volvo sover vid ratten

alain www.bimmerpower.org
29 december 2007 · 3 995 Inlägg

jag vet inte om någon av er har den nya volvo C eller V 80 med V8 motor, hur är det med den?
Det verkar som att det finns krafft i den eller?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
C70
29 december 2007 · 424 Inlägg

alain skrev:
jag vet inte om någon av er har den nya volvo C eller V 80 med V8 motor, hur är det med den?
Det verkar som att det finns krafft i den eller?

Det är rätt bra kraft i den ja smile

En S80 V8 awd gör 0-100 på 6.5s. Bra 'klös' i hela registret och ett riktigt gott ljud! smile

DJ_V8_BMW
29 december 2007 · 210 Inlägg

alain skrev:
jag vet inte om någon av er har den nya volvo C eller V 80 med V8 motor, hur är det med den?
Det verkar som att det finns krafft i den eller?

Jag har kört  och jobbat med dom. Går ganska bra. Men genom att ställa en V8 tvären så tappar man mycke känsla av vridet i en stor motor, och då känns det helt meningslöst med V8.
Rakställt och bakhjulsdrift då hade det varit något:).

RWD forever & ever!
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
Munkis
29 december 2007 · 1 637 Inlägg

DJ_V8_BMW skrev:

alain skrev:
jag vet inte om någon av er har den nya volvo C eller V 80 med V8 motor, hur är det med den?
Det verkar som att det finns krafft i den eller?

Jag har kört  och jobbat med dom. Går ganska bra. Men genom att ställa en V8 tvären så tappar man mycke känsla av vridet i en stor motor, och då känns det helt meningslöst med V8.
Rakställt och bakhjulsdrift då hade det varit något:).

Hur ser en C eller V80 ut ? tongue

pfa
29 december 2007 · 66 Inlägg

Kul att ungefär 90% av dem som skriver i denna tråden inte vet va dem snackar om..

"XC70 cabriolet" .. är det en ny variant? ..

och att jämföra tex volvo med bmw, merca.. ja.. det är som dag och natt.. volvo har ju öppet sagt att man inriktar sig på barnfamiljer osv, medans bmw inriktar sig på män i 30-45 års ålder?

"top gear dumpade ju den där nya sport volvon som volvo jämförde med nya M3an ^^"

suck.. nya sport volvon? en s60R från 01-04? knappast ett nytt klipp om du tror det, sen att volvon är större än bmw'n och bara har 300hk mot bmw's 340(?) = mindre effekt och tyngre bil.. om du tror den ska va snabbare borde du ju skjutas.
och volvo gick inte ut och jämförde den med en m3'a.. det va topgear som gjorde det.. och dem är vadå? just det.. journalister.. tror du på allt som sägs i tv och/eller i tidiningen?

Senast redigerat av pfa (29 december 2007)

Volvo s60 (2001)
DJ_V8_BMW
29 december 2007 · 210 Inlägg

pfa skrev:
Kul att ungefär 90% av dem som skriver i denna tråden inte vet va dem snackar om..

"XC70 cabriolet" .. är det en ny variant? ..

och att jämföra tex volvo med bmw, merca.. ja.. det är som dag och natt.. volvo har ju öppet sagt att man inriktar sig på barnfamiljer osv, medans bmw inriktar sig på män i 30-45 års ålder?

"top gear dumpade ju den där nya sport volvon som volvo jämförde med nya M3an ^^"

suck.. nya sport volvon? en s60R från 01-04? knappast ett nytt klipp om du tror det, sen att volvon är större än bmw'n och bara har 300hk mot bmw's 340(?) = mindre effekt och tyngre bil.. om du tror den ska va snabbare borde du ju skjutas.
och volvo gick inte ut och jämförde den med en m3'a.. det va topgear som gjorde det.. och dem är vadå? just det.. journalister.. tror du på allt som sägs i tv och/eller i tidiningen?

När volvo skapade R-serien så gick dom själva ut med att det var ett svar på bla BMW M, MB AMG och Audi S. Dessa bilar är också "förfinade" standard/familjebilar bilar precis som R. Så visst går det att jämföra även fast volvo inte strider med samma medel!

Senast redigerat av DJ_V8_BMW (29 december 2007)

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
epapower
29 december 2007 · 593 Inlägg

MeloveGolf skrev:

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Volvon ser tråkig ut och är tråkig att köra även nya kasst utustade såvida man inte betalar multum...XC90 Vs Jeep Srt-8 är utmärkta exempel där jeepen har bästa 4-wd 4ggr mer utrustning och dubbelt så stark motor och är nästan 100.000kr billigare..volvon har överpris fattar inte att folk betalar dom hemska priserna....

ok ok, och vad grundar du den fakta på?? får ja fråga hur många av alla volvos bilmodeller du ägt/kört?, bara för man åker en sväng i en ex volvo s70 och den inte går lika vassst som din vr6 så är den tråkig och kass?, gör inte misstaget att dra alla över en kant..

för du kan omöjligtvis säga att alla volvo är kassa o tråkiga, för då har du inte provat alla..

bara för jag gasa omkring en sväng i grannens ruttna golf 2;a och tyckte de va de största skit som finns, så kan jag ju inte säga att alla golf är kassa o tråkiga, även om just denna var det??, rätta mig om ja har fel men är så trött på höra skitsnack om volvo,

för så kassa bilar kan det inte vara med tanke på att den största delen av medlemmarna på garaget åker volvo, eller???

nookie Der Dildo-dirigent aus Dortmund
29 december 2007 · 55 Inlägg

mina grannar kör volvo nyare än -03 dom rullar mindre än min e30 o pajjar oftare tongue en grannen bytte mot bmw för ett par år sen efter att jag häcklat honom rätt rejält, han är inne på sin tredje nu och har enligt honom "aldrig haft bättre bil" men när han säger de så brukar jag iofs tänka "nää du har ju bara haft volvo innan" hah

///M - the most powerful letter
BMW 318dM "LCI" (2016)
ESTRANDBERG88 Hojmek
29 december 2007 · 748 Inlägg

Dagis nivå? Shit lägg ner.

alain www.bimmerpower.org
29 december 2007 · 3 995 Inlägg

Munkis skrev:

DJ_V8_BMW skrev:

alain skrev:
jag vet inte om någon av er har den nya volvo C eller V 80 med V8 motor, hur är det med den?
Det verkar som att det finns krafft i den eller?

Jag har kört  och jobbat med dom. Går ganska bra. Men genom att ställa en V8 tvären så tappar man mycke känsla av vridet i en stor motor, och då känns det helt meningslöst med V8.
Rakställt och bakhjulsdrift då hade det varit något:).

Hur ser en C eller V80 ut ? tongue

***********************
jag vet inte riktigt om det är C eller V, jag är inte så mycket på volvo. men jag vet att jag kör BMW V-12. tonguecool

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
_VeNoM_ Giftig
29 december 2007 · 419 Inlägg

Munkis skrev:

DJ_V8_BMW skrev:

alain skrev:
jag vet inte om någon av er har den nya volvo C eller V 80 med V8 motor, hur är det med den?
Det verkar som att det finns krafft i den eller?

Jag har kört  och jobbat med dom. Går ganska bra. Men genom att ställa en V8 tvären så tappar man mycke känsla av vridet i en stor motor, och då känns det helt meningslöst med V8.
Rakställt och bakhjulsdrift då hade det varit något:).

Hur ser en C eller V80 ut ? tongue

En S80N ser ut såhär http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ry/360.htm C och V 80 finns inte överhuvudtaget

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
camaro67 Meister
29 december 2007 · 6 763 Inlägg

En Bmw eller merca lär ju vara ganska mycke dyrare än en volvo. Alltså är en sån bättre. Sedan är de japanska bilar. De har betydligt lägre löner. Alltså är byggkostnaderna mindre och då kan man bygga en lika bra bil för mindre pengar.

Men att säga att Volvo är dåligt de är fel.

De bästa vore att alla köpte Volvo, Saab eller Cadillac. Av den enkla anledningen att de byggs i Sverige. Men så är de tyvärr inte sad

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
brelasten
29 december 2007 · 274 Inlägg

haha det är fan dagis nivå på det hela.. asså en volvo är en volvo, säger man volvo till en amerikan så säger han säker bil. volvo är en säker familjebil! så är det, och att ens jämföra volvo med bmw lr mb är ju som att jämföra en middag på en dyr resturang och mcdonalds. haha skärping nu grabbar smile

Btw, Alla bilar knövlar så är det,kommer alltid och göra för den delen med! Finns ingen biltilverkare som har byggt en bil som inte knövlar?

fyllo
TommyGT
29 december 2007 · 113 Inlägg

brelasten skrev:
Btw, Alla bilar knövlar så är det,kommer alltid och göra för den delen med! Finns ingen biltilverkare som har byggt en bil som inte knövlar?

WORD!!!! roll

Volvo S60 T5 "Sessan" (2001)
C70
30 december 2007 · 424 Inlägg

brelasten skrev:
haha det är fan dagis nivå på det hela.. asså en volvo är en volvo, säger man volvo till en amerikan så säger han säker bil. volvo är en säker familjebil! så är det, och att ens jämföra volvo med bmw lr mb är ju som att jämföra en middag på en dyr resturang och mcdonalds. haha skärping nu grabbar smile

Jag hoppas att du syftar på Volvo 740 då. Det är ungefär som att leta sopor och käka jämfört med nya BMW/MB.

Sverige är förmodligen det enda land som inte är patrioter när det gäller bilar. I utlandet har Volvo en betydligt högre klass än vad vi säger i Sverige.

Med det merpriset som BMW och speciellt MB tar så borde dom vara mycket bättre! Men så är det inte alltid....

För att dra historier från verkligheten så kan jag säga att jag känner en vars nya MB E-klass (för över 900 000kr) rostade på 4 månader....DET KALLAR JAG PREMIUM! roll

Team-Adolfsson Gödseldräng
30 december 2007 · 4 529 Inlägg

C70 skrev:

brelasten skrev:
haha det är fan dagis nivå på det hela.. asså en volvo är en volvo, säger man volvo till en amerikan så säger han säker bil. volvo är en säker familjebil! så är det, och att ens jämföra volvo med bmw lr mb är ju som att jämföra en middag på en dyr resturang och mcdonalds. haha skärping nu grabbar smile

Jag hoppas att du syftar på Volvo 740 då. Det är ungefär som att leta sopor och käka jämfört med nya BMW/MB.

Sverige är förmodligen det enda land som inte är patrioter när det gäller bilar. I utlandet har Volvo en betydligt högre klass än vad vi säger i Sverige.

Med det merpriset som BMW och speciellt MB tar så borde dom vara mycket bättre! Men så är det inte alltid....

För att dra historier från verkligheten så kan jag säga att jag känner en vars nya MB E-klass (för över 900 000kr) rostade på 4 månader....DET KALLAR JAG PREMIUM! roll

och dom rostrade för att mercedes försökte få fram en nästan helt miljövänlig lack men som inte funkade
därför så fixade dom rosten på dom som börjat rosta och galvade karossen sen
våran E klass har rullat 44000mil nu och är en 03a finns inte en rostfläck
iofs finns nästan ingen rost på min volvo heller cool

pfa
30 december 2007 · 66 Inlägg

kom igen nu! nu bojkottar vi alla stora svenska företag så att den svenska kronan går i botten! så har ingen råd med bilar i detta landet och så kan denna tråden raderas! smile

Volvo s60 (2001)
Pikey
30 december 2007 · 2 283 Inlägg

LÄste någonstans i tråden att vi inte var patrioter till Volvo eller svenska bilar?

Varenda jävel man ser har ju V70 eller någon annan volvo eller saab.
Fast visst jag kanske läste fel.
MEN det är inget konstigt då de tillverkas i Sverige.

R.I.P. Michael Jackson!
alain www.bimmerpower.org
30 december 2007 · 3 995 Inlägg

_VeNoM_ skrev:

Munkis skrev:

DJ_V8_BMW skrev:

Jag har kört  och jobbat med dom. Går ganska bra. Men genom att ställa en V8 tvären så tappar man mycke känsla av vridet i en stor motor, och då känns det helt meningslöst med V8 Rakställt och bakhjulsdrift då hade det varit något:).

Hur ser en C eller V80 ut ? tongue

En S80N ser ut såhär http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V … ry/360.htm C och V 80 finns inte överhuvudtaget

Tack
******************
Tack för det svaret, det var det jag vänta det på. det var en S-80 med V8 motor.
315 hK, 498.900:-
Det verkar vara en välligt bra bil som ligger under 500.000:-
Om jag skulle köpa en volvo vet jag iallafall vilken model som är attraerande
Sen, om man vill har mer utrysning att det likna BMW eller Mercedes, man har ca 300.ooo:- att lägga ut för har nånt likvärdigt och då är man nöjd.
Jag skulle inte tacka nej till att pröva den S-80 för att få en uppfatning om den.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang