tjena. Har en kondensator med display på. När jag kopplar in den visar den 12.4 v. Men den slocknar efter ett tag och då lyser bara en grön lampa. Ska det vara såhär? Går det att få så displayen lyser hela tiden? Hur isf?
Kondingarnas display brukar ha en krets som känner av ifall det flyter ström genom kondingen, när det inte gör det så släcks displayen. Går väl in i ett "standby-läge" antar jag.
Kondingarnas display brukar ha en krets som känner av ifall det flyter ström genom kondingen, när det inte gör det så släcks displayen. Går väl in i ett "standby-läge" antar jag.
Då borde den alltså visa på displayen så fort man spelar musik.
Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker. www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Ja, det borde den göra. En polare hade konding i sin bil och den betedde sig på det sätt som jag beskrev, han sa att de brukar göra så. Såg själv också att displayen tändes så fort han slog igång stereon och började spela.
Kondingarnas display brukar ha en krets som känner av ifall det flyter ström genom kondingen, när det inte gör det så släcks displayen. Går väl in i ett "standby-läge" antar jag.
Oki. Men min kond slocknade under tiden jag spelade. Spelade dock väldigt dovt men ändå
Mmm, kan ju vara så att den har en hög "avkänningströskel" eller så. Jag tror iaf inte att det är något fel på din konding.
Men hur man ska göra för att displayen ska lysa hela tiden vet jag nog inte, orsaken till att den släcks när det inte flyter tillräckligt stor ström igenom är väl att det inte ska finnas risk att det drar ur batteriet efter ett längre tag. Det är mest troligt därför som tillverkarna har gjort den funktionen kan jag tänka mig.
jojo e nog sant. Men tänkte väl mest på att displayen kunde vara tänd när man slog på tändningen. För jag har byggt så att den syns nu. Vore ju kul ok det lös lite I den