volvo sover vid ratten

alain www.bimmerpower.org
28 december 2007 · 3 995 Inlägg

Volvo trevliga bilar i norden men svårt solda i USA
varför har dom svårt att komma i kapp med Mercedes, BMW och lexus?
Vad tycker ni om den nya c30, full den är tycker jag och mycket lik den 480 från 80 talet, 
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=391600

Senast redigerat av alain (28 december 2007)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Cruizr
28 december 2007 · 417 Inlägg

Kanske läge för dem att anställa några tyska designers, konstruktörer osv?

smile

mvh//

Team-Adolfsson Gödseldräng
28 december 2007 · 4 529 Inlägg

inte så konstigt att dom inte kommer upp i samma klass som BMW och MERCEDES
inte samma komfort
tyskarna bygger hållbara snabba lyxkryssare och kan bygga stora och tunga bilar som ändå går bra och inte dricker så mycket
sen så spelar ju märket stor roll
volvo har ju fått familjebil stämplen medans mercedes har lyxbil och BMW har sportbil
top gear dumpade ju den där nya sport volvon som volvo jämförde med nya M3an ^^
sen volvo blev amerikanskt är det bara ren skit

MrTurbo Better than God \o/
28 december 2007 · 1 882 Inlägg

alain skrev:
Volvo trevliga bilar i norden men svårt solda i USA
varför har dom svårt att komma i kapp med Mercedes, BMW och lexus?
Vad tycker ni om den nya V30, full den är tycker jag och mycket lik den 440 från 80 talet, 
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=391600

För att jänkarna vill att man skall fjäska, gulla och slicka röv för att de skall köpa bilarna. Något som MB & BMW inte har så svårt för tydligen. Sedan är de mycket större än vad de svenska märkerna saab & volvo är så risken att de ska "komma i kapp" är lika stor som att tex Fiat skall bli mest sålda märket i Sverige. Volvo har dessutom stämpeln; villa, vovve, pensionär i USA, även om de försökt bli "sportiga" och tuffa så får de leva med det.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Pikey
28 december 2007 · 2 283 Inlägg

MrTurbo skrev:

alain skrev:
Volvo trevliga bilar i norden men svårt solda i USA
varför har dom svårt att komma i kapp med Mercedes, BMW och lexus?
Vad tycker ni om den nya V30, full den är tycker jag och mycket lik den 440 från 80 talet, 
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=391600

För att jänkarna vill att man skall fjäska, gulla och slicka röv för att de skall köpa bilarna. Något som MB & BMW inte har så svårt för tydligen. Sedan är de mycket större än vad de svenska märkerna saab & volvo är så risken att de ska "komma i kapp" är lika stor som att tex Fiat skall bli mest sålda märket i Sverige. Volvo har dessutom stämpeln; villa, vovve, pensionär i USA, även om de försökt bli "sportiga" och tuffa så får de leva med det.

Tror inte MB och BMW fjäskar särskilt mycket, de lever på sitt namn och vad de har utrustningsmässigt. Jämför till exempel en merca från 07 nästan vilken som helst mot en volvo 07 det är som natt och dag.

Sen tyvärr så enligt mig och många andra så kommer Volvo inte bli sportiga men det är inte så utan jag tycker många Volvos är riktigt snygga och många går bra. Men sportiga naah vet inte.

R.I.P. Michael Jackson!
MrTurbo Better than God \o/
28 december 2007 · 1 882 Inlägg

Pikey skrev:
....och vad de har utrustningsmässigt. Jämför till exempel en merca från 07 nästan vilken som helst mot en volvo 07 det är som natt och dag.

Ja just det.  tongue  De är fullkletade med massa onödiga extra grejer medans sådan ofta får beställas extra till en Volvo, om det ens finns. Vad har de självstängande dörrar å en massa saker som faller lata jänk på läppen. Det e ju fjäsk.  cool

Senast redigerat av MrTurbo (28 december 2007)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
steifan DR!FTT3KN!K3R
28 december 2007 · 10 427 Inlägg

Konstigt nog har Volvo alltid varit inriktade på att sälja i USA.
Typ sen Volvo 140-serien.. och alla bilarna är väl mer eller mindre
replikor av nån amerikansk bil.. redan PV 544 ser ju ut som en liten
40-tals Ford osv osv.

Chrill27
28 december 2007 · 553 Inlägg

Nej men det är ju bara ett bevis på att det har blivit Ford av Volvo.

christofferedil Yellow bug!
28 december 2007 · 1 640 Inlägg

"- Volvo har varit för nöjda med sig själva och säkerheten som säljargument. I dag är alla bilar säkra, säger Ellen Mudrick och fortsätter:
- Och hur tänker de med en exakt likadan instrumentbräda i S40 för 19 000 dollar som för en exklusiv XC70, cabriolet, för 40 000 dollar? Hur tänker dom? Jag har förlorat sälj på just det.
För att backa upp sina ord tar hon in en kollega i rummet.
- Jag tycker den där "flytande" instrumentbrädan ser billig ut, säger han och sågar skoningslöst Volvogimmicken med ett luftutrymme bakom den tunna mittkonsolen.
Ellen Mudricks kollega är nöjd med modellprogrammet i stort.
Men Volvo North America erbjuder inte konkurrenskraftiga priser. Och kvaliteten?"

Kunde liksom inte sagt det bättre själv... hmm

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
zewmah
28 december 2007 · 81 Inlägg

Chrill27: tanken har inte slagit dig att amerikanska marknaden är både mer kapitalstark samt sisådär 30 gånger större än den svenska?

Chrill27
28 december 2007 · 553 Inlägg

zewmah skrev:
Chrill27: tanken har inte slagit dig att amerikanska marknaden är både mer kapitalstark samt sisådär 30 gånger större än den svenska?

Jo men som du läser så har det sjunkit från 100 bilar per månad från motsvarande 40.. Det förknippar jag själv med att jag tycker volvo har blivit mer och mer tydligt ford ägt, i början när ford tog över så märktes det inte så tydligt men nu märks det mer och mer och de börjar använda ford delar på volvo m.m. och detta i samband med att man hör att de får ta tillbaka många bilar pga av olika fel.. Inget illa om ford men jag tycker inte att de har lyft fram Volvo.

Senast redigerat av Chrill27 (28 december 2007)

viccoA
28 december 2007 · 3 110 Inlägg

De jänkare jag har träffat tycker att Volvo står för mycket på verkstaden och krånglar alldeles för mycket.

Tvärt om vad de flesta påstår i Sverige med andra ord.

Volvo är för dyra i staterna i förhållande till vad man får för pengarna...

blacken
28 december 2007 ·

viccoA skrev:
De jänkare jag har träffat tycker att Volvo står för mycket på verkstaden och krånglar alldeles för mycket.

Tvärt om vad de flesta påstår i Sverige med andra ord.

Volvo är för dyra i staterna i förhållande till vad man får för pengarna...

Den dagen då dom tillverkar en bil i USA som håller bättre, krånglar mindre än en Volvo. Då så går det sju söndagar i veckan. smile

_VeNoM_ Giftig
28 december 2007 · 419 Inlägg

viccoA skrev:
Volvo är för dyra i staterna i förhållande till vad man får för pengarna...

Jo det kan väl kanske hända men de är ännu dyrare att köpa i sverige man fick betala 80.000 mer för en v70R av förra modellen i sverige jämfört med i USA

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
Eisenhut
28 december 2007 · 1 827 Inlägg

viccoA skrev:
De jänkare jag har träffat tycker att Volvo står för mycket på verkstaden och krånglar alldeles för mycket.

Tvärt om vad de flesta påstår i Sverige med andra ord.

Volvo är för dyra i staterna i förhållande till vad man får för pengarna...

Jänkare är väl lite mer kräsna än vad vi svenskar är? Kanske finns en anledning till att Honda är USAs mest sålda bil? wink

Skämt åsido. Jag har svårt att hålla med om att varken Volvo eller Saab gör några kvalitétsbilar, det har man fått erfara gång på gång. Inte så konstigt att i ett land som US där dom sätter överpriser på importbilar att man väljer bort Volvo.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
__Marcus Whitetrash
28 december 2007 · 589 Inlägg

Volvo säljer lastbilar till usa så det väger över.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.
Germax
28 december 2007 · 12 086 Inlägg

Volvo är bra bilar, Merca och Bmw är bättre. Och betydligt större.. det är nog därför de är större i Staterna. Volvo är ju förövrigt ett ganska omtyckt märke i USA, de är bara inte stora nog helt enkelt.

richardoo290 VOLVO for life..
28 december 2007 · 2 113 Inlägg

den dagen usa lyckas fixa ihop en bil som kan klå en SVENSK volvo ... den dagen regnar det grisar!

MrTurbo Better than God \o/
28 december 2007 · 1 882 Inlägg

richardoo290 skrev:
den dagen usa lyckas fixa ihop en bil som kan klå en SVENSK volvo ... den dagen regnar det grisar!

Då är väl din värld redan full av grisar? Vi i övriga värden har redan insett att de kan, därför Volvo INTE är världens mest sålda bil...  tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
klimpan
28 december 2007 · 2 600 Inlägg

Chrill27 skrev:

zewmah skrev:
Chrill27: tanken har inte slagit dig att amerikanska marknaden är både mer kapitalstark samt sisådär 30 gånger större än den svenska?

Jo men som du läser så har det sjunkit från 100 bilar per månad från motsvarande 40.. Det förknippar jag själv med att jag tycker volvo har blivit mer och mer tydligt ford ägt, i början när ford tog över så märktes det inte så tydligt men nu märks det mer och mer och de börjar använda ford delar på volvo m.m. och detta i samband med att man hör att de får ta tillbaka många bilar pga av olika fel.. Inget illa om ford men jag tycker inte att de har lyft fram Volvo.

volvo ha väll hafft problem innan ford ägde det me. så att klanak ner ford nä du kan jag inte tilll låta. volvo vet jag hadde för några år sedan problem me att dom började brinna 850 tro jag det va då ganska många årsedan  kan man säga då.  men som sagt i usa är ju inte som sverige i bil marknaden  om man säger så tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang