4218
Sök

Elhissarna strejkar i volvo 740gle´85

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
#1
Senast igårkväll funkade dom som vanligt. Idag, stendött.. sad Ingen ruta eller knapp funkar, inte ett liv i systemet. Alla säkringar är dubbelkollade.
Vad är nästa steg?, vad ska jag kolla?

mvh// tompa


945 Inlägg
22 december 2007
#2
nåt knas i tändningslåset kanske.

blinka blått om du vill rejsa!

1 878 Inlägg
22 december 2007
#3
farsan har precis samma fel på sin 740, det som hjälper är att mixtra med tändningslåset fram och tillbaka sedan funkar det igen. antagligen nåt känt problem hos volvo. ring o hör på en volvo verkstad eller knalla in närmaste volvo verkstad.


fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
#4
ok.. ska prova att fippla lite me nyckeln sen då..


945 Inlägg
22 december 2007
#5
turbotompa skrev:
ok.. ska prova att fippla lite me nyckeln sen då..

Inte säkert att det funkar om bottenplattan i låset har spruckit, men testa d först.

blinka blått om du vill rejsa!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
#6
TTTTT skrev:
turbotompa skrev:
ok.. ska prova att fippla lite me nyckeln sen då..

Inte säkert att det funkar om bottenplattan i låset har spruckit, men testa d först.

Nää.. de gav inge resultat, Kan det verkligen vara där felet ligger med tanke på att allt annat fungerar, endast elhissarna strular..


945 Inlägg
22 december 2007
#7
Jag säger inte att det ÄR så. Men som tex så kan jag säga att när min bottenplatta hade spruckit så började bilen i bland tuta helt av sig själv. ibland funkade det inte alls att tuta när man ville, ibland så startade vindrutetorkarna. Men iofs så var d på en passat, felet kanske inte ens existerar på volvo, alla märken har ju sina egna probs så att säga smile

blinka blått om du vill rejsa!

fritidsprofessor
1 197 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
#8
problemet löst!!  Det vara bara reläet bakom askoppen som glappade...

För den som undrar var det detta reläet (relä 2/6 på bilden längst upp till höger)

http://www.junsele.com/viewpic.asp?id=16546
Senast redigerat av turbotompa (22 december 2007)



Sök