Hur länge mätade ni för att konstatera strömmen?
När man lyfter av pluspolen så stannar ju vissa prylar och de kanske behöver lite mer ström i början när de startar igen, då genom shunten i instrumentet..
Alltså små kondingar m.m i klocka, larm, övriga processorer i sprut, tändning, färddator m.m som gör "power on reset", när spänningen återkommer.
Menar alltså att det kanske drar mindre ström efter en stunds mätning?
// Tommy
Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl