i besiktningen utan att ta av toningen?

Att man byter rutor varje gång .. eller hissar ner dom å säjer att hiss motorerna brunnit ...
eller ta ut dom åk dit en fin dag  å säj att du haft inbrot i bilen å saknar sido rutor för tillfället ...

En annan byter rutor varje år inför besikningen har bes rutor ... bytet går på ca30 min ...

//SWIH

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Stephane_
20 december 2007 · 187 Inlägg

Men i polisens papper som jag ska ha med så står det att sidorutorna är tonade och det är det de ska kolla enbart hehe

John87 Stolt Volvoägare
20 december 2007 · 4 913 Inlägg

Stephane_ skrev:
Men i polisens papper som jag ska ha med så står det att sidorutorna är tonade och det är det de ska kolla enbart hehe

"Ojj.. Jag fick ju inbrott igår så dom slog sönder rutorna. Ska sätta dit nya, men jag hann inte innan besktningen" cool

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Wanegardh Asgammal medlem.
20 december 2007 · 2 246 Inlägg

men han måste ju visa upp sina otonade rutor..det är ju därför han har blivit ditskickad

TFkarlsson Varningar. 36
20 december 2007 · 1 200 Inlägg

Riv ner toningen. Tar ju max 30 minuter att tona dom igen tongue

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Takashi Got VTEC?
20 december 2007 · 1 593 Inlägg

När du ska in till besiktningen så ska du ha dina framrutor nervevade och så ska du ta bort säkringen till dem också. Som jag precis märkte att några redan hade nämnt.. roll

Man måste inte ha framrutorna uppe vid besiktningen. Det är vad jag har hört iallafall. smile

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
_Wallis_
20 december 2007 · 4 506 Inlägg

Stephane_ skrev:
Jag blev tagen av polisen på en flygande inspektion.
Då upptäckte dom att ja gahde tonat framrutorna och dom skickade iväg mig
på en ny besiktning. Hur kommer jag lättast undan i besiktningen utan att ta av toningen?

Plocka ut rutorna, Fins ingen lag på att du måste ha sidorutor på personbil
Finns en annan som har gjort så på gorg

Kan du andas kan du dö.
Jongen
20 december 2007 · 341 Inlägg

Takashi skrev:
När du ska in till besiktningen så ska du ha dina framrutor nervevade och så ska du ta bort säkringen till dem också. Som jag precis märkte att några redan hade nämnt.. roll

Man måste inte ha framrutorna uppe vid besiktningen. Det är vad jag har hört iallafall. smile

Tror det är lite upp till besiktningen, jag har en kompis som gjorde så, men han fick inte köra där ifrån med godkänt om han inte vevade upp rutorna..... Han fick köra dit sen igen när han hade bytt rutor.

_fillan_ med lem
20 december 2007 · 1 925 Inlägg

men hallå ? förstår ni inte,, det går säkert plocka bort rutorna o hissa ner o allt på en besiktning,,

men detta är ju en ombes = hel annan femma, han ska VISA UPP otonade rutor

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Youngblood Billackerare
20 december 2007 · 737 Inlägg

Takashi skrev:
När du ska in till besiktningen så ska du ha dina framrutor nervevade och så ska du ta bort säkringen till dem också. Som jag precis märkte att några redan hade nämnt.. roll

Man måste inte ha framrutorna uppe vid besiktningen. Det är vad jag har hört iallafall. smile

Han har ju fått ombesiktning på just rutorna och det är ju dem som besiktningen ska kolla på. Då kan han ju inte veva ner dem el. plocka ur säkringen... för då får han ju ombesiktning igen  och så kommer det att hålla på tills han antingen river bort solfilmen.. eller byter ut rutorna. Det finns inget annat sätt. 

Det är ju en annan sak om han åker in på en besiktning första gången.. de kollar dem ju hela bilen och inte rutorna enbart. Då finns väl chansen att man kan göra något av det som sägs tidigare i tråden ifall besiktnings mannen har en bra dag.

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
Youngblood Billackerare
20 december 2007 · 737 Inlägg

_fillan_ skrev:
men hallå ? förstår ni inte,, det går säkert plocka bort rutorna o hissa ner o allt på en besiktning,,

men detta är ju en ombes = hel annan femma, han ska VISA UPP otonade rutor

Ja, precis vad jag försökte få fram... smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo
Volkswagen Corrado VR6 "Corrado VR6R 3.0 Turbo" (1992)
AeroMalm BMW fantast
20 december 2007 · 1 172 Inlägg

precis som många säger är det inte lag på att ha rutor, men eftersom du ska in för att visa upp dom ikke tonade kan du inte följa allas råd att ta ut rutorna eller hissa ner dom och plocka säkringen.. det funkar abra när amns ak besiktiga hela bilen... har du redan anmärkning på rutorna måste dom visas upp...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Wanegardh Asgammal medlem.
20 december 2007 · 2 246 Inlägg

_fillan_ skrev:
men hallå ? förstår ni inte,, det går säkert plocka bort rutorna o hissa ner o allt på en besiktning,,

men detta är ju en ombes = hel annan femma, han ska VISA UPP otonade rutor

som jag skrev,men som tydligen ingen fattade..tack för att du också skrev

whitesnake Fiat och Alfa Romeo mekaniker
20 december 2007 · 285 Inlägg

Du kan lungt köra dit UTAN rutor, du ska bara visa att du inte har tonat på framrutorna, har du inga framruton så är de INTE tonade.

Annars drar du av toningen, de kan man göra så läge det inte är proffs tonat, lite dyrt att betala det vart år annars.

liquisole
20 december 2007 · 1 237 Inlägg

lika bra att riva bort toningen fram då poliserna troligtsvis ändå kommer att kolla upp det igen senare.

rs niklas saab expert
20 december 2007 · 248 Inlägg

ta bort skiten varför ska man ha tonade fram rutor luktar 18 åring här

Saab 900 aero "el turbo negro" (1985)
Thorssa
20 december 2007 ·

Kommer du dit utan rutor kommer du bara bli ombedd att komma tillbaka en annan gång. Om du inte vill riva toningen så får du köpa ett par rutor på skroten och byta.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang