2859
Sök

Räkna upp de absolut meningslösaste utrustningen i din bil

Smålänning
7 887 Inlägg
24 februari 2007
Tror inte det finns någon onödig utrustning i min bil. Centrallås är bekvämt, rumpgrill skönt, jag tycker den har precis det som jag vill ha...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

SLK
610 Inlägg
24 februari 2007
RESERVHJULET !!

Aldrig använt hittills

Kart & Mätningstekniker
701 Inlägg
24 februari 2007
Har en ganska så snålt påkostad bil i jobbet som jag kör med ganska så mycket. Och det finns en del funktioner som jag mer än gärna skulle vilja ha i den. Många utav dem nämns här som onödiga funktioner. Hur kan man klassa farthållaren som onödig? Saknar det i min bil särskilt när man kör mycket motorväg så saknar man det ännu mer.

Fattar inte vad folk här har bilen till om man inte ser fördelarna med en sådan funktion. Min bakrutetorkare skulle jag heller inte vilja vara utan. Belysningen i bagaget och handsfack hur bra som hälst hur ska jag annars hitta mina prylar. Dimljuse bak saknar jag också vilket är en oerhört bra funktion då det regnar kraftigt eller vid nersatt sikt som nu när det snöat kraftigt. En annan funktion som jag uppskattar är varningsblinkers som jag brukar slå på då jag får bromsa inför köbildning framför mig.
Senast redigerat av Markus_C (24 februari 2007)

Skogs Arbetare
413 Inlägg
24 februari 2007
r-ted skrev:
volvo__mannen skrev:
dimm bakljus, aldrig använt mitt

det är ganska bra med dimmbakljus ..... det kan vara en livräddare i riktigt tät dimma !

tycker inte någon utrustning är onödig .. men jag bor ju nästan i bilen (10 000mil/året)
så jag är glad för varje liten knapp som finns.

att ac är onödigt har några skrivit... har ni blivit ståendes i några timmar lång kö en varm sommardag??

jovisst, men för mej är det iallafall onödigt.

Go For It!!

Skogs Arbetare
413 Inlägg
24 februari 2007
Markus_C skrev:
Har en ganska så snålt påkostad bil i jobbet som jag kör med ganska så mycket. Och det finns en del funktioner som jag mer än gärna skulle vilja ha i den. Många utav dem nämns här som onödiga funktioner. Hur kan man klassa farthållaren som onödig? Saknar det i min bil särskilt när man kör mycket motorväg så saknar man det ännu mer.

Fattar inte vad folk här har bilen till om man inte ser fördelarna med en sådan funktion. Min bakrutetorkare skulle jag heller inte vilja vara utan. Belysningen i bagaget och handsfack hur bra som hälst hur ska jag annars hitta mina prylar. Dimljuse bak saknar jag också vilket är en oerhört bra funktion då det regnar kraftigt eller vid nersatt sikt som nu när det snöat kraftigt. En annan funktion som jag uppskattar är varningsblinkers som jag brukar slå på då jag får bromsa inför köbildning framför mig.

Stämmer precis

Go For It!!

1 722 Inlägg
24 februari 2007
Tompa_Vax skrev:
r-ted skrev:
volvo__mannen skrev:

det är ganska bra med dimmbakljus ..... det kan vara en livräddare i riktigt tät dimma !

tycker inte någon utrustning är onödig .. men jag bor ju nästan i bilen (10 000mil/året)

att ac är onödigt har några skrivit... har ni blivit ståendes i några timmar lång kö en varm sommardag??

10tusen mil varje år??

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer

Skogs Arbetare
413 Inlägg
24 februari 2007
Kanelbullen skrev:
Tompa_Vax skrev:
r-ted skrev:

10tusen mil varje år??

vadå är det konstigt??
Sitter själv bara i arbetsbilen 9500 mil och 2500 i privata, då jag kör mycket i jobbet på natten.
Själv då??

Go For It!!

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 februari 2007
alminjo skrev:
RESERVHJULET !!

Aldrig använt hittills

men om nått händer e det bra, (jag vet)

Jonas

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 februari 2007
r-ted skrev:
volvo__mannen skrev:

det är ganska bra med dimmbakljus ..... det kan vara en livräddare i riktigt tät dimma

hur ofta är det så tät dimma?

Jonas

383 Inlägg
24 februari 2007
Hum....meningslöst är kanske fel ord men jag säger iaf att framhjulsdrivningen på min Jetta är det mest meningslösa;) man har noll koll om man får sladd samt att det är tråk. det lilla som finns i bilen är ganska meningsfullt annars.

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.

Trucker
234 Inlägg
24 februari 2007
Det är nog de eldrivna ventilationsrutorna, men det är smidigt.

SMART ARAB...läs det baklänges, det ligger något i det

Volvoskadad
6 017 Inlägg
24 februari 2007
cutlass skrev:
Hum....meningslöst är kanske fel ord men jag säger iaf att framhjulsdrivningen på min Jetta är det mest meningslösa;) man har noll koll om man får sladd samt att det är tråk. det lilla som finns i bilen är ganska meningsfullt annars.

haha, sant framhjulsdrift e inte det bästa

Jonas

.......
2 655 Inlägg
24 februari 2007
hmm, har inget meningsläst på min bil tongue och hade ja haft de så hade ja rivit ut de. låg vikt is the shit...

-utan 940
1 728 Inlägg
24 februari 2007
Original turbotrycksmätaren, den är ju bara graderad till 1bar.

2 182 Inlägg
24 februari 2007
Stereo är överskattat tongue
Senast redigerat av Niklas1987 (24 februari 2007)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Teddan
2 495 Inlägg
24 februari 2007
Kanelbullen skrev:
Tompa_Vax skrev:
r-ted skrev:

10tusen mil varje år??

ja e det så konstigt?

jag kör mycket i jobbet och gillar även att köra bil privat...
i år kommer det förmodligen bli mindre då jag har varit sängliggande i 3veckor och är fortfarande sjukskriven.

kolla för nöjes skull från den 20december till 1februari så hadde jag kört 1200mil med bara bmw:n ... sen körde jag några mil i volvon oxå hehe

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

237 Inlägg
24 februari 2007
I Mercan är det nog parkeringsbromsen. eftersom det är en automatare så finns ju parkeringsläget så man använder den typ aldrig (gillar inte att parkera i backar). Sen måste det nog också va hastighetsbegränsaren.  Sen kan jag inte påstå att Mercedes konstruerar sina bilar särskilt bra då om man öppnar takluckan så blir det turbulens..så den är också onödig

[img]http://www.danasoft.com/sig/Danijel51558.jpg[/img]

Fiat och Alfa Romeo mekaniker
285 Inlägg
24 februari 2007
hastighetsvarnaren är nog det meningslösaste som finns i min, som man ställer in så piper den vid en bestämd hastighet...

245 Inlägg
24 februari 2007
Värmen i baksätet tongue

Sök