3690
Sök

Autostyles Hurricane ratt, problem me tutan...

Skaune
23 december 2007
Trådstartare
Hålla i jule tid!
Jo de e så att tjejen fyller år idag, och då fick hon bla annat en ny ratt till sin civic -92a.
Fick ju som ett brev på posten i uppdrag att montera den oxå, nemas problemas! Har ju gjort det ett x antal gånger förut.
Lossar den gamla, monterar navet, och vad jag kan se så ligger släpkontakten emot släpringen, böjde t.o.m den lite utåt bara för att vara säker, navet (Luisi) har bara en kontaktkabel, men ratten har två. Kollade med bägge kontaterna på ratten men icke! tutan vill inte alls... O jag som inte gillar elproblem! men som jag ser de kan de bara vara rattens tutdon som e kasst eller?

God jul på er alla!

Eclipse :P
254 Inlägg
23 december 2007
hade samma problem jag med men det var bara att du måste ha en sladd som jord, den sladden som kommer med navet ska till mitten på tutan och sen måste du göra en till sladd mellan sidofästet på tutan till en metalldel som är jord, jag vet fyra sätt:
- antingen så löder du fast en sladd i sidan på navet (jag försökte det men det var jättesvårt)
- slöder fast sladden på en bricka som läggs emellan vid mittbulten (detta sätt använde jag funkar jättebra)
- borrar ett hål i styrstången som gängas o sätts en skruv med an bricka med fastlödd sladd (tycker jag känns väldigt omständigt)
- samma sätt som med föregående med direkt i navet

hoppas du hittar når sätt som passar!

//Witte
"Man har inte misslyckats förrens man har gett upp!"
Projekttråd
[img]http://www1.garaget.org/gallery/archive/73868/608717_64ywqo.jpg[/img]

Skaune
23 december 2007
Trådstartare
Haha ja men så e de ju! shit jag har ju helt glömt hjärnan nånstans! jorden! Men de e ju perfekt, då får jag till o fixa de då, tror de blir bäst o lägga en bricka med kontakt under navbulten! Tusen tack för hjälpen, ibland e man bra allt dum själv! smile

Sök