2594
Sök

dator problem problem me att öppna bilder.

2 600 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
hej min dator är lite cp för varje gång jag ska gå in på minna bilder så ta det lång tid innan allt kommer upp och datorn kan hängas sig me är rätt mycket kvar på hårddisken och sen så ha jag en exstarn hårdisk me även när man ska kolla på bilder där igenom så händer det samma sak vad kan vara fel på datorn? jag ha gjort disk rensing och diskdefrgmentring på den och virus kontroll men inget virus vissas hmm det är 46 % kvar på båda hårddiskarna . är  en nolla på datorer tongue

gör som jag kör gubba racer=)

945 Inlägg
30 december 2007
testa och gör en systemåterställning, har du tur så kan du få bort nåt mongo program som har installerat sig. Försök och klura ut när problemen började och gå till en återställningspunkt innan dess. big_smile
Lycka till!

Hur mår din processor ,by the way?

blinka blått om du vill rejsa!

2 600 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
jadu när började  det problemet tongue  få ta och tänka efter lite tongue  processorn vet jag inte hur den mår  är som sagt en nolla på sånt .

945 Inlägg
30 december 2007
oki, men tycker du att den verkar jobba hårt, låter det mycket om den?
Vad har du för program i autostart, kolla d, kan va nåt skit program som du har fått hem utan att veta om det, dom kan lägga sig i autostart och sen ligga å sända till nån server hela tiden, om din brandvägg då hindrar d programet från att nå servern, så ligger programet hela tiden och försöker ta sig ut på nätet, kan ta en hel del effekt från processorn. Kolla så att processorfläkten går åxå, annars så kan d bli så att den slår ifrån för att inte bli överhettad. Å då kanske den "låser" sig

2 600 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
nej den jobbar som den brukar  tyst och fint  händer väll ibland  att den börja tänka helt utan man ha gjort nått.  fläktarna jobbar på den ha dammat ur datorn för nån vecka sedan så fläktarna går fritt och fint  på den.  ha kollat på allt men hittar inget ovanligt på den. behöver man blåsa ur den alsså om intsallera datorn tro du ?

945 Inlägg
30 december 2007
tycker iaf inte att du ska "rosta" den innan du har kollat upp andra evetuella möjligheter.
Vad öppnar du bilderna med för program.
Det är inte så att du tex har installerat photoshop CS och öppnar bilderna med det programmet, adobes program är ganska så stora.
tabm så tycker jag att du ska kolla upp dom åtgärderna jag gav dig tidigare i tråden.
Funkar inte d så surrar vi vidare då big_smile ok?
Om du inte vet hur du ska göra så tjoa tioll , så berättar jag hur du ska gå tillväga

2 600 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
ok tongue det räker me att bara öppna en map me bilderna i så är det trögt men det gå fint att öppna  me microsoft office picture manager tongue  jag få prova lite  ha ju photo shop me kankse kan vara så att dom krockar me varandra tongue  ska avinstallerade för jag använder det inte ändå smile  men tack så jätte mycket för din hjälp jag ska prova lite och se om jag fatta nått av det annars så hör jag av mig smile

945 Inlägg
30 december 2007
gör så, lycka till nu mannen å gott nytt år big_smile

2 600 Inlägg
30 december 2007
Trådstartare
TTTTT skrev:
gör så, lycka till nu mannen å gott nytt år big_smile

jippi det löste sig verka det som smile va photo shop som ställde till det tongue  tack så jätte mycket smile och gott nytt år big_smile

Sök