fråga för alla som kör BMW M3 e46

MickeTuncer Fotograf
26 december 2007 · 966 Inlägg

Jag betalar ca 20tkr/år helförsäkring hos SVEA.. Ringde först till BMW Orginalförsäkringar, där skulle det kosta mig 60 188:-!!! Ringde in till Inzplanet eller va dom heter, dom letar efter den billigaste och bästa försäkringsbolag åt en..

EDIT: Jag är 22år!

Senast redigerat av MickeTuncer (26 december 2007)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
RRBmw
26 december 2007 · 345 Inlägg

MickeTuncer skrev:
Jag betalar ca 20tkr/år helförsäkring hos SVEA.. Ringde först till BMW Orginalförsäkringar, där skulle det kosta mig 60 188:-!!! Ringde in till Inzplanet eller va dom heter, dom letar efter den billigaste och bästa försäkringsbolag åt en..

EDIT: Jag är 22år!

insplanet där jag jobbar smile

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Konstapeln Snickar guru
26 december 2007 · 278 Inlägg

RRBmw skrev:

MickeTuncer skrev:
Jag betalar ca 20tkr/år helförsäkring hos SVEA.. Ringde först till BMW Orginalförsäkringar, där skulle det kosta mig 60 188:-!!! Ringde in till Inzplanet eller va dom heter, dom letar efter den billigaste och bästa försäkringsbolag åt en..

EDIT: Jag är 22år!

insplanet där jag jobbar smile

Robin byter du jobb som du byter trosor lr? big_smile
Vad kan du skaka fram för något lukurativt erbjudande till mig wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
RRBmw
26 december 2007 · 345 Inlägg

haha har bytt jobb en gång big_smile

vi kan höras av. wink ska se, jag jobbar i nu imorrn tors samt fre. se om jag hinner ringa dig då wink

EDIT: vadå trosor? haha såg jag nu, e ju en pojke big_smile

Senast redigerat av RRBmw (26 december 2007)

Audi S2 "PPF H.O" (1992)
Konstapeln Snickar guru
26 december 2007 · 278 Inlägg

RRBmw skrev:
haha har bytt jobb en gång big_smile

vi kan höras av. wink ska se, jag jobbar i nu imorrn tors samt fre. se om jag hinner ringa dig då wink

EDIT: vadå trosor? haha såg jag nu, e ju en pojke big_smile

haha smile ah ring mig, min förra telefon dog ju och hade alla nr sparade på den så har typ 1/3 av alla nr jag hade förut och ditt är inte med wink

äsh du är säääääjj wink

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
MickeTuncer Fotograf
27 december 2007 · 966 Inlägg

OT:
Konstapeln! Hur gåre med Banpreppningen på M3an?wink

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Echelon
27 december 2007 · 186 Inlägg

Sätt försäkringen på dig själv, det tjänar du på i slutändan.
Men räkna med att det är inte inköpspriset som är det dyra med m3an, det är ägandekostnaderna som uppkommer.

Så här ser kostnaderna ut för mig på min m3a:
Ålder: 22år
Bor: hyreslägenhet utan garage
Skatt på M3an: 2036 med alla avgifter och skit
Försäkring: Folksam - 1600kr/månaden Helförsäkring 1500mil/år 6000kr i självrisk
Gjorde nyligen Insp2 (stora servicen): 7300kr ink. arbete och material (ink nya bromsklossar)
Bensinförb. normalkörning: stads: 1,5L/milen landsväg: 0,88L/milen blandat 1,1L/milen
Reservdelspriser i snitt vad jag kan jämnföra med så ligger de i klass med min gamla saab 9-3 aero... dvs humana priser.

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra
Volvo XC90 (2006)
Spajjjs
27 december 2007 · 30 Inlägg

Förstår inte hur vissa folk kan rekommendera skenförsäkring. Försäkringsbolagen gör självklart allt för att slippa behöva betala ut några pengar. Finns det då något litet som gör så att dom misstänker att personen som står på försäkringen inte har det ekonomiska intresset i bilen så gör dom allt för att slippa betala.. så skulle något hände så är det inte världens roligaste om man måste sälja en så pass dyr M3a i delar för att försäkringsbolaget nekar ersättning.

jennygolf:

Ring runt till så många bolag som möjligt och kolla premie, då det som sagt kan skilja många tusenlappar mellan de olika bolagen. Att räkna premie via nätet på en sådan bil är inte jättelätt då det ofta står att man måste ringa dem för offert.

En premie på upp emot 20 000:-/året är säkert inte omöjligt men om du har bilen avställd ca 6 månader på ett år så blir det ju egentligen bara lite mindre än 1000:- i mån som försäkringen kommer kosta räknat på ett år.

Rekommenderar dig oxå att inte använda dig av insplanet då de inte använder sig av alla försäkringsbolag. Bättre att ringa runt själv. Ofta får du inte den billigaste försäkringen genom dem..

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Konstapeln Snickar guru
27 december 2007 · 278 Inlägg

MickeTuncer skrev:
OT:
Konstapeln! Hur gåre med Banpreppningen på M3an?wink

Inte fullt så mkt som jag ville att det skulle bli men ramlar in bromsar, bussningar, fälgar m.m imorgon lr på fredag. Sen ska det beställas MPSC däck och sedan får man väl se vad pengarna räcker till wink men något mer ska det bli big_smile Hur går det sj med det du skulle göra?

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Konstapeln Snickar guru
27 december 2007 · 278 Inlägg

MickeTuncer skrev:
OT:
Konstapeln! Hur gåre med Banpreppningen på M3an?wink

Kolla under project/m3an och se lite saker som kommit smile lägger upp fälgarna ikväll när jag hämtat dom big_smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
MickeTuncer Fotograf
27 december 2007 · 966 Inlägg

Konstapeln skrev:

MickeTuncer skrev:
OT:
Konstapeln! Hur gåre med Banpreppningen på M3an?wink

Kolla under project/m3an och se lite saker som kommit smile lägger upp fälgarna ikväll när jag hämtat dom big_smile

Hehe det har inte gått så mycket framåt med mitt projekt iallfall..=P Väntar ett tag till.. Är så jävla sugen på att åka över till Norge (ESS Tuning) och smeka in en kompressor.. Det är mycket man vill ha nu..=p Fast just nu så äre det Mycket Snack Och Lite Verkstad..=/

Japp jag ska kolla in sen där ikväll..wink

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
jennygolf
27 december 2007 · 38 Inlägg

ringde  idag  DINA försäkringa i norhult-
16000 kr  hel år  försäkring på 1.000 mil!! det låter bra så det  blir  runt 1.400 kr  i månad men ända ska jag leta  vidare ,
om ni  hör om nåt ,  ni kan höra  av dej

tack  till alla som försöker hjälpa mej !!

Markolainen
27 december 2007 ·

Testa med atava.se ang försäkringar.
Jag vet ej hur bra de är men de är billiga:
6 148  SEK / år Small
13 793  SEK / år Medium
på mig. Är 18år gammal. (Bor dock i bushen)tongue

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 december 2007 · 10 427 Inlägg

Är det inte värt att skaffa sig en 330 E46 istället och trimma upp den lite?

Borde ju kosta bra mycket mindre i försäkring smile

Konstapeln Snickar guru
28 december 2007 · 278 Inlägg

steifan skrev:
Är det inte värt att skaffa sig en 330 E46 istället och trimma upp den lite?

Borde ju kosta bra mycket mindre i försäkring smile

Inte ens i närheten av samma bil smile

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
jennygolf
29 december 2007 · 38 Inlägg

har kollat på ATAVA försäkring , och det ser ut  så -----Bmw M3 02, med 1.500 mil           LARGE
Utöver allt mediumförsäkringen erbjuder täcker denna även hyrbil samt ger dig självriskreducering.
Skattekostnad ingår med 985 SEK
LARGE -6 798 SEK / år
567 SEK / månad
men med vagn skad försäkring  går över 25.000 kr ,MEN FÖR EN SÅN BIL MAN MÅSTE HA vagnskad försäkring !!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang