Skynda er o tanka bilen ! ! ! stiger med 29öre Diesel 55öre

Lady_Milla Alecci's fästmö
1 januari 2008 · 708 Inlägg

jag gnäller inte över att de stiger några ören..jag jobbar så tongue men att dom enbart ser de som finns här nere alltså bilarna och att dom e ansvariga för mijöförstöringen när de finns så mycket mer att se som flygplanen som släpper ut 1 års förbrukning på en flyglängd som en bil släpper ut på ett år...

se bortom de som inte e de största problemet säger jag bara!

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
civic Naturally Aspiranted
1 januari 2008 · 543 Inlägg

Det är väl bara å gilla läget.
Det är ju som att köpa en läsk på Shell för 19kr eller köpa en på Konsum för 10, där ligger skillnaden i en fulltankad bil efter höjningen.

Ni får väl prioritera era andra kostnader då om ni ska gnälla över de få örena.

HereComesTrouble Livsnjutare
1 januari 2008 · 1 707 Inlägg

Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

*Tänkte inte på det*lol

Team-Adolfsson Gödseldräng
1 januari 2008 · 4 529 Inlägg

här jag bor har det inte höjts :S

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Vi får helt enkelt köpa bensinsnålare bilar!

(Kan det vara det som är syftet med skattehöjningen i längden? wink)

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Maizer
1 januari 2008 ·

Skatt är stöld

BlackFear
1 januari 2008 · 116 Inlägg

Jag vet en sak iaf, det kommer bli mer stölder ur bilar, det var mycket med att slanga ur bilar från folk när det kostade runt 11kr/l men vad kommer det inte bli i framtiden, säger bara det, tur man har garage.

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
twin_cam Smålänning
1 januari 2008 · 7 877 Inlägg

steifan skrev:
Vi får helt enkelt köpa bensinsnålare bilar!

(Kan det vara det som är syftet med skattehöjningen i längden? wink)

Nej tongue Då kommer dom bara höja ännu mer för att täcka det dom förlorar när alla köper bensinsnåla bilar smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
BlackFear
1 januari 2008 · 116 Inlägg

Här är en bra sida: http://www.bensinskatteuppror.se/

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
pfa
1 januari 2008 · 66 Inlägg

Sänk skatten på bensinen och ta bort fri sjukvård!!!!! ... låter som en bra kommentar i denna idiotiska tråd..

Volvo s60 (2001)
Mr_And_Mrs_Evo
1 januari 2008 · 104 Inlägg

POWER_SLAVE skrev:
Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

Jo men om man inte betalar förmögenhetsskatt och fastighetsskatt så e de ju bara alla feta borgare som tjänar på det precis som de blåas jävla äckelpolitik bygger på.

Stöd vårat produktionsbolag inom bilsport, handla i vår butik.
http://www.monkeyskull.se
richardoo290 VOLVO for life..
1 januari 2008 · 2 113 Inlägg

henand372 skrev:
Det där jävla miljöhelvetet. visst jag bryr mig asså, men så jävla farligt kan de inte va och det är defenetivt inte bilarna som är dem största bovarna, Hörde på radion att Sverige importerar sopor från något land, för att det ska brännas här. Problemet är bara att sopnissarna har inte kapacitet att bränna vår egen skit, så istället hamnar det på tippen och släpper på ett år ut lika mycket gaser som 1 miljon bilar. sen var det nån smart idiot som kom på att ja jävlar vi höjer bensinpriset.......

staten behöver pengar så de kan försörja folk som ligger på soffan osv..
handlar inte om mlijön.  synd att det straffar oss bilister bara

TRYIT Teddan
1 januari 2008 · 2 495 Inlägg

Mr_And_Mrs_Evo skrev:

POWER_SLAVE skrev:
Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

Jo men om man inte betalar förmögenhetsskatt och fastighetsskatt så e de ju bara alla feta borgare som tjänar på det precis som de blåas jävla äckelpolitik bygger på.

va fan vilka påhopp alltså.

alla betalar fastighetsskatt på nått vis.
Bor du i en hyresrätt så betalar hyresvärden fastighetsskatt på fastigheten.
samma sak på bostadsrätten fast där är det föreningen som betalar som "äger" fastigheten.


blåa jävla äckelpolitik ??????

ja du kanske tycker alla skall ha fullt betalt för att ligga hemma och pilla sig i naveln

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
HardCore
1 januari 2008 · 321 Inlägg

r-ted skrev:

Mr_And_Mrs_Evo skrev:

POWER_SLAVE skrev:
Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

Jo men om man inte betalar förmögenhetsskatt och fastighetsskatt så e de ju bara alla feta borgare som tjänar på det precis som de blåas jävla äckelpolitik bygger på.

va fan vilka påhopp alltså.

alla betalar fastighetsskatt på nått vis.
Bor du i en hyresrätt så betalar hyresvärden fastighetsskatt på fastigheten.
samma sak på bostadsrätten fast där är det föreningen som betalar som "äger" fastigheten.


blåa jävla äckelpolitik ??????

ja du kanske tycker alla skall ha fullt betalt för att ligga hemma och pilla sig i naveln

Nä, för det är ju bättre att försämra för alla utan arbete så att några få skräms ut från soffan. Visst de har sänkt arbetslöheten, men till vilken kostnad? Sen behöver vi ju inte ens gå in på deras fördelning av skattemedel och skattesänkningar, för där tror jag vi alla är överrens om att det är snett åt H..vete! Annars är ju något snett i huvudet på en, om man inte har en årsinkomst runt miljonen och inte har en uns av empati vill säga. smile

Senast redigerat av HardCore (1 januari 2008)

Nova_70
1 januari 2008 · 104 Inlägg

Nästa val kommer sossarna tillbaka...  Det är säkert en del här som tycker det är bra, problemet är att med sossarna följer miljöfachisterna hack i häl ock snart kostar soppan 25:-/l  sen kan vi ju alltid göra om det engång till: Ett parti lovar att jobba för lägre bränslekostnader och sen när dom väl fått rösterna, tvärvända. Vi har för kort minne i det här landet.
Sen det här med moms på skatt ? W.T.F yikes
Moms får endast tas ut på en vara eller en tjänst heter det så fint. Sen när är skatt en vara eller tjänst ?????
Hade en vanlig dödlig dratt en sån grej, hade man blivit åtalad för bedrägeri.

Den mest effektiva "protesten" enligt mig är fortfarande att göra precis det politikerna vill få oss att tro att dom vill vi ska göra. Nämligen köra mindre bil. Tänk er själva om halva sveriges bilister minskar sitt bilkörande med säj 75% ! Snacka om ebb i statskassan ! Tänk er sen deras bortföklaringar & ordbajseri när dom måste sänka bränsleskatten igen eller i värsta fall höja nån annan skatt för att kompensera bortfallet ! Eller kanske hitta på nån ny skatt  på nåt som alla använder, kanske avföringsskatt ? säj 20:-/kg ? Detta är fullt möjligt med miljömupparnas logik !
Exempel på mijlömuppslogik:
Bilarnas avgaser ökar koldioxidhalten i atmosfären som i sin tur ökar "växthuseffeket" ock värmer jorden & havet... right ?
Fakta . Jämför man kurvorna på temperatur & koldioxid i atmosfären ser man helt klart att koldioxidnivån föjler tempen och inte tvärtom, Temperatursvängningarna föjler dessutom solens svängningar i aktivitet ganska exakt, ock vilket är den största koldioxidutsläppskällan på jorden ?  jo havet. men det är ändå sveriges bilisters fel = miljömuppslogik, eller kanske lågIQ ? roll

För övrigt tankade jag fullt igår med 30% E85,inblandning,  ni kan tro att gubben i saaben brevid glodde big_smile när jag tog den blåa tankpistolen.

Senast redigerat av nova383 (1 januari 2008)

Dogs have owners, cats have staff....
Chevrolet K1500 "SOPTRUCK III" (1991)
TRYIT Teddan
1 januari 2008 · 2 495 Inlägg

Hardcore... jag tycker inte det är så himla fel , det blir dyrt att röka och snusa.
dyrare bränsle .. men istället så sänks mycket annat som kan gynna sverige och företagen .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
lanred
1 januari 2008 · 555 Inlägg

Konstigt att man måste höja skatten för att vi måste ju tänka på naturen.. Inte är det fan någon som kör mindre för man måste väl komma till jobbet? Få politiker att investera mer i järnvägsbranschen så man kan köra tåg oftare så det blir bättre för folk att pendla med tåg. Just nu så orkar jag inte slösa extra 2,5h varje dag bara för att jag ska ta tåget istället för bilen.

Så ser jag på det, vilket betyder att staten bara vill dra in mer pengar. Fan inte är det några idioter som sitter där som inte kan räkna eller något. Jag tror nästan att med alla höjda skatter och sänkta skatter så får staten in mer än vad de fick in innan.

camaro67 Meister
1 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Jag kopierar de jag skrev i en annan tråd.

Jag orkar inte läsa igenom hela tråden så de är möjligt att jag säger något som redan är sagt..

Men de stör mig inte så mycket igentligen att de höjer skatten. Det som stör mig är att de gick till val med att bara sänka skatter, inte höja. Men när de sänkte på andra ställen så gick väll inte budgeten ihop. Så då tänkte dom att vi kan pumpa bilfolket på pengar, de har vi gjort förr. Vi kan säga att vi gör de för miljön.

Men om de nu bara var för miljöns skull så skulle väll de pengar man får in på den höjda skatten gå till forskning till alternativa bränslen och minskade utsläpp. För de dom gör nu hjälper fan inte miljön.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
HardCore
1 januari 2008 · 321 Inlägg

lanred skrev:
Konstigt att man måste höja skatten för att vi måste ju tänka på naturen.. Inte är det fan någon som kör mindre för man måste väl komma till jobbet? Få politiker att investera mer i järnvägsbranschen så man kan köra tåg oftare så det blir bättre för folk att pendla med tåg. Just nu så orkar jag inte slösa extra 2,5h varje dag bara för att jag ska ta tåget istället för bilen.

Så ser jag på det, vilket betyder att staten bara vill dra in mer pengar. Fan inte är det några idioter som sitter där som inte kan räkna eller något. Jag tror nästan att med alla höjda skatter och sänkta skatter så får staten in mer än vad de fick in innan.

WORD!

Ganska vattentätt, de säger att det är för miljön de höjjer skatten. Men i själva verket är de bara för att dryga ut statskassan och sen kan de skryta ut bland politiker i Europa och säga hur de duktiga de är. Jävla hycklare, fast detta har nog varit likadant med röd regering om inte värre. Så vad ska vi välja; Pest eller Kolera?


Förresten, jag är väl redan ganska OT men när jag ändå är inne på klimatämnet. Kan någon förklara för mig hur Al Gore och FN´s klimatpanel kan få Nobels fredspris?

MeloveGolf Vw trimmare
1 januari 2008 · 2 995 Inlägg

Mr_And_Mrs_Evo skrev:

POWER_SLAVE skrev:
Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

Jo men om man inte betalar förmögenhetsskatt och fastighetsskatt så e de ju bara alla feta borgare som tjänar på det precis som de blåas jävla äckelpolitik bygger på.

haha fy fan vad du har blivit hjärntvättad av vårat föra sosse system stackars sate...

Är det fult att vara miljonär? Fråga varje sosse om han vill ha 100miljoner visst vill han det! Men när någon annan har 100 miljoner så är han en rik idiot!
Avundsjukan är så ENORM i sverige att den till och med fått ett eget parti...

hardcore skrev:
Nä, för det är ju bättre att försämra för alla utan arbete så att några få skräms ut från soffan. Visst de har sänkt arbetslöheten, men till vilken kostnad?

du propagerar alltså för att folk ska gå arbetslösa? ...sossarna kommer aldrig få min röst och har aldrig fått det jag sliter arslet av mig ibland 70timmar i veckan och hälften ska gå till vad? Fetton som ligger hemma och "inte vill jobba" bara supa, sätta på småflickor, spela tv-spel och lyssna på kommunistisk hiphop...Arbetarparti? Yeah right.....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang