4684
Sök

Byta sittdelen på förarsäte??!!

340 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Igår när ja satte mig i bilen gick ngt sönder i sätet på vänster sida och stack ett litet hål i tyget. Det känns som om ngn större plastgavel/sida innanför tyget har "krossats". Än så länge syns det knappt men det lär nog förvärras.

Min fråga lyder. Kan man byta sittdelen på förarsätet och passagerarsätet?? Då hade ju den sabbade delen hamnat intill handbroms och inte förvärrats. Hela stolen kan väl inte bytas eftersom ratten som vrider ryggstödet hade kommit i vägen.

340 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
newBadboy skrev:
Igår när ja satte mig i bilen gick ngt sönder i sätet på vänster sida och stack ett litet hål i tyget. Det känns som om ngn större plastgavel/sida innanför tyget har "krossats". Än så länge syns det knappt men det lär nog förvärras.

Min fråga lyder. Kan man byta sittdelen på förarsätet och passagerarsätet?? Då hade ju den sabbade delen hamnat intill handbroms och inte förvärrats. Hela stolen kan väl inte bytas eftersom ratten som vrider ryggstödet hade kommit i vägen.

Det är en Opel Vetcra B från 94

945 Inlägg
21 december 2007
om passagerarstol och förarstol är identiska i sitsen så föreslår jag att du drar till skroten eller kollar på bildelsbasen efter en passagerarstol och tar sitsen från den. Dom stolarna är ju oftast betydligt mindre använda smile

blinka blått om du vill rejsa!

340 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
ok. skulle man kanske kunna göra, men snål som jag e vill jag helst försöka byta på mina egna säten då det inte hade synts alls om jag gjort det på detta sättet

Sök