4107
Sök

Baslådeskiss, tips om basport önskas

Darth Vader
1 644 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#1
Hej, har nu skissat ihop en låda som ska in in skuffen. De svarta sifforna är yttermått, de röda innermått. Lådan byggs i 20mm spån och basen ska vara en kicker c12.
http://img227.imageshack.us/img227/6506/basskissiv7.th.png
Jag vet inte hur lång porten bör vara. den kommer stucka upp ca 10 cm ur lådan för att hamna i hatthyllan. Men jag vet inte hur lång den bör vara, eller bör lådans volym ändras iochmed att man använder port. Basen skall ha ca 35 liter sluten enligt kicker.
Senast redigerat av DoWahDiddy (1 januari 2008)

Braaaaap?

2 911 Inlägg
1 januari 2008
#2
Ska du ha port så ska lådans volym också förändras ja.

Lådan måste räknas om.

21 761 Inlägg
1 januari 2008
#3
Har du inte fått förslag på hur många liter som basreflexlådan ska ha och hur lång porten ska vara?

1 400 Inlägg
1 januari 2008
#4
tippar på ca 40 liter + basens och portens volym. Beror helt på vilken bil du har och vilken musik du lysnar på. skicka ett mail till björn på db akuten så hjälper han dig säkert

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com


Sök