Med basvägg så höjs väl kuperesonansen en del, då tappar man också lite tryck vid de lägre frekvenserna som jag har förstått. Men fortfarande går det att få ordentligt tryck, det märker jag i bygget som jag och en polare håller på med.
Vi har just nu 2st 15" i en 245:a som vi har byggt en basvägg i, sitter en bit bakom B-stolpen. Meningen är att kunna spela högt, men inte enbart SPL. Hittills är vi uppe i strax över 150dB, men det ska gå att få ut betydligt högre ljud om grejorna optimeras för kupen.
Batterierna som sitter i är två lastbilsbatterier på 185Ah/styck, sedan sitter det ett "litet" 100Ah Exide X-Treme2 i motorrummet.
Det är vårat första stora bygge så vi har ingen erfarenhet alls med sånt, men vi har fått mycket hjälp på Lazzat. Även lite skäll också, men det är väl mest för att vi inte alltid gör som en del tycker

.
Att prova sig fram med olika lådor är nog det bästa sättet att hitta en bra lösning som spelar som man har tänkt sig, men när lådan börjar väga uppåt 100kg så är det ju inte så lätt att bara "slänga in" några olika testlådor

.
Väggen ska annars vara så stum som möjligt, fäst den riktigt ordentligt och se till att materialet är kraftigt. Våran vägg är gjord av dubbla 22mm spånskivor, sedan har vi plastat och fogskummat runt om kanterna för att försöka få det helt tätt.