2570
Sök

Data skärm Flimmrar ?

911 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
Helloo,  Var och köpte En 22" dataskärm igår och nu börjar jag irritera mig på att det flimmrar på vänstra kanten,   Det är en LCD skärm...      Är det grafikkortet som håller på eller är det något annat ?  hur som helst, hur kan man få bort det ??
tacksam för hjälpen !

pic up the phone, wazzzaaa

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 december 2007
Installerat drivrutinerna till skärmen ??
Har du senaste drivrutinerna för ditt grafikkort ??
Har du någon knepig elektrisk utrustning bredvid skärmen som kan orsaka flimmret ??
Kollat efter löst sittande kontakter eller glapp i kabeln ??

Kan vara så exremt mycket när hela beskrivningen består av "det flimmrar på vänstra kanten" wink   tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 921 Inlägg
28 december 2007
Kolla så att du har 60hz inställt
Vad är det för skärm vi pratar om?

Fotograf på Tierp iDag

349 Inlägg
28 december 2007
ställ upp hz så mkt din skärm klarar av

SQ
1 343 Inlägg
28 december 2007
tommie87 skrev:
ställ upp hz så mkt din skärm klarar av

strämmer bra, hade också flimmer på min viewsonic innan ja hade fixat till hz å upplösning.. nu funkar de kanon utan flimmer!

Ljudnörd!

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
28 december 2007
Eller så låter han skärmen stå kvar på 60 eller 75hz, vilket det nu är som skärmen ska ha. Det ni pratar om för att slippa flimmer är på CRT-skärmar. Det är en helt annan sak på LCD-skärmar.

Det som zortep bör göra dock är att kolla så han inte har nån stor ful förstärkare eller nåt liknande som stör ut skärmen. Eller så kan du ju alltid kolla om sladden verkligen sitter i som den ska.
Annars om det inte är nåt sånt så tror jag på att du åker tillbaka till affären o ber om en ny skärm helt enkelt.

Whine whine!

Sök