4232
Sök

digital kondensator som inte siffrorna lyser på

Värmlänning
172 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
#1

Kod:

tjena. Har en kondensator med display på. När jag kopplar in den visar den 12.4 v. Men den slocknar efter ett tag och då lyser bara en grön lampa. Ska det vara såhär? Går det att få så displayen lyser hela tiden? Hur isf?



21 761 Inlägg
30 december 2007
#2
Kondingarnas display brukar ha en krets som känner av ifall det flyter ström genom kondingen, när det inte gör det så släcks displayen. Går väl in i ett "standby-läge" antar jag.

1 833 Inlägg
30 december 2007
#3
Drönirettab skrev:
Kondingarnas display brukar ha en krets som känner av ifall det flyter ström genom kondingen, när det inte gör det så släcks displayen. Går väl in i ett "standby-läge" antar jag.

Då borde den alltså visa på displayen så fort man spelar musik.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

21 761 Inlägg
30 december 2007
#4
Ja, det borde den göra. En polare hade konding i sin bil och den betedde sig på det sätt som jag beskrev, han sa att de brukar göra så. Såg själv också att displayen tändes så fort han slog igång stereon och började spela.

Värmlänning
172 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
#5
Drönirettab skrev:
Kondingarnas display brukar ha en krets som känner av ifall det flyter ström genom kondingen, när det inte gör det så släcks displayen. Går väl in i ett "standby-läge" antar jag.

Oki. Men min kond slocknade under tiden jag spelade. Spelade dock väldigt dovt men ändå


21 761 Inlägg
30 december 2007
#6
Mmm, kan ju vara så att den har en hög "avkänningströskel" eller så. Jag tror iaf inte att det är något fel på din konding. smile

Men hur man ska göra för att displayen ska lysa hela tiden vet jag nog inte, orsaken till att den släcks när det inte flyter tillräckligt stor ström igenom är väl att det inte ska finnas risk att det drar ur batteriet efter ett längre tag. Det är mest troligt därför som tillverkarna har gjort den funktionen kan jag tänka mig.

Värmlänning
172 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
#7
jojo e nog sant. Men tänkte väl mest på att displayen kunde vara tänd när man slog på tändningen. För jag har byggt så att den syns nu. Vore ju kul ok det lös lite I den



Sök