Om man har en separat DVD läsare i bilen, hur kopplas den? Audio video kablarna som följde med (vet ej namnet på dom) ska ju kopplas in i stereon om jag fattat det rätt. Men det är en kompis som ska ha det, och han har tydligen inga sånna i stereon? Vilken stereo behövs? Vet inte om jag har rätt, men borde det inte vara en DVD headunit som har dom ingångerna? eller finns det andra osm har det? OM det är en sån enhet man behöver, vad ska man då med den separata enheten till..
Vart lite rörigt kanske, men hoppas ni fattar! Snabba svar plzz
en dvd läsare ska kopplas till en skärm med en gul rca kabel, eller s-video.
Ljudet är vanligen kopplat genom vit och röd RCA kontakt, kopplas lämpligen till antingen befintlig huvudenhet eller direkt till slutsteget.
//Silver
Ifrån skärmen går det ju en sladd, som sedan blir två.. en gul och röd eller om det var vit, minns inte riktigt. men.. I själva enheten ska ju en audio och en video in, sen i andra ändan är det ju 3st, en vit gul och röd om jag minns rätt.. Och det är dom jag menar, vart ska dom ta vägen? Han har varken plats i steget, eller i stereon. Den har bara plats för 2st "sånna" kablar, och där sitter slutsteget..? Måste han köpa en annan stereo, vilken?
OK den gula på skärmen ska kopplas till den gula på DVD:n den är för bilden. Den röda från skärmen är om man vill ha jud i skärmen för hörlurar. Men jag skulle skita i den och koppla den röda och vita från dvd:n rakt in i aux uttaget på den vanliga stereon. På så sätt får man en separat ljudingång på stereon för dvd ljudet vill man även ha ljud i skärmen så får man köpa en rca skarv och skarva de hela. Hoppas det hjälpte något i alla fall..