2571
Sök

Logitech g25. Setup till lfs .

257 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
Hej, jag har ett problem . jag fick en Logitech g25 ratt i julklapp och får den inte att funka som den ska. ( tror jag ) Igår ville jag få igång den med spelet live for speed . Funkade det ? Nej självklart. Men jag är inte säkert på att det är ett fel . utan felet är mig. Men jag ställde om till 900 grader på rattens och samma på spelet , men ratten som jag svänger på går inte exakt som den på spelet . ( ska den göra det ? ) Så jag undrar om någon kan hjälpa mig med att fixa detta ? Det nästan ett halvt varv för mycket . Stör mig mycket på detta.

MVH//Marcus
Senast redigerat av golf_greatpower (25 december 2007)

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Miklen
25 december 2007
Hm.. grader är väl inget relativt så det borde gå att göra men frågan e hur d e me perspektiv..ratten i spelet är ju "mindre". Jag är ingen vetenskapsman men kan tänka mig att man kanske får experimentera lite. För övrigt så tycker jag du ska vända dig till Lfs egna forum http://www.lfsforum.net/ du får nog mer respons där, eller iaf hittar lite tips smile

257 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
Miklen skrev:
Hm.. grader är väl inget relativt så det borde gå att göra men frågan e hur d e me perspektiv..ratten i spelet är ju "mindre". Jag är ingen vetenskapsman men kan tänka mig att man kanske får experimentera lite. För övrigt så tycker jag du ska vända dig till Lfs egna forum http://www.lfsforum.net/ du får nog mer respons där, eller iaf hittar lite tips smile

Men har redan tittat i det forumet . ungevär samma fråga som jag hade . han/hon fick bara massa omogna svar . ingen hjälp . Men det är nog så att den i spelet är ju större en den ratt som jag har . ( g25 ) så kan det vara.

"Why do we kill people who are killing people to show that killing people is wrong?"

Bildrulle
499 Inlägg
25 december 2007
Har du kollat spelet för att se hur många grader maximalt rattutslag är? För att sen jämföra med ratten? Kan vara så enkelt bara att ratten kan svängas mer än i spelet. Men jag har aldrig haft någon ratt till någon konsoll eller pc så jag vet inte säkert.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se

1 396 Inlägg
25 december 2007
Du glömmer inte att kalibrera den i spelet då? Det är bara att gå in i kontrollinställningarna och svänga fram och tillbaka några gånger.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

257 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
NiclasT skrev:
Du glömmer inte att kalibrera den i spelet då? Det är bara att gå in i kontrollinställningarna och svänga fram och tillbaka några gånger.

ska kolla det , TACK smile

Miklen
25 december 2007
utgick från att du hade gjort det men oftast behöver man göra d varje gång man startar.. dra den till båda max lägena.. Så är det me min vanliga logitech gp force ratt iaf.. annars blir d helt tokigt ..
Senast redigerat av Miklen (25 december 2007)

1 396 Inlägg
25 december 2007
http://www.lfsforum.net/attachment.php? … 1198489553  och 35 i FF-styrka i Live For Speed.

720 grader är det du ska använda i Live For Speed. Jag kör med 270, blir så jävla meckigt annars.
Senast redigerat av NiclasT (25 december 2007)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

257 Inlägg
25 december 2007
Trådstartare
tackar för svaren.

Sök