Hej. Har lite frågor om Audio Art
I sommras körde jag ett Audio Art eyebride 1y1200 steg tillsammans med en mds apx pro 12"are i 4 ohm. spelade väll okej men inte riktigt "perfekt" då jag inte tyckte att jag hade kontroll över basen när jag höjde "lite"
Men nu har jag fått veta att de steget tydligen skall kunna spela i 1 ohm också.
Nu i vinter har jag även införskaffat mig 6st kef q160 6.5"are 2 till varje dörr sida och 2 i skuffen. Och har tänkt att skaffa steg till dessa
Till dem har jag igentligen tänkt att ha lite finare slutsteg ex jr steg men har kollat runt lite och kan inte riktigt bestämma mig.
Hittade detta steget även det från Audio Art på min lokala billjuds firma ett MDS Eyebrid 6Y600 (inte mds)
http://www.mds.se/?artnr=6Y600Och undrar hur ni tror att detta spelar (i ljudkvalite) gämmfört med ex jr.
Iså fall blir riggen
1 st 1y1200
1st 6y600
1st apx pro 12"
6st kef q160
2st banner batterier.
1 st c-tek multi 25000
Istället för
1 st sinus live a3000
3 st jr steg
1st apx pro 12"
6st kef q160
2st banner batterier.
1 st c-tek multi 25000
Hur stor skillnad skulle ni gissa på att det blir.
Pga min ekonomi inte är 100%ig just nu (mycket att göra inför sommaren) så betyder det att rigg 1 skulle kosta mig ca 3-4000 kr (resten har jag) och rigg nr2 14-16000kr (resten av prylarna har jag). Men vill ju inte behöva bygga om ljudet nästa år heller.
Bilen det skall sitta i är en bmw e36 coupe. Kommer att vilja spela både högt och fint. (mycket bas och fint framsystem)
Alla svar uppskattas. /tobias