1871
Sök

Kör DU bil bra - tycker du själv ?

Teddan
2 495 Inlägg
31 december 2007
Tagg3N skrev:
Tycker det är bara korkat att gnälla på folk som skriver på ett forum att de kör fort.
Sålänge du själv inte blir skadad ska man väl f*n inte bry sig?! Eller?

Blir trött på folk som gnäller när någon skrivit att det gått fort, vet du som gnäller hur vägarna ser ut? Om det bor mycket folk runt?

Jag själv kör inte som lagen tycker, men jag kör aldrig fort där det kan skada någon/några andra och jag tror nog många tänker lika. Race och dyl ska hållas på bana det tycker jag men vaf*n låt ungdomarna leka och sen ta konsekvenserna. Det är inte förrän då de lär sig ju!

Håll dig av vägarna om du är rädd istället...

Jag placerar mig själv någonstans mitt i, 50 ungefär eftersom jag fortfarande göra dumma saker men håller f*n på mig själv inne i städer, många gånger fått höra att jag kör som en pensionär men jag vill då inte köra på någon..

Tack för mig

Med (inte så) vänlig hälsning:
Kim

när du får barn så tänder du nog på alla cylindrar oxå när du hör folk som kör i 230km/h på 50väg.

skulle nån komma förbi fort på gatan där jag bor så skulle jag fan bry mig alltså , han skall inte lära sig genom att köra ihjäl folk.

vilket jävla resonemang det finns här inne, vad e det för jävla omogna idioter som sitter här?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
31 december 2007
Bjork skrev:
r-ted skrev:
N0obee skrev:

Äckliget feta gubbar som tror att de äger vägen för att de har en bil som de knappt har råd att avamortera lånen på, Borde inte heller ha körkort, Visst fan var det inte begåvat. Men som 18-åring gör man saker som inte är så jävla mogna. Men gammla gubbar som dig fattar väl inte de. Tror ju att ni äger vägen. Fast ni kör som krattor!

gamla gubbar som inte klarar av lånen ?? herregud vilka fördommar du har då .
jag är 26 år å det är inte så gammalt vettö.

vad jag har råd med eller itne hör knappast hit och hur jag kör har du ingen aning om.

Du har väl ganska fett jobb om ja minns rätt...jobbar i Norge..?

fett vet jag inte om det är, jag är chef på en ventilations firma i oslo.

så jag har så jag klarar mig, jag är inte rik men jag är inte fattig heller:D

56 Inlägg
31 december 2007
håller fan med! de få ta kosekvenserna då lär de sig! å nån som skrev ovan 230 km/h på 50 väg vägen ä anpassad för 50+ inte 230 så det blir svårt att hålla sig på vägen i 230 på 50 väg!!!

VOLVO-ligger brett å slitter däck

OEM <3
6 957 Inlägg
1 januari 2008
tkd_rille skrev:
N0obee skrev:
r-ted skrev:

ja du måste ju vara skit grym 230km/h på en 50väg , tänk att sånna idioter får ta nytt körkort.
skulle ju bli av med körkortet 5år eller nått i den stilen

Äckliget feta gubbar som tror att de äger vägen för att de har en bil som de knappt har råd att avamortera lånen på, Borde inte heller ha körkort, Visst fan var det inte begåvat. Men som 18-åring gör man saker som inte är så jävla mogna. Men gammla gubbar som dig fattar väl inte de. Tror ju att ni äger vägen. Fast ni kör som krattor!

smile de lät bara så jävla bra. men jag håller med r-ted där till fullo smile vid 230 km på en 50 väg så är de indraget körkort i mer än 5 år tycker jag. om man ens ska få de tillbaka.
  även som 18 åring så borde man väl ändå kunnat bli så pass begåvad att man inte kör så fort på 50?.
Tycker "gubbar" kör mycket bättre än yngre.
  OCh nej de är inte gubbarna som tror de äger vägen för de är faktiskt personer i lägsta åldersgruppen i största del som tror de äger vägen. och de är de som har svårt att amortera sina bilar haha.

men efter ett sådant inlägg så vill jag passa på och säga att jag ligger på över 120%

och i verkligheten ligger de väl runt 80-90, har vuxit ifrån att leka och riskera andra,smile och är ändå bara 22 år.

Jag är såpass "vuxen" att ja sket i vinterbil iår big_smile Visst min är väl ingen direkt
utställningsbil så ja tänkte att den får fan rulla i vinter.

Har ju hänt mängder av olyckor i stan så fort snön kommit, tkr att dem som är yngre än en sj (e ju bara 20, men va fan) kör vildare å vildare, UTAN att klara av det!

Ps: ja köpte en platt-tv ist för V-bil lol biliigare i drift å så e de varmt kring den wink

Mvh

OEM <3

Makaronborrare
993 Inlägg
1 januari 2008
Bjork skrev:
tkd_rille skrev:
N0obee skrev:

smile de lät bara så jävla bra. men jag håller med r-ted där till fullo smile vid 230 km på en 50 väg så är de indraget körkort i mer än 5 år tycker jag. om man ens ska få de tillbaka.
  även som 18 åring så borde man väl ändå kunnat bli så pass begåvad att man inte kör så fort på 50?.
  OCh nej de är inte gubbarna som tror de äger vägen för de är faktiskt personer i lägsta åldersgruppen i största del som tror de äger vägen. och de är de som har svårt att amortera sina bilar haha.

men efter ett sådant inlägg så vill jag passa på och säga att jag ligger på över 120%

och i verkligheten ligger de väl runt 80-90, har vuxit ifrån att leka och riskera andra,smile och är ändå bara 22 år.

Jag är såpass "vuxen" att ja sket i vinterbil iår big_smile Visst min är väl ingen direkt

Har ju hänt mängder av olyckor i stan så fort snön kommit, tkr att dem som är yngre än en sj (e ju bara 20, men va fan) kör vildare å vildare, UTAN att klara av det!

Ps: ja köpte en platt-tv ist för V-bil lol biliigare i drift å så e de varmt kring den wink

Mvh

Oops då har jag blivi mer omogen då som köpte vinterbil första gången i år tongue Ville rädda den känsliga opel plåten i år även om det bara är en 92a. Är ju så deprimerande med en massa rost tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
1 januari 2008
calibra1992 skrev:
Bjork skrev:
tkd_rille skrev:

Mvh

Oops då har jag blivi mer omogen då som köpte vinterbil första gången i år tongue Ville rädda den känsliga opel plåten i år även om det bara är en 92a. Är ju så deprimerande med en massa rost tongue

De är moget om man ska renovera, bygga om, ha en isbil etc.

Inte köra som en galning hemma i 30-kvarteren som många gör....

Mja, omogen de e du inte enligt mig iaf!

OEM <3

Makaronborrare
993 Inlägg
1 januari 2008
Anser i allafall att jag kör så otroligt mycket bättre i dag än när jag tog mitt körkort för 6år sen. Då trodde man att man var Markus Grönholm och hade fullgas överallt men noll kontroll. Är glad i dag att inget allvarligt hände. Även om man gillar att gasa i dag så har man mycket bättre omdöme. Kort sagt man är så långt i från full lärd som man kan bli även om vägverket godkänt en

Makaronborrare
993 Inlägg
1 januari 2008
Bjork skrev:
calibra1992 skrev:
Bjork skrev:

Mvh

De är moget om man ska renovera, bygga om, ha en isbil etc.

Inte köra som en galning hemma i 30-kvarteren som många gör....

Mja, omogen de e du inte enligt mig iaf!

Nej jag förstår vad du menar. Finns gott om dom som gör så. Ska väl inte bygga på min opel i vinter men i stället för att gnälla på saltbilarna ställde jag av den

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
1 januari 2008
Jag tycker det är pinsamt hur folk för det mesta överskattar sin körförmåga. Jag har på åtta månader hunnit avverka ungefär 9500 mil. Och jag kan säga att det är jävligt skrämmande hur dåligt svenskar överlag kör bil. Noll koll är ett väldigt bra beskrivande ord.

Blir ofta förvånad över hur folk tänker och beter sig i trafiken, att det inte sker fler olyckor är mest tur. Och inte är det pga utav farten som vägverket och andra instanser propagerar, utan det är för att folk inte lärt sig så simpla saker som att använda blinkers, kolla i backspegeln att det är fritt och anpassa avståndet till framförvarande fordon.

Personligen så kör jag enligt mig själv helt okej, betydligt lugnare än vad jag gjorde för drygt fyra år sedan när lappen trillade in. Mest har jag nog lärt mig dem senaste åtta månaderna då jag började på mitt nya jobb. Mycket tid bakom ratten resulterar i en lugnare körning. Även om jag fått gå den hårda vägen med en del fortkörningsböter.

2 118 Inlägg
1 januari 2008
jag skulle väl kanske ligga på en 60-70 tror jag,  kör lastbil yrkesmässigt på helger, och med så stora fordon så måste man köra me insidan av skallen.. och det leder även till att man kör lite lugnare med personbilen med.. (vill ju inte bli av med körkortet heller)

D.i.l.l.i.g.a.f

137 Inlägg
1 januari 2008
Jag vet inte om de är folk som skrivit detta men man kan ju vara bra på att köra bil i trafiken och på bana.  Jag själv tycker att jag är bra på båda smile.
Sen beror det ju lite på vad man jämför med.
Är inte alkoholfri nu så nu förstår big_smile

32 Inlägg
1 januari 2008
det är skillnad på å köra fort å köra vårdslöst!

Teddan
2 495 Inlägg
1 januari 2008
Dennis-76 skrev:

ja verkligen , jag kör oxå för fort men 230km/h på 50väg ................. fy fan det är sjukt

5 198 Inlägg
1 januari 2008
r-ted skrev:
Dennis-76 skrev:

ja verkligen , jag kör oxå för fort men 230km/h på 50väg ................. fy fan det är sjukt

Finns inte ord för det.. jag skulle inte vilja ta konsekvenserna vad som händer med ett barn som blir påkörd i 230km/h  på en gata där det är 50 km/h.. oavsett om det är mitt i natten eller mitt på dag så KAN någon kom framrusande..
Senast redigerat av gamlingen (1 januari 2008)

671 Inlägg
1 januari 2008
Många åsikter

Nu pratar jag GATBIL..

Vad är en bra förare ?

Hur du hanterar en bil, situation, försätter dig i "tokiga" situationer, klarar ut "tokigheterna" själv, klarar ut dessa "tokigheter" utan att försätta andra i dem, Uppsikt med  kvalitetsinriktad insyn över ditt bilmaterial(däck bromsar chassie)...

Mig själv
Jag tycker nog att jag är långt under snittet moraliskt på vissa plan och över på andra plan.
Att undvika farliga situationer är jag nog över vanligt snitt, i annat fall vore jag död nu..
Att försätta andra i tokigheter, jag har gjort en dumhet i trafiken vilket förändrat mig..

Tekniskt tycker jag att jag på is snö asfalt är bra över snittet, sämre på grus..
Det är så fruktansvärt svårt att åka fort på packade asfaltsliknande spår på grusväg och rullgrus på sidorna.. Detsamma med snö is och asfaltsbeläggning på samma väg. Eller frosthalka på röd asfalt..

Jag har kört mkt privat i Skandinavien och en hel del i tjänsten som servicetekniker och då i Frankrike o England... Älskar o köra bil kan ta bilen ut för och köra bil för dess egen skull.
Kreditkortens månatliga kreditgräns har överskridits ett antal ggr...

Jag har aldrig haft en trafikfarlig bil alltid hållit den i bättre skick än originalutförande.
Den har alltid varit snabbare och haft bättre väghållning, bromsar än original..
Alltid eftersökt ett välavstämt chassi.

Jag har...
Förgrymmats över vad besiktningen accepterar när nivåerna borde vara långt hårdare.
Förargats över andra "motorintresserade" med 3ggr så mkt kraft i motor men 1/3 del i broms, och väghållning jämfört med vad jag har.
Förargats över gubbar som minsann inte ska låta någon köra om genom att motgasa !
Förargats av småbarnsföräldrar i minibussar som stressat åker fort o brutalt på 30 o 50 sträckor.
Jag har ofta kö efter mig på dessa partier.

Förargats av svenskars egoistiska intolerans på vägarna, man samarbetar inte !
Förargats över svenskars ofullständiga förmåga att lösa oförutsedda situationer som tex. en felparkerad bil på ett knivigt ställe.
Förargats av svenskars oförmåga att använda backspegeln...

MINA FEL som kanske inte kommer att förändras..

Jag åker ofta 130 upp mot 180 långa sträckor på vintern
Det blir ofta över 160-220kmh på sommaren.
det sker på mindre landsvägar där jag inte träffar på bylingen.
Ett psykfel till som jag har är att börjar någon åka fort så släpper jag alla hämningar och åker fortare.
Lägger bilen ofta på ställ men det till 90% i kurvor som jag ser igenom eller av o påfarter.

TyckTillTyckare

671 Inlägg
1 januari 2008
intressant trad...

eftersom jag klagar mycket pa andras trafikbeteende sa borde jag ju ligga hogt.. men sanningen ar nog att jag ligger runt 50 till vardags... da raknar jag in att jag kor for fort ganska ofta men jag kor aktivt och aldrig halvsover och anpassar mig till omstandigheterna. Skulle jag anstranga mej sa kanske jag kommer upp i 70- 80 en bra dag.

Second is the first loser

12 086 Inlägg
1 januari 2008
N0obee skrev:
Ja... Vad skall man svara på detta tro?

Anser att jag är grymm förare, Haft körkört sen 2001-09, Blev av med det 03-01. 230 km/h på 50 strecka. Fick ta om allt, Sen har jag haft oturen att krocka 11 Grr. Men bara varit vållande 1 av dessa. O i detta fall handlade det om en omlackering av en kofångare.

påpekar att jag kör 6000 mil/år.

Skulle säga att jag är 75 % iaf smile

Jag skulle säga att du är d** i h***t

Living in the fastlane
128 Inlägg
1 januari 2008
Den övre 1/3 skulle jag tro, självklart har man varit yngre och dummare och trott att man har kört som en gud...

285 Inlägg
1 januari 2008
N0obee skrev:
Ja... Vad skall man svara på detta tro?

Anser att jag är grymm förare, Haft körkört sen 2001-09, Blev av med det 03-01. 230 km/h på 50 strecka. Fick ta om allt, Sen har jag haft oturen att krocka 11 Grr. Men bara varit vållande 1 av dessa. O i detta fall handlade det om en omlackering av en kofångare.

påpekar att jag kör 6000 mil/år.

Skulle säga att jag är 75 % iaf smile

skulle säga att du är minus 200.. speciellt i hjärnan.. Hur jävla blåst få man bli ?
skulle jag se dig i närheten av den hastigheten på 50 vägen utanför mitt radhus skulle du önska att polisen tog.

vad gör du då det flera 100 meter framför dig kliver ut en unge i vägen ? Jävla idiot !

Nog om det kötthuvudet.

-----------------

är ju lite en deffenitionsfråga med.
är han som inte lärt sig blinka, inte lärt sig högeregel,filbyte,döda vinkeln mm fast kan blåsa på
200 knyck på liten väg en bra förare ?
Eller den som faktiskt kan visa tecken,vet hur man beter sig i rusningstrafik mm bättre

Jag skulle väl säga att jag kör okej när det gäller båda fallen där, hyfsat bra koll på bilen & tollerant i trafiken, hittar blinkers,backspeglar & kan högeregeln.

Kan överlag säga att % sett så tror jag att göteborgare är dom sämsta i trafiken på alla sätt. dåliga på blinker. alla tänker JAG ska först i rusningstrafiken & sätter dit större proppar.
eller tex ligger i ytterfilen i 55 knyck på 70 vägen mm .  ser flera köttskallar varje dag här.
och misstag gör vi ALLA.  men här är det mycket folk som enkelt sagt inte borde få köra bil.

Men kanske 60-70 någonstans.
Senast redigerat av Ravestream (1 januari 2008)

en satans jävla Volvo.

Konsult
1 247 Inlägg
1 januari 2008
r-ted skrev:
Tagg3N skrev:
Tycker det är bara korkat att gnälla på folk som skriver på ett forum att de kör fort.
Sålänge du själv inte blir skadad ska man väl f*n inte bry sig?! Eller?

Blir trött på folk som gnäller när någon skrivit att det gått fort, vet du som gnäller hur vägarna ser ut? Om det bor mycket folk runt?

Jag själv kör inte som lagen tycker, men jag kör aldrig fort där det kan skada någon/några andra och jag tror nog många tänker lika. Race och dyl ska hållas på bana det tycker jag men vaf*n låt ungdomarna leka och sen ta konsekvenserna. Det är inte förrän då de lär sig ju!

Håll dig av vägarna om du är rädd istället...

Jag placerar mig själv någonstans mitt i, 50 ungefär eftersom jag fortfarande göra dumma saker men håller f*n på mig själv inne i städer, många gånger fått höra att jag kör som en pensionär men jag vill då inte köra på någon..

Tack för mig

Med (inte så) vänlig hälsning:
Kim

när du får barn så tänder du nog på alla cylindrar oxå när du hör folk som kör i 230km/h på 50väg.

skulle nån komma förbi fort på gatan där jag bor så skulle jag fan bry mig alltså , han skall inte lära sig genom att köra ihjäl folk.

vilket jävla resonemang det finns här inne, vad e det för jävla omogna idioter som sitter här?

Förstår ju att du reagerar på vad jag skrev, men nu var det ju inte så att han körde utanför dig och därför rör det väl inte dig? Eller har jag fel? Klart att 230 blås på 50 sträcka är ren idioti men det kan väl inte du ändra på? Ledsen om du tog det på fel sätt...
Var på rätt dåligt humör igår sad

Jag ser dagligen folk som kör fort, vägen jag bor efter har 30 och vissa håller långt över 100 här ibland, men jag har mina knep.. De som bor efter gatan har lärt sig, för ibland står en gammal saab mitt i vägen tongue

Lite OT: Fått mina första böter idag, parkeringsböter tongue Det säger väl lite om hur jag sköter mig tycker jag smile
Senast redigerat av Tagg3N (1 januari 2008)

Sök