4566
Sök

Vad Kan Det Kosta Att Färga Kjolpaketet Ungefär?

S40 T4
584 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
vad kostar det att att färga hela bilen e det så mycket dyrare än bara själva kjolpaketet bara
Senast redigerat av Shady_killen (31 december 2007)

3 295 Inlägg
30 december 2007
det bästa för att få fin finnish på grejerna är att lämna det till en Lackerare, med en spray burk kommer du knappast att få bra resultat.

1 277 Inlägg
30 december 2007
Hittade röd färg på Dollarstore i Piteå och sprayade kjolpaketet på min bil nedan smile Gick åt 5st runt om...
Men jag hade väl tur å hitta hyffsatt rätt färg...

Köper du originalfärg på din märkesverkstad skiljer det sig lite i färg hur man än gör...

Så om bilen är värd nåt tycker jag du ska lämna den på lack...

http://www.garaget.org/gallery/archive/3671/10659/3671-88366.jpg

Bilvårdsexpert
663 Inlägg
30 december 2007
I mina ögon så ser jag det som att har man tagit sig råd att köpa ett kjolpaket kan man allt ta sig råd att lackera det riktigt också!

Välkomna att besöka min firma: www.bilpedanten.com

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
30 december 2007
Speedman skrev:
I mina ögon så ser jag det som att har man tagit sig råd att köpa ett kjolpaket kan man allt ta sig råd att lackera det riktigt också!

Jo men det är inte lätt om man t.ex. går på studielån eller så.

Det bästa alternativet är naturligtvis att lämna iväg det, men man kan även lacka hemma.

Köp någon slipgrund så du ser alla ojämnheter. slipa ner tills du är nöjd mer resultatet. Torka av ytan med vatten dränkt trasa så allt slipdamm följer med. Där efter hittar du en lokal där det är damfritt. Ett välstädat garage duger. Och sedan sprejar du paketet.

Mekonomen t.ex. kan blanda till rätt kulör om du har färgkoden på bilen.

Om du aldrig har sprejat förut så ta det lugnt och ös inte på med för mycket färg åt gången. rinningar är inte snygga någon stans. Får du sådana, är det bara att låta det troka ut och härda helt, och sedan slipa, slipa och börja om.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Thorssa
30 december 2007
Är det en gammal bil som inte är värd så mycket kan man väl spraylacka men gör man det på en fräsch bil är man en sopa i mina ögon.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
30 december 2007
Thorssa skrev:
Är det en gammal bil som inte är värd så mycket kan man väl spraylacka men gör man det på en fräsch bil är man en sopa i mina ögon.

Det är slutresultatet som räknas, inte vilken metod man använt. Det går att få det bra med spraylack! Men då måste man ha lite innaför skallen också samt göra underarbetet lika noggrant som vid normal lack.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Thorssa
30 december 2007
zovix skrev:
Thorssa skrev:

Det är slutresultatet som räknas, inte vilken metod man använt. Det går att få det bra med spraylack! Men då måste man ha lite innaför skallen också samt göra underarbetet lika noggrant som vid normal lack.

/Magnus

Absolut går det att få ett bra resultat, men aldrig lika bra som med spruta.

S40 T4
584 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
okey.. men om jag ska färga bara själva kjolpaketet vad kan det kosta ungefär?

är det inte bättre och färga om hela bilen till en fin färg bara? vad skulle det kostat mig då?

Sök