29 december 2007
Trådstartare
Hej, börjar nu bli något förbannad på "röda faran". Har alltid vart lite svårtstartad när den stått länge/kallt. Bytte batteri och allt var bra i 2 veckor.
Bilen i fråga är en 9000 född 1992 med cs som efternamn. Sitter en 2.3i om det är till någon hjälp.
Kopplade på multimetern på 10A mellan pluspolen och pluskabeln. Den visar 0.15A som minst.
Kopplade ur larmet, extraljusen, slutsteg och elantennen (den har strulat innan) men ingen skillnad.
Började med att koppla ur en säkring åt gången, ljusboxen, absboxen och säkringsboxen i handskfacket. Sjönk till 0.13 när jag drog den till c-lås/fördröjningsrelät men kom aldrig lägre.
Finns det förbrukare som inte är avsäkrade?
Batteriet är helt nytt och rent, så inga problem där. Generetorn laddar mkt bra, har man använt startkablar så räcker 10 min körning för att det ska va bra fart på startmotorn igen.
Laddade batteriet fullt när jag bytte, nu efter 2 veckor räckte det inte längre utan jag fick hämta extrabatteri och kablar.
Kan det vara jag som stirrar mig blind på krypströmmen och missar nåt. Kanske är nåt annat?
MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!
Mvh Hampus