Basen passar bättre i sluten låda. Gör lådan på 85 liter och fyll med dämpull, om det blir för mycket djupbas så kan du ta ur en del ull och lyssna. Blir det fortfarande för djup bas så kan du sätta i klossar så att innervolymen minskar med tex 5 liter i taget och lyssna igen.
Har kikat på ett basreflexförslag också, vill du så kan du även testa det. Gör lådan på 90 liter och sätt 2 st 4" rör som är 38cm långa, använd dämpmatta på väggarna i lådan. Om det blir för djup bas så kan du korta ner portarna till 25cm och lyssna.