Nokia N95 + Bluetooth

fiin
28 december 2007 · 27 Inlägg

Hej.

Idag hämtade jag bilen , allt är nästan kanon förutom lite strul med blåtandfunktionen. Dock är inte det bilens fel.
Problemet är att jag inte kan få upp kontakterna som ja har inlagda i telefonen upp i skärmen i bilen. Jag får kontakt med bilen och kan ringa och ta emot samtal utan bekymmer men telefonboken står bara "phone book empty" . Testade med morsans telefon och det funkade utmärkt, inga som helst bekymmer att få upp kontakterna på skärmen. Men men nokian funkar det ej , antar att problemet kan ligga i att kontakterna sparas på minneskortet på nokian och således inte kan visas. Så det borde ju hjälpa att lägga in kontakterna på telefonminnet men hur ska det gå till?

Jag vänder mig till er som har ett svar på frågan och som vet, inte till er som tror . Gärna någon kanske har varit med om samma problem?

Alex

P_Svensson Svetsare
28 december 2007 · 80 Inlägg

hmm pappa har samma problem med sin n 95 kan ringa och allt utom att få in dem i telefonboken!! va e det för bil??

Det ska va TYSKT!!!
fiin
28 december 2007 · 27 Inlägg

P_Svensson skrev:
hmm pappa har samma problem med sin n 95 kan ringa och allt utom att få in dem i telefonboken!! va e det för bil??

En Seat Leon

Det är väl helt enkelt som så att det inte funkar med nokia då? Mammas är en SE och den funkar utmärkt som sagt. Man vill ju gärna att det ska funka annars känns ju hela funktionen helt meningslös.

mcguyver
28 december 2007 · 218 Inlägg

prova updatera firmware i telefonen det skall vara V12.0.013

fiin
28 december 2007 · 27 Inlägg

mcguyver skrev:
prova updatera firmware i telefonen det skall vara V12.0.013

Jag har V2.0.0.015, uppdaterade idag

fiin
28 december 2007 · 27 Inlägg

Har precis varit nere i bilen igen och testat syrrans Nokia 5310, den funkar utan bekymmer. Alltså borde det vara något mjukvarustrul med N95an, alternativt att det inte funkar tillsammans med den typen utav OS på en telefon?

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 december 2007 · 6 170 Inlägg

Tror att N95 sparar kontakterna på något udda sätt eftersom jag har hela sim-kortet fullt av telefonnummer men i min N95a är kontaktlistan tom men flyttar man kortet till en annan telefon så är alla kontakterna där.

Lite segt med att alla nummer försvinner när man uppdaterar mjukvaran i telefonen tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
erik_burn
28 december 2007 · 43 Inlägg

först är N95 en instabil telefon smile
men Symbian telefoner kan med vissa andra enheter strula nått extremt!
testa att gå in på SIM kontakter och se om de går att synka dem

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang