Få mer laddtryck till Turbon på en Passat 1,8T?

LazerHawke
24 januari 2008 · 1 268 Inlägg

BSR har ju Steg 1+ vilket ger 58hk och då får du 209hk 354Nm

TTTTT
24 januari 2008 · 945 Inlägg

hoppa Its fun, jag har varit i kontakt med dom, verkar skit skumma. Ingen adress inget vanligt telefon nummer, bara mob nummer. kolla deras hemsa får du se.
När jag ringde till dom för att fråga var dom höll hus så sa killen jag messar en adress till dig när du har bokat tid för chipning. verkar ju inte så super seriöst tycker jag. jag valde bsr istället.

blinka blått om du vill rejsa!
Pikey
24 januari 2008 · 2 283 Inlägg

speedshop skrev:
Visst fan Its Fun heter dom dom matchar priserna..Som ingen annan..
Bra Slö Racing har inte den pollyzynn Dom vill bara ha dina pengar..

Men sen får du ju med den "Dosan" av BSR så du kan ställa tillbaka om du vill det.
Det kan man väl inte hos Its fun?

R.I.P. Michael Jackson!
TTTTT
24 januari 2008 · 945 Inlägg

Pikey skrev:

speedshop skrev:
Visst fan Its Fun heter dom dom matchar priserna..Som ingen annan..
Bra Slö Racing har inte den pollyzynn Dom vill bara ha dina pengar..

Men sen får du ju med den "Dosan" av BSR så du kan ställa tillbaka om du vill det.
Det kan man väl inte hos Its fun?

nope dom löder in ett chip i boxen.
Vad jag har hört så är det jurgen Weise chip, men , men.....

blinka blått om du vill rejsa!
JHC
21 april 2008 · 17 Inlägg

Pikey skrev:

speedshop skrev:
Visst fan Its Fun heter dom dom matchar priserna..Som ingen annan..
Bra Slö Racing har inte den pollyzynn Dom vill bara ha dina pengar..

Men sen får du ju med den "Dosan" av BSR så du kan ställa tillbaka om du vill det.
Det kan man väl inte hos Its fun?

Sen är de ju bara från -01 och uppåt som går via uttaget och chipa annars så måste du ju löda ditt i boxen...sad visst att BSR är dom stora men de känns rätt fet att kasta ut 6400 medans andra tar runt 3000-4000 för samma effekt..

Don´t race if you dont can lose...
dahboy
22 april 2008 · 1 002 Inlägg

men om du inte vill slänga ut "massa" pengar på ett chip som ger ca 50 hk mer än du har du (kommer bli grymt stor skillnad) så kan du naturligtvis sätta en t koppling på slangen mellan mv och wg.. du får in mer luft, vilket ger mer hk, det har du rätt i.. men bilen får fortfarande samma mängd soppa.. vilket ger en väldigt dålig blandning.. sen kan ju du å dina polare slå vad om hur länge motorn går innan den rasar..

...
powerchip Powerchip
22 april 2008 · 10 Inlägg

Stampep skrev:
Tror nog det ska vara itsfun... annars finns ju powerchip, jurg är billig och bra.

Inte billig !   Billig is the bier in Germany and bra !! 

Priswärt is the better word !!  and for all People with a small Planbok !!  cool

Senast redigerat av powerchip (22 april 2008)

its only a Bubbla !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang