Nyårsraketer: vilken är tuffast, smäller högst och slår grannarna?!

TessGTI Mest i vägen.
27 december 2007 · 205 Inlägg

Snart är det dags för nyår igen och i år har vi en tävling med grannarna om vem som kan skaffa fram den grymmaste raketen. Själv är min strategi: "Hörs man så syns man" någon som minns gamla goda Thunder King kanske?? roll
Är det någon som kan tipsa om raketer som slår grannarna på fingrarna? Man får pluspoäng ju billigare den är så att fläska ut flera tusen är inte kanske rätt väg att gå, var inne på sveafireworks.com men tyckte inte att de var så märkvärdiga.


Kanske har ni köpt raketen jag letar efter, ge mig tips! big_smile


Mvh
Therese

Senast redigerat av TessGTI (27 december 2007)

wimhed
27 december 2007 · 510 Inlägg

TessGTI skrev:
Snart är det dags för nyår igen och i år har vi en tävling med grannarna om vem som kan skaffa fram den grymmaste raketen. Själv har är min strategi: "Hörs man så syns man" någon som minns gamla goda Thunder King kanske?? roll
Är det någon som kan tipsa om raketer som slår grannarna på fingrarna? Man får pluspoäng ju billigare den är så att fläska ut flera tusen är inte kanske rätt väg att gå, var inne på sveafireworks.com men tyckte inte att de var så märkvärdiga.


Kanske har ni köpt raketen jag letar efter, ge mig tips! big_smile


Mvh
Therese

Cheapy bygghandel hade en typ vikingabomb. Small jävligt bra för 29kr .. hehe ..

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
NickeR32
27 december 2007 · 870 Inlägg

Jag köpte ett 4" rör iår smile

chrno RE-雨宮
27 december 2007 · 481 Inlägg

Det som är tuffast, smäller högst och äger grannarna är vad gäller raketer en trimmad (model störst) med Silverkrut eller BLP i.
Vad gäller smäller högst så är det  Tricycloacetonperoxid blandat med konstgödsel å diesel(gör inte detta dock. (iaf inte TCAP't)

Lättaste höga smällen man kan åstakomma är nog BLP om ni vill ha det relativt säkert. Kräver dock tjärstubin eller eltändning.  Men ska man va värst får man fan lida lite i tillverkningsprocessen.

Nu vill jag inte verka som en besservisser eller ngtt. Men gör inga "hemgjorda bomber" om ni inte vet vad ni håller på med. Det är lätt att det går fel, och svårt att fixa. Och glöm inte, att ALDRIG gå fram till en blindgångare.

Å ja, Thunderkings.. MMMMMMMMMMMM   Fyfan va många brevlådor dom förstört, och leenden dom givit! big_smile

Senast redigerat av chrno (27 december 2007)

RE-Amemiya Kitted FD3S
TRYIT Teddan
27 december 2007 · 2 495 Inlägg

chrno skrev:
Det som är tuffast, smäller högst och äger grannarna är vad gäller raketer en trimmad (model störst) med Silverkrut eller BLP i.
Vad gäller smäller högst så är det  Tricycloacetonperoxid blandat med konstgödsel å diesel(gör inte detta dock. (iaf inte TCAP't)

Lättaste höga smällen man kan åstakomma är nog BLP om ni vill ha det relativt säkert. Kräver dock tjärstubin eller eltändning.  Men ska man va värst får man fan lida lite i tillverkningsprocessen.

Nu vill jag inte verka som en besservisser eller ngtt. Men gör inga "hemgjorda bomber" om ni inte vet vad ni håller på med. Det är lätt att det går fel, och svårt att fixa. Och glöm inte, att ALDRIG gå fram till en blindgångare.

Å ja, Thunderkings.. MMMMMMMMMMMM   Fyfan va många brevlådor dom förstört, och leenden dom givit! big_smile

ja vad skulle man gjort som fjunig moppekille utan thunder king. big_smilebig_smilebig_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
rb
27 december 2007 · 153 Inlägg

Rören är de bästa 4" och uppåt. wink kostar väl 200 spänn styck för 4" då.

Saab 90 "Gubb bilen" (1986)
Fiat Uno Turbo i.e "Fullblodet" (1987)
Saab 900 2.0t "6 växlad" (1996)
chrno RE-雨宮
27 december 2007 · 481 Inlägg

r-ted skrev:
ja vad skulle man gjort som fjunig moppekille utan thunder king. big_smilebig_smilebig_smile

Precis.. Det är typiskt.. Dom förstör ju dagen ungdom.. Hur kan man bli fostrad med små tjutraketer! big_smile

RE-Amemiya Kitted FD3S
TessGTI Mest i vägen.
27 december 2007 · 205 Inlägg

chrno skrev:

r-ted skrev:
ja vad skulle man gjort som fjunig moppekille utan thunder king. big_smilebig_smilebig_smile

Precis.. Det är typiskt.. Dom förstör ju dagen ungdom.. Hur kan man bli fostrad med små tjutraketer! big_smile

Tjutraketer är ju fasen livsfarliga, sticker iväg åt alla möjliga håll. Många gånger det varit nära ögat, bokstavligt talat.. wink


Denna då, för 100:- : http://www.hammargrens.com/prodgrupper/ … ng/243.wmv

Glansen
27 december 2007 · 1 311 Inlägg

Kings air bombs smile har  33 stycken !! tongue

OverBoosted AUTOBAHNRASER
27 december 2007 · 3 804 Inlägg

köp en trälåda för en tusing eller två.. räcker.. små grejerna folk nämner i den här tråden smäller inte ett skit.. airbombs är ju pinsamma om man gemför med rör i 800kr klassen.. vikingabomb är också helt värdelösa... Satsa på en trälåd för en tusing som sagt sen kan du köpa några kralliga raketer för 1-2hundringar styck så har du ägt upp grannarna smile

edit

Raket: http://www.sveafireworks.se/se/light/pr … o.asp?ID=6
trälåda: http://www.sveafireworks.se/se/light/pr … .asp?ID=96
Liten bomb om man vill va snål: http://www.sveafireworks.se/se/light/pr … asp?ID=338


EDIT2: sveafireworks är inte så märkvärdiga men dom har bra priser finns självklart värre grejer men om du vill vinna granntväling är de bara leta fram dyraste o största raketen du kan hitta smile

Senast redigerat av UseDubbelTurbo (27 december 2007)


Bmw osv..
Bjork OEM <3
28 december 2007 · 6 957 Inlägg

Som ovan skriver...NÅGON ANNAN ÄN JA SOM SAKNAR THUNDER KING???

Fanns ju blåa, svarta och röda...dom röda var väl värst om ja inte minns fel?
Billiga var dom oxå tongue

Grannarna å ja köpte på oss en jäkla massa, ja var typ 12 bast då, dom var 15...
man var ju cool då coollol

Två starka minnen av dessa var när vi hade krig! (Fan va dum man va!hmm)
Eller när vi drog av ca 20st samtidigt, tänk er, ni som minns...dessa gröna kulor
rätt upp i luften...PANG, ett vitt sken lyste upp kvarteret...behöver ja säga att polisen kom...

Åter till Topic:
Ja brukar köpa bombrör från svea, kostar 79kr, smäller jättefint
bomblådor kan vara roliga oxå, men ja föredrar bombrör framför lådor
och raketer smile

Ska nog åka shoppa nu, blev ju sugen big_smile

Mvh

OEM <3
Urkas Kräsen grafiker
28 december 2007 · 1 775 Inlägg

Jaaa vad bra ni är. Enda ny bryr er om är hur häftigt det ser ut o låter. Ignorera naturen o alla djuren bara. Dom tycker ju faktiskt också det är riktigt najs med raketer, smällare osv. Jävla idioter.

Whine whine!
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
28 december 2007 · 661 Inlägg

ja fyfan vad man smällde brevlådor och bajstunnor med thunderkings smile...

(Behövs ingen moralkärring som har sin syn på det,rätt eller fel gjorde alltid bus när jag var liten, gjorde inte ni det ? SYND)

Hm sprängdeg smäller rätt högt, svårt att få tag i dock, men vill ni verkligen vinna över grannen skall man fan införskaffa sig en tåg/båt tuta o köra igång över häcken.
Vinner ni inte grannfejden med det.. Då har ni en jävligt kunglig granne.

Men de gamla hederliga kvartersbomberna, finns inte de kvar ?

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
TessGTI Mest i vägen.
28 december 2007 · 205 Inlägg

Urkas skrev:
Jaaa vad bra ni är. Enda ny bryr er om är hur häftigt det ser ut o låter. Ignorera naturen o alla djuren bara. Dom tycker ju faktiskt också det är riktigt najs med raketer, smällare osv. Jävla idioter.

Hahahaha, vilken kålsupare! Du tar ju säkerligen alltid hänsyn till naturen och djuren hör jag, i alla lägen. Kom tillbaka när din bitterhet har lagt sig.

Urkas Kräsen grafiker
28 december 2007 · 1 775 Inlägg

TessGTI skrev:

Urkas skrev:
Jaaa vad bra ni är. Enda ny bryr er om är hur häftigt det ser ut o låter. Ignorera naturen o alla djuren bara. Dom tycker ju faktiskt också det är riktigt najs med raketer, smällare osv. Jävla idioter.

Hahahaha, vilken kålsupare! Du tar ju säkerligen alltid hänsyn till naturen och djuren hör jag, i alla lägen. Kom tillbaka när din bitterhet har lagt sig.

Faktiskt så gör jag inte det. Dock så väljer jag bort vissa saker som faktiskt är helt onödigt och som faktiskt inte fyller ut nån funktion alls, t ex raketer och smällare.
Fast det kommer nog ta ett tag innan min bitterhet lagt mig tyvärr... :\

Whine whine!
bmx
28 december 2007 · 7 100 Inlägg

ta signalskott vetja smile

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
HOLLELLE
28 december 2007 · 409 Inlägg

fan va man saknar tiden med thunderkings och kinaskott. tänk va många postlådor man smällt och hur mycket man nästan eldat upp big_smile

Gilgamesh TI AMO INTER PER SEMPRE
28 december 2007 · 224 Inlägg

Thunderking är legend smile

Why don't we cut you up into little pieces and feed you to your pooches? Hmm? And then we'll see how loyal a hungry dog really is
TessGTI Mest i vägen.
28 december 2007 · 205 Inlägg

Urkas skrev:

TessGTI skrev:

Urkas skrev:
Jaaa vad bra ni är. Enda ny bryr er om är hur häftigt det ser ut o låter. Ignorera naturen o alla djuren bara. Dom tycker ju faktiskt också det är riktigt najs med raketer, smällare osv. Jävla idioter.

Hahahaha, vilken kålsupare! Du tar ju säkerligen alltid hänsyn till naturen och djuren hör jag, i alla lägen. Kom tillbaka när din bitterhet har lagt sig.

Faktiskt så gör jag inte det. Dock så väljer jag bort vissa saker som faktiskt är helt onödigt och som faktiskt inte fyller ut nån funktion alls, t ex raketer och smällare.
Fast det kommer nog ta ett tag innan min bitterhet lagt mig tyvärr... :\

Men jag då? Som källsorterar, samlar tidningar och sorterar glasflaskor efter färg. Som tar upp papper som folk har slängt efter sig och som aldrig har sina elprylar i standby-läge. Som anser att de övriga 364 dagarna på året väger upp för 4 raketer och 1 tårta..? hmm Ska jag då inte kunna få njuta av dessa, som jag anser, vackra raketer utan att bli kallad miljöidiot?

Ang. djur så håller jag med att många djur, främst hundar, kan fara illa vid övergången till nytt år. Dock så ska jag och mina grannar själva befinna oss i en stuga mitt ute i skogen och de eventuella älgar/rådjur som blir skrämda får jag då be om ursäkt till på förhand.

Mvh
Tess

Ksj
28 december 2007 · 1 217 Inlägg

Hmm, slår grannarna.. gör några pipebombs (typ 2x6") laddade med krut fråt små tjutraketer.. väldigt farligt och olagligt men relativt billigt och smäller högre än det mesta;) Fast det krävs nog säkerhetsavstånd på ett par hundra meter

Saab 900 "2.1an" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang