4218
Sök

Elhissarna strejkar i volvo 740gle´85

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Senast igårkväll funkade dom som vanligt. Idag, stendött.. sad Ingen ruta eller knapp funkar, inte ett liv i systemet. Alla säkringar är dubbelkollade.
Vad är nästa steg?, vad ska jag kolla?

mvh// tompa

945 Inlägg
22 december 2007
nåt knas i tändningslåset kanske.

blinka blått om du vill rejsa!

1 878 Inlägg
22 december 2007
farsan har precis samma fel på sin 740, det som hjälper är att mixtra med tändningslåset fram och tillbaka sedan funkar det igen. antagligen nåt känt problem hos volvo. ring o hör på en volvo verkstad eller knalla in närmaste volvo verkstad.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
ok.. ska prova att fippla lite me nyckeln sen då..

945 Inlägg
22 december 2007
turbotompa skrev:

Inte säkert att det funkar om bottenplattan i låset har spruckit, men testa d först.

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
turbotompa skrev:

Inte säkert att det funkar om bottenplattan i låset har spruckit, men testa d först.

Nää.. de gav inge resultat, Kan det verkligen vara där felet ligger med tanke på att allt annat fungerar, endast elhissarna strular..

945 Inlägg
22 december 2007
Jag säger inte att det ÄR så. Men som tex så kan jag säga att när min bottenplatta hade spruckit så började bilen i bland tuta helt av sig själv. ibland funkade det inte alls att tuta när man ville, ibland så startade vindrutetorkarna. Men iofs så var d på en passat, felet kanske inte ens existerar på volvo, alla märken har ju sina egna probs så att säga smile

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
problemet löst!!  Det vara bara reläet bakom askoppen som glappade...

För den som undrar var det detta reläet (relä 2/6 på bilden längst upp till höger)

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=16546
Senast redigerat av turbotompa (22 december 2007)

Sök