4093
Sök

Batteri vs kondensator.

735 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#1
Tjenare!

Jag har ett slutsteg på 3000 wrms till 4 st 15" på 450 wrms/1500 wmax styck och ett slutsteg på 800 wrms/1500 wmax till 6 st 5,25" på 80 wrms/160 wmax styck.

Min fråga är då: ska jag köpa ett extra batteri eller en kondensator.

Om svaret är kondensator, är min fråga: hur många farad ska den vara på.

Om svaret är ett extra batteri, är min fråga: måste de vara ett likadant batteri som ja har.

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

1 688 Inlägg
29 december 2007
#2
blomisen skrev:
Tjenare!

Jag har ett slutsteg på 3000 wrms till 4 st 15" på 450 wrms/1500 wmax styck och ett slutsteg på 800 wrms/1500 wmax till 6 st 5,25" på 80 wrms/160 wmax styck.

Min fråga är då: ska jag köpa ett extra batteri eller en kondensator.

Om svaret är kondensator, är min fråga: hur många farad ska den vara på.

Om svaret är ett extra batteri, är min fråga: måste de vara ett likadant batteri som ja har.

Det finns för många sådana här trådar för att man ska orka ge dig ett seriöst svar.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

297 Inlägg
29 december 2007
#3
batteri absolut !!! nej , måste inte va likadant batteri .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .

735 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
#4
omegaman1 skrev:
batteri absolut !!! nej , måste inte va likadant batteri .

okej, tack för svaret....big_smile

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

21 761 Inlägg
29 december 2007
#5
Jo, jag brukar också hellre rekommendera extra batteri istället för konding. I det där fallet så är det frågan om det räcker med endast ett extra batteri, ska stegen utnyttjas någorlunda fullt ut så kommer det att gå åt mycket ström.


Sök