Vad ska man ha för system på en 240 om man vill att den bara ska låta något mer än original? Sliter ett sådant system på motorn? Sjunker effekten även vid användning av ett ganska tunnt system? Måste något ändras i motorn? Under bilen?
Har även funderat på sportluftfilter. Renar det lika bra som original? För/nackdelar?
Jag har alltid funderat på dessa saker även fast jag inte har några planer på att köpa något av detta. Kan inte så mycket om sådant men det kanske ni kan?
Rubrik redigerad. Moderator Phaetoon är på gott humör idag och låser därför inte tråden. (Tänk på rubriksättningen nästa gång)
Vad ska man ha för system på en 240 om man vill att den bara ska låta något mer än original? Sliter ett sådant system på motorn? Sjunker effekten även vid användning av ett ganska tunnt system? Måste något ändras i motorn? Under bilen?
Har även funderat på sportluftfilter. Renar det lika bra som original? För/nackdelar?
Jag har alltid funderat på dessa saker även fast jag inte har några planer på att köpa något av detta. Kan inte så mycket om sådant men det kanske ni kan?
sportfilter fördelar får i sig mer luft, nackdel suger i sitt smuts. renar inte lika bra. tvätta då o då.
nej ett system sliter inte på motorn. motorn kommer att andras bättre... om du köper avgasystem som är anpassat så behöver inget ändras under bilen...
Livet är inte lätt när de är svårt, och inte svårt när de är lätt...
Du kan ju ta bort en dämpare och ha lite grövre system på slutet? En förgasarmotor vill ju ha lite motstånd, men lite större än original kan du nog köra på
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Du kan ju ta bort en dämpare och ha lite grövre system på slutet? En förgasarmotor vill ju ha lite motstånd, men lite större än original kan du nog köra på
Ta bort sista burken och sätta ett 2" rör eller?
Tack för att du inte låste denna tråden, ni moderatorer gör ett bra jobb genom att låsa dumma trådar och annat. Jag har pinsamt nog också råkat skapa någon mindre bra tråd som ni låste men är inte sur för det. Jag gillar erat sätt att sköta Garaget på. Garaget ska innehålla fina ombyggda bilar och fina gamla originalare och allt som skrivs ska vara trevligt!
Ja plockade lr rättare sagt den sista burken ramlade av när ja va ute o sladdade så ja tog o svetsade på en bit rör på typ 20 cm.. så de mynnar ut under kofångarn. Låter helt ok.. lite sköna avgaspuffar vid motorbromsningar men skulle satsat på sportsystem.. Men prova!! Smaken e som baken
Finns väl sportsytem även till din.. Typ Simons ger väl inge mer effekt som dom utlovar men kanske ett goare ljud.. Tappar väl lite vrid med grövre men lite mer toppeffekt..
Du kan ju ta bort en dämpare och ha lite grövre system på slutet? En förgasarmotor vill ju ha lite motstånd, men lite större än original kan du nog köra på
Ta bort sista burken och sätta ett 2" rör eller?
Tack för att du inte låste denna tråden, ni moderatorer gör ett bra jobb genom att låsa dumma trådar och annat. Jag har pinsamt nog också råkat skapa någon mindre bra tråd som ni låste men är inte sur för det. Jag gillar erat sätt att sköta Garaget på. Garaget ska innehålla fina ombyggda bilar och fina gamla originalare och allt som skrivs ska vara trevligt!
Tack för den fina kommentaren till oss moderatorer.
Ja, att ta bort sista burken och köra 2" sista biten lär ge lagom med motstånd och trevligt ljud.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
vad säger polisen å besiktningen om man tar bort sista dämparen? låter inte för mycket ?har lyckats spränga den bakre ljuddämparen å sitter å klurar på om jag ska köpa en ny lr bara dra ett rör rakt ut
vad säger polisen å besiktningen om man tar bort sista dämparen? låter inte för mycket ?har lyckats spränga den bakre ljuddämparen å sitter å klurar på om jag ska köpa en ny lr bara dra ett rör rakt ut
vad säger polisen å besiktningen om man tar bort sista dämparen? låter inte för mycket ?har lyckats spränga den bakre ljuddämparen å sitter å klurar på om jag ska köpa en ny lr bara dra ett rör rakt ut
Du kan få en 2a om den låter för mycket men det måste dem mäta med en db-mätare, kommer inte ihåg hur mycket dem får låta men tror inte en 240 utan sista dämparen överskrider det, jag har extraktorgrenrör som går ihop i 2.5" och en simons dämpare sedan övergång till 3" och bara rakt ut framför bakaxeln (ca 40cm 3" rör) och det har jag inte fått någon anmärkning på min 240cab så.
kör öppet filter , kg:s steg ett extraktor grenrör 2.5tums hela vägen med en katt från biltema (som förövrigt hade 2,5" anslutning )och 2st simons dämpare brölar på bra men inte för mkt insugsljudet dränks lite av "hö fläkten"
kör öppet filter , kg:s steg ett extraktor grenrör 2.5tums hela vägen med en katt från biltema (som förövrigt hade 2,5" anslutning )och 2st simons dämpare brölar på bra men inte för mkt insugsljudet dränks lite av "hö fläkten"
kör öppet filter , kg:s steg ett extraktor grenrör 2.5tums hela vägen med en katt från biltema (som förövrigt hade 2,5" anslutning )och 2st simons dämpare brölar på bra men inte för mkt insugsljudet dränks lite av "hö fläkten"
Höfläkten?
orginal kylfläkt
jag skulle ha tagit bort första dämparen istället för sista å ditt med en rör bit (epa bröl) det låter bara illa tycker jag... eller så köper du ett sportsystem från micro går på runt 1500-2500kr då får man allt med som behövs.
köp ett insatsfilter å borra massa hål i org luftbuk, ger mer än öppet luftfilter.
kör öppet filter , kg:s steg ett extraktor grenrör 2.5tums hela vägen med en katt från biltema (som förövrigt hade 2,5" anslutning )och 2st simons dämpare brölar på bra men inte för mkt insugsljudet dränks lite av "hö fläkten"
Höfläkten?
orginal kylfläkt
jag skulle ha tagit bort första dämparen istället för sista å ditt med en rör bit (epa bröl) det låter bara illa tycker jag... eller så köper du ett sportsystem från micro går på runt 1500-2500kr då får man allt med som behövs.
köp ett insatsfilter å borra massa hål i org luftbuk, ger mer än öppet luftfilter.
Mysigt med det klassiska kylfläktsljudet, älskar det!