Få mer laddtryck till Turbon på en Passat 1,8T?

JHC
26 december 2007 · 17 Inlägg

Tjena!

Är de nån av alla Passat,Audi freak som vet om de går att göra som på volvo 940 av -95 (lätttrycksturbon) årsm och uppåt om de går att göra typ T-kors för att öka laddtrycket

ex om orginal laddningen är på 0,2bar om de går att öka den me 1,0 om man sätter ditt ett t-kors..

Har en passat -99 1,8T

Mvh Henke

Don´t race if you dont can lose...
speedshop
26 december 2007 · 246 Inlägg

Du kan inte bara öka laddtrycket du måste mappa soppa med det altså ett chip .
Som uppgradera både soppa o laddtryck.

Micke_Passat Lastbilschaufför
26 december 2007 · 156 Inlägg

Tycker nästan de é bättre o sätta i ett chip och låt någon mappa den åt dig så allting blir rätt gjort... jag har själv Bsr steg 3 i min + lite annat... en klar skillnad wink

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
JHC
27 december 2007 · 17 Inlägg

Micke_Passat skrev:
Tycker nästan de é bättre o sätta i ett chip och låt någon mappa den åt dig så allting blir rätt gjort... jag har själv Bsr steg 3 i min + lite annat... en klar skillnad wink

Jo de är klart..vi har ju ett ställe i Jönköping som sätter i BSR chipp men de är lite väl häftigt att pejja 5000 för att endast få 310Nm och 196hk och dom där 46 hk lär väl knappast kännas..tongue

Don´t race if you dont can lose...
Tuffhaggman
27 december 2007 · 864 Inlägg

Nog lär det bli skillnad...en effektökning med 30% känns nog(?)

tobee
28 december 2007 · 735 Inlägg

JHC skrev:

Micke_Passat skrev:
Tycker nästan de é bättre o sätta i ett chip och låt någon mappa den åt dig så allting blir rätt gjort... jag har själv Bsr steg 3 i min + lite annat... en klar skillnad wink

Jo de är klart..vi har ju ett ställe i Jönköping som sätter i BSR chipp men de är lite väl häftigt att pejja 5000 för att endast få 310Nm och 196hk och dom där 46 hk lär väl knappast kännas..tongue

åjo, det blir en helt annan bil! Och jag kan lova att det känns!
Min gamla A3 Q 150hk hade bara aningen bättre acc än en trött 740 GLT 16v innan chip. efter steg 1 chip gick den lite bättre än exempelvis bilar som BMW 328 192hk, S40 T4 200hk, 93 Aero 210hk.. Mot en C30 T5 220hk var det exakt jämt. DET är vad jag kallar skillnad! Chippet var ett powerchip 185hk 290nm, laddpeak på 1,4 bar. Slvklart var effekten betydligt högre än 185hk. 1.8T tillverkade -97 och tidigare ska ge ca 190hk med steg 1 chip. Bilar tillverkade efter har ett annat luftintag som gör det möjligt att få ut runt 220hk bara med chip. (Källa: nordicaudi.com FAQ "Liftarens guide" till 1.8T trim")

Senast redigerat av tobee (28 december 2007)

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 december 2007 · 10 427 Inlägg

tobee skrev:
..en trött 740 GLT 16v

sad Skulle gjort flera försök! Inte bara trycka ifrån framifrån tongue

skogenracing xcOOb
28 december 2007 · 388 Inlägg

chippa är väl rätt billigt på en sån..

speedshop
28 december 2007 · 246 Inlägg

Chip köper du billigast på JUST FOR FUN i Stockholm funkar minst lika bra som BSR om inte bättre du får ju pengar över till annat roligt i alla fall..

tobee
28 december 2007 · 735 Inlägg

steifan skrev:

tobee skrev:
..en trött 740 GLT 16v

sad Skulle gjort flera försök! Inte bara trycka ifrån framifrån tongue

haha jasså du tog åt dig;) Inte meningen att bli ett personangrepp. Men jag måste erkänna att jag syftade på det rejset ja:P Dock så trodde jag att du skulle bli mer efter än vad du blev! Men jag tappade ju turbotrycket ett par gånger i backen tack vare den trötta volvon framför som inte ville köra åt sidan, får skylla på det;)

JHC
31 december 2007 · 17 Inlägg

speedshop skrev:
Chip köper du billigast på JUST FOR FUN i Stockholm funkar minst lika bra som BSR om inte bättre du får ju pengar över till annat roligt i alla fall..

Va har dom för hem adress? för när ja slog på namnet hamna ja på nån "lekhus" sida i sthlm..eller va de mer på skämt? wink

Don´t race if you dont can lose...
p-nyhlen Quattro - bar å åk
31 december 2007 · 621 Inlägg

Chippa den.. Det blir en helt annan bil då. Men köp inte bsr lr liknande. Åk till en chip firma typ ace lr dahlbäck. blir alltif bättre

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?
Stampep inte som alla andra...
31 december 2007 · 127 Inlägg

Tror nog det ska vara itsfun... annars finns ju powerchip, jurg är billig och bra.

En motor KAN inte få för mycket bränsle, Bara för lite luft!
JHC
31 december 2007 · 17 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Chippa den.. Det blir en helt annan bil då. Men köp inte bsr lr liknande. Åk till en chip firma typ ace lr dahlbäck. blir alltif bättre

visst dahlbäcks grejer är ju bra..men vet inte om man har lust att betala 6688kr (då me moms) för 193hk och 320Nm..

De ja va ute efter va ju att göra som man kunde göra på 940 lätt trycksturbon va att kunna "bond" trimman me att T-kors typ och kunna få den att suga bättre luft och grejer..

Don´t race if you dont can lose...
TRYIT Teddan
31 december 2007 · 2 495 Inlägg

autotech chippar din bil,

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
J-P-R DO IT LOW STYLE
31 december 2007 · 1 342 Inlägg

p-nyhlen skrev:
Chippa den.. Det blir en helt annan bil då. Men köp inte bsr lr liknande. Åk till en chip firma typ ace lr dahlbäck. blir alltif bättre

Varför betala mer för samma skit ? Ett chip är ett chip, inga magiska ting med det.



Som jag sagt tidigare Henke, kör på powerchip, är ju fortfarande julrea och ingen klår 1699:- !
Du oroar dig att det ska kännas för lite med dem utlovade 180hk/260nm, lovar att du kommer känna en stor skillnad på flåset, du vet ju hur min bil går och nu får du ju mer vrid t.o.m.

speedshop
1 januari 2008 · 246 Inlägg

Visst fan Its Fun heter dom dom matchar priserna..Som ingen annan..
Bra Slö Racing har inte den pollyzynn Dom vill bara ha dina pengar..

bumpe Lastbilsmekaniker
1 januari 2008 · 3 878 Inlägg
JHC
24 januari 2008 · 17 Inlägg

bumpe skrev:
Liftarens Guide Till 1.8T Trim

http://www.nordicaudi.com/index.php?url … p&var=

Har vart inne på den hemsidan och läst lite..nu vet man lite mer va man ger sig inpå..

Don´t race if you dont can lose...
Severin
24 januari 2008 · 1 587 Inlägg

Amen stämmer effekten som firmorna utlovar yikes? haha inte ofta de gör de liksom.. tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang