3657
Sök

Mina Photoshoppade bilder "Kommentera gärna"

Dann3
30 december 2007
Trådstartare
HEJ allihopa!

Skulle bara vilja visa två bilder jag redigerat i photoshop och se vad ni tycker.

Det är mina första bilder så man kan ju inte begära så mycket sedan är klockan rätt mycket också hehe så man är ju lite trött med hmm

men men här kommer första bilden:

Har varit en vanlig bild där jag försökt få den att se ut som att bilen rullar.

http://i11.tinypic.com/7wp1w7c.jpg

Sedan andra bilden:

Är en Porsche jeep där jag tonat rutorna, sänkt och satt dit vita baklyktor.

http://i2.tinypic.com/72j436b.jpg

Kommentera gärna och säg vad ni tycker tongue

Over and out!

/danne
Senast redigerat av Dann3 (2 januari 2008)

391 Inlägg
30 december 2007
du får nog ta o klistra orig bilderna  med.

Archmage of the entire universe
281 Inlägg
30 december 2007
inte för att jag kan nått om photoshop själv så ska väl inte klaga så mkt, men du får ett ärligt svar.

well. den övre ser ut som den blev lite bakvänd. ser mer ut som man kör förbi och tar bilden :S

men den nedre vart faktiskt riktigt bra  :3

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.

933 Inlägg
30 december 2007
Scorn89 skrev:
inte för att jag kan nått om photoshop själv så ska väl inte klaga så mkt, men du får ett ärligt svar.

well. den övre ser ut som den blev lite bakvänd. ser mer ut som man kör förbi och tar bilden :S

men den nedre vart faktiskt riktigt bra  :3

Precis va jag tänkte.
Men om man fick se orginalbilderna också så smile

345 Inlägg
30 december 2007
Att vägen går "rakt" och bilen "snett" i den övre bidrar ju lite till att den inte ser ut att röra sig så mycket, annars är den ganska bra tycker jag. Den nedre är helt snygg.

Illustratör
826 Inlägg
30 december 2007
Ser lovande ut.. Felet med den översta bilden är att den effekt du försöker framhäva innebär att det är bilen som blir suddig samtidigt som bakgrunden i regel håller ganska bra skärpa om inte kameran fokuserar mkt på bara bilen..

Suddiga däck o lite rörlighet på själva bilen, utan större ingrepp på bakgrunden skulle nog räcka..

Mvh

Tänker...

Dann3
2 januari 2008
Trådstartare
Här kommer två bilder till känner att jag börjar bli bättre på det nu tongue

http://i13.tinypic.com/6lmrfnm.jpg

http://i1.tinypic.com/8gibvib.jpg
Senast redigerat av Dann3 (2 januari 2008)

551 Inlägg
2 januari 2008
snygga wink men hur fan lär man sej ps ? får damp å fort jag rör skiten tongue allt blir fel ;(

Volvo For Life =)

Got VTEC?
1 593 Inlägg
2 januari 2008
volvo__matte skrev:
snygga wink men hur fan lär man sej ps ? får damp å fort jag rör skiten tongue allt blir fel ;(

Träning ger färdighet.. wink

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

LaddtrycksMissbrukare
355 Inlägg
2 januari 2008
exakt, träning ger färdighet. har hållt på med skiten i drygt 4 år nu tongue och kan typ inte ett skit. men kolla järna in mina bilder iaf. ligger på mitt galleri wink BTW. snyggt jobbat för att vara första gångerna. fortsätt så kommer du bli helgrym snart smile

Den Som Syns Är Aldrig Snabbast

Illustratör
826 Inlägg
2 januari 2008
volvo__matte skrev:

De jag tyckte var svårt var att lära sig alla kontroller.. I övrigt så är det ju din egen smak o tycke som ger resultat.. Pröva några tutprials som finns överallt på nätet bara så du kommer in sen är det bara att sätta igång..
Har själv inte höllit på mer än 1år snart kanske.. så lång tid tar det inte att lära sig.
mvh

Tänker...

bonntrimmare
655 Inlägg
2 januari 2008
kolla in  mina PS-bilar!!!! fina bilar här me.... tummen upp

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
2 januari 2008
Tycker lambo-bilden blev ganska okej faktiskt. Betyyyydligt bättre än andra försök jag sett här att göra liknande grejer.

Whine whine!

1 893 Inlägg
2 januari 2008
volvo__matte skrev:

Det vanligaste felet folk gör när de "testar" photoshop, är att de dyker in i "filter", det gjorde jag och har också läst att det är det vanligaste. Men filter kan man inte göra mycket alls i sig, det är dock jätte användbart ihop med andra funktioner.

"Lager", låter inte alls spännande, men när man jobbat bara en kort stund med "lager" och "lager mask" så inser man att det är här kraften i PS finns.

Idag tar jag nästan inte ett kort, utan att efteråt förbätra det på ett eller annat sätt i PS.
Förbätringarna är oftast av sådant slag, att man efteråt inte kan se att bilden är manipulerad. man ger bara bilderna det där lilla extra.

Mitt tips till folk som är intresserade, är att gå in på www.moderskeppet.se. Där har de massor med guider på olika funktioner, online o helt gratis, på svenska.
Tipsen görs i CS2 och CS3. Men de flesta fungerar även i Elements (Snik versionen av PS.) och äldre versioner.

Själv har jag köpt Elements 6 och laddat ner en lagermask plugin. (Det är den enda funktionen som man direkt saknar från CS3 i snik versionen. Men den finns som sagt att ladda ner som plugin.

På engelska finns det en uppsjö med guider/tutorials, jag behöver inte ens skriva ner länkar, bara googla på "photoshop" och du hittar massor.

Sök