3348
Sök

Farligt att sova med musik på?

Miklen
22 december 2007
Trådstartare
En tanke slog mig häromdan när ja satt i lastbilen.

Ja sover ofta me musik på..lite lågt bara..somnar lättare då. Men häromdan så satt ja i d tysta dieselbrötet å körde.. Sen när jag satte på lite musik blev ja på direkten AS trött. Kan det vara så att kroppen tror att det är sova sova som gäller när det dyker upp musik ? Va bara en knäpp tanke ja fick iaf wink

OO=00=OO
132 Inlägg
22 december 2007
Vad jag vet så är det enda jag hör att man inte sover bra om man har musik i öronen... samma sak om man tex. har en dator i gång i rummet hjärnan klarar inte av att koppla av riktigt...varav man blir tröttare dagen efter.
Läste detta i en tidning för ett tag sen tongue

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

Miklen
22 december 2007
Trådstartare
Jo d har ja me läst.. men ja har testat både med och utan.. ingen skillnad alls på mig.. men det kan säkert stämma.. Men tänkte bara på just d ifall kroppen ställer in sig t.ex på nåt sånt.. smile

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
22 december 2007
Kanske är därför ja är så förbannat trött på morgonen då... Sover alltid me radion på låg volym, å vaknar nästan aldrig av telefonens alarm trots att den ligger ca 40cm från öronen.
Men tycker de är lättare å somna me radion på, så de blir ju kanske inte så bra å sova utan heller...

Har dock aldrig märkt att ja blir tröttare av att köra med radion på i lastbilen, skulle nog snarare säjja tvärtom...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Svetsrobotprogrammerare
364 Inlägg
22 december 2007
SPOOL skrev:
Vad jag vet så är det enda jag hör att man inte sover bra om man har musik i öronen... samma sak om man tex. har en dator i gång i rummet hjärnan klarar inte av att koppla av riktigt...varav man blir tröttare dagen efter.
Läste detta i en tidning för ett tag sen tongue

haha ja som sover med min dator ca 50cm ifrån huvudet tongue, märker dock ingen skillnad om datorn är på eller inte smile
Senast redigerat av ReinarT (22 december 2007)

Markolainen
22 december 2007
Trådstartare
Det ska vara så när hjärnan vant in sig vid att när musik hörs så är det sovdags.

Edit: Enligt någon psykologi teori.
Senast redigerat av Markolainen (22 december 2007)

226 Inlägg
22 december 2007
kan knappt somna om jag inte har radion på tongue fast min står inte på hela natten utan den stängs av automatiskt efter 1h.
men jag märker då inte att jag blir tröttare när jag kör för att jag har musik på.

Miklen
22 december 2007
Trådstartare
madness82 skrev:
kan knappt somna om jag inte har radion på tongue fast min står inte på hela natten utan den stängs av automatiskt efter 1h.
men jag märker då inte att jag blir tröttare när jag kör för att jag har musik på.

Du säger ju själv att du inte har på musiken hela natten..å det va ju d som va poängen som du nog missa nu smile

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
23 december 2007
Jag skulle aldrig klara somna med musik, är petig som fan, det måste vara knäpptyst tongue

OT, jag har med hört att det inte är bra att sova med musik på.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

DFFL
9 020 Inlägg
23 december 2007
Äsch, jag har en kompis som inte kan sova utan att dammsugaren står igång.
Då ska nog inte musik vara nån större fara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 754 Inlägg
23 december 2007
Man sover inte lika djupt.

Hjärnan koncentrerar sig på ljuden....

Jag kan inget om allt.

4 554 Inlägg
23 december 2007
höj volymen^^

3 650 Inlägg
23 december 2007
FireTraXX skrev:

hahah lol
Senast redigerat av Kesler (23 december 2007)

190 Inlägg
23 december 2007
FireTraXX skrev:

Snacka om jobbigt läge wink

Reparatör
630 Inlägg
23 december 2007
Yeeeep skrev:
FireTraXX skrev:

Snacka om jobbigt läge wink

jo rätt störande om den ska stå å suga hela nätterna lol å vad säger eventuella sambos om denna lilla egenskap yikes

Gangsta medlem
59 Inlägg
23 december 2007
Miklen skrev:
En tanke slog mig häromdan när ja satt i lastbilen.

Ja sover ofta me musik på..lite lågt bara..somnar lättare då. Men häromdan så satt ja i d tysta dieselbrötet å körde.. Sen när jag satte på lite musik blev ja på direkten AS trött. Kan det vara så att kroppen tror att det är sova sova som gäller när det dyker upp musik ? Va bara en knäpp tanke ja fick iaf wink

De mänskliga reflekterna, fy fan vad vi har gått igenom detta på psykologin...

Sök