X-box 360 köpa eller inte ?

__r0b1n
26 december 2007 · 726 Inlägg

heej! jaa som topic så står jag valet i kvalet om jag ska köpa det eller inte .... det är premium verisionen jag ska köpa i så fall med 20gb hårddisk bland annat , helt nytt från butik så klart. så nu vill jag ha lite för och mot argument ? vad som är bra och vad som är dåligt? gärna berätta lite om det , för jag har ingen aning om det förutom att man kan spela spel på det , alltså ingen större erfarenhet om dess funktioner. och vill ej ha några svar om att jag ska köpa PS3 istället . så alltså bara snack om x-box 360.. tack på förhand:)


god kväll!

Hagelind
26 december 2007 · 177 Inlägg

Tycker du ska slå till... det lilla jag har spelat på den så har den varit kanon att köra bilspel på som nft most wanted och Tony Hawk Projekt8 är oxå jäkligt bra till 360in

bazooka_
26 december 2007 · 406 Inlägg

Funderar på att skaffa själv, inte så kul om man får ring of death/fire bara, för då lär man linda in den i handukar för att överhetta maskinen så den går att använda igen, eller lämna in den på lagning, värkar vara många som råkat ut för detta när man kollar det på youtube

:DPlattan i mattan:D
Woogensea Volvoturbo For Life
26 december 2007 · 366 Inlägg

Gör de! köpte nyss ett....flashat förstås. Riktigt bra å ha om man har tråkigt... Manzzon.com säljer färdigflashade med garanti på alltihop.......

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
__r0b1n
26 december 2007 · 726 Inlägg

vad finns de för funktioner på de? går de lägga in filmer osv på hårddisken ? eller aa fösrtår inte:P

LasseLarsson Lumpare
26 december 2007 · 141 Inlägg

Köp köp köp, lätt det bästa köpet jag har gjort sen jag köpte min första xbox för ett antal år sen tongue

Du kan inte lägga in filmer på hårddisken utan du måste "streama" över filmer och musik via en dator. Men det funkar lika bra det, nu när det har kommit Xvid/Divx stöd så funkar det bra.

__r0b1n
26 december 2007 · 726 Inlägg

Okeej. men asså finns de något smidigt sätt du "kopplar ihop" x-boxet med datorn eller hur fungerar det ?

MeloveGolf Vw trimmare
26 december 2007 · 2 995 Inlägg

bazooka_ skrev:
Funderar på att skaffa själv, inte så kul om man får ring of death/fire bara, för då lär man linda in den i handukar för att överhetta maskinen så den går att använda igen, eller lämna in den på lagning, värkar vara många som råkat ut för detta när man kollar det på youtube

ring of death var ett fenomen på de första xboxarna haft min felfritt i 1.5år...

Man behöver inte streama nånting längre kör 500gb hdd i min xbox alla divx filmer funkar fint dock så är det 50/50 på vilka undertexter som funkar har jag märkt...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
ivo_25
26 december 2007 · 78 Inlägg

MeloveGolf skrev:

bazooka_ skrev:
Funderar på att skaffa själv, inte så kul om man får ring of death/fire bara, för då lär man linda in den i handukar för att överhetta maskinen så den går att använda igen, eller lämna in den på lagning, värkar vara många som råkat ut för detta när man kollar det på youtube

ring of death var ett fenomen på de första xboxarna haft min felfritt i 1.5år...

Man behöver inte streama nånting längre kör 500gb hdd i min xbox alla divx filmer funkar fint dock så är det 50/50 på vilka undertexter som funkar har jag märkt...

Hur har du fått det att funka??? Jag har en flashad xbox360...

Burn Ruber Not Your Soul
__r0b1n
26 december 2007 · 726 Inlägg

vore tacksamma om ni kunde ta de via PM lr liknande , ger inga som helst svar till min tråd

ronne
26 december 2007 · 796 Inlägg

om du hade tänkt köpa ett flashat och tänkte köra över live så köp ett oflashat så slipper du bli bannad från live

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.
MeloveGolf Vw trimmare
26 december 2007 · 2 995 Inlägg

ivo_25 skrev:

MeloveGolf skrev:

bazooka_ skrev:
Funderar på att skaffa själv, inte så kul om man får ring of death/fire bara, för då lär man linda in den i handukar för att överhetta maskinen så den går att använda igen, eller lämna in den på lagning, värkar vara många som råkat ut för detta när man kollar det på youtube

ring of death var ett fenomen på de första xboxarna haft min felfritt i 1.5år...

Man behöver inte streama nånting längre kör 500gb hdd i min xbox alla divx filmer funkar fint dock så är det 50/50 på vilka undertexter som funkar har jag märkt...

Hur har du fått det att funka??? Jag har en flashad xbox360...

finns utmärkta guider för hur du gör jag kör oflashad och har fått det att funka använd google får förmodligen inte länka till den sidan där jag hittade den på grund av garagets
regler...

__r0b1n:
Det ger väll svar? du frågade om man kunde ha filmer på hdd och det kan man..
Och du undrar hur man "kopplar ihop" datorn => xbox 360 kan säga att du har många alternativ.....Ethernet kabel,Trådlöst nätverk och sata samt med diverse andra "Kits" som finns att köpa...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
__r0b1n
27 december 2007 · 726 Inlägg

okej , du behöver inte köpa till något till x-boxet för att tex koppla ihop de me datorn via trådlöst nätverk? typ en internet dosa lr något till x-boxet?

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
27 december 2007 · 2 258 Inlägg

ronne skrev:
om du hade tänkt köpa ett flashat och tänkte köra över live så köp ett oflashat så slipper du bli bannad från live

chansen att bli bannad är typ en på 1000 ;P

Sump Runk Rätt O Slätt!
Zlasher Pulare
27 december 2007 · 248 Inlägg

äsch skaffa ett wii istället:P vet att du nämnde att jag inte skulle kommentera ps3=) men du sa inget om wii:P hehe, så jäkla mycket roligare, var också inne på att skaffa ett 360 först, men insåg ganska snart att inget slår wiis spel känsla, kontrollerna är så tafatta på 360 och ps3, och ska man ha bilspel så är det bara tjacka ratt till datorn...

Subaru Impreza Wrx STI "Pittbull" (2008)
__r0b1n
27 december 2007 · 726 Inlägg

äsch wii kan man ju inte ligga i sängen å ta igen sig med:P det krävs ju så mycket rörelse osv haha e ju tänkt som avslappning;)

xorox_88 Smack that ass!!
27 december 2007 · 2 953 Inlägg

skulle ha tagit ett 360 men om de fanns att välja wii så skulle jag ha tagit de big_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Mortalis VW-nörd?
27 december 2007 · 4 332 Inlägg

HyperSonica skrev:

ronne skrev:
om du hade tänkt köpa ett flashat och tänkte köra över live så köp ett oflashat så slipper du bli bannad från live

chansen att bli bannad är typ en på 1000 ;P

Microsoft bannar hur mkt användare som helst, en bekant till mig blev bannad efter bara ngn månad med sin 360 och spelade inte ens mkt, de har tagit i med krafttag verkar de som.
Spelar man mkt online är det inte värt att hålla på med sån skit som flashning, olagligt dessutom smile

Finns inget att passa sig för med 360n, de kommer en uppdaterad Premium nästa år med bättre processorer i sig, de blir kyligare (dvs den blir svalare+tystare) och hdmi ska väl bli standard på alla. Kan ju invänta den, men vet ju inte när den kommer exakt, sen kommer den säkert säljas omlott med den gamla. Inge fel på den gamla asså! Hade problem med min, o flera andra, me att de hängde sig osv men uppdateringarna fixade de (laddas ju ner hemifrån direkt i boxen) så nu verka ingen ha problem me sin.

Tänk på att de kostar pengar att spela online iaf då, xbox live guld måste du köpa till isf. 450 för 12 månader ungefär.

Kan streama film osv till 360n, om ngn här nu påstår att de stoppat i en 500 gb disk och steramar till sin 360(!!!!) och inte sin vanliga xbox så skulle de kunna bli miljonärer på att sälja hur de lyckades till alla chiptillverkare osv.

Android
27 december 2007 · 892 Inlägg

Zlasher skrev:
äsch skaffa ett wii istället:P vet att du nämnde att jag inte skulle kommentera ps3=) men du sa inget om wii:P hehe, så jäkla mycket roligare, var också inne på att skaffa ett 360 först, men insåg ganska snart att inget slår wiis spel känsla, kontrollerna är så tafatta på 360 och ps3, och ska man ha bilspel så är det bara tjacka ratt till datorn...

Tyvär har inte Wii kommit igång så bra. Finns bara ett fåtal vettiga spel just nu. Man får titta igen på utbudet om ett år.
Ännu en sak som talar emot Wii'n är hårdvaran i burken. Det är väl egentligen en Gamecube i ny design, med ball handkontroll, så nån vidare Next-gen grafik är inte att tala om. smile

Op: Köp du en 360, det ska jag göra iaf. Den är ju bland de största konsollerna just nu, om inte den största, så spel lär inte vara någon brist på. Den lär vara stark under hela sin livstid, vilket brukar vara ca. 4-6 år. Jämfört med PS3'an så har jag hört den har bättre grafikkort till och med, dock kanske inte riktigt lika rå beräkningskraft, men den fixar ju Crysis iaf så då ska det väl vara lugnan. smile

EDIT: Haha, såg just zero punktuation filmen, tycker den summerar upp vad jag sa. 360'n är mest för "casual beer drinking fan boys", gå och köp en idag! lol

Senast redigerat av Android (27 december 2007)

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
onej84
27 december 2007 · 1 854 Inlägg

Har du lcd tv som är hd klar så ska du köpa 360, har du vanlig tv så är det typ samma grafik som vanliga xbox:et.. Det är GRYM skillnad!

Köp ett chippat o spara cash!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang