Muschke skrev:
Hejsan.
jag har 4 st mds fs200 8" på 200Wrms som jag tänkt ha i hatthyllan tänkte om det skulle gå att driva dom med mitt GAS alpha 1600M på 1x500W RMS 2ohm?
Undrar även hur man ska koppla i så fall.
Steget finns hos Brl.se om min behöver veta mer och högtalarna får ni gissa vilka som säljer.
Bilder kommer senare..
antar att de e 4ohms basar du har?? isf kommer du inte kunna lasta ner steget till 2 ohm..
utan 1ohm elle 4 ohm... men 1ohm pallar inte de steget å vid 4ohm lämnar de inte så mycke effekt.. ja skulle rekomendera dig å ta 2 av dina basar å bygga en seriös låda till dom 2 isället för att ha dom i hatthyllan... du kommer få mycke mer å bättre bas om du bygger en bra låda me 2 basar än om du har 4 i hatthyllan...
"Testar man inte så får man aldrig veta"