4732
Sök

Lampan "öppen bagagelucka" lyser fast luckan är stängd...

542 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Var ut i mellandagarna och rastade min Leon VT20 och helt plötsligt började lampan för att bagagen är öppen lysa, den röda som sitter i instrumentpanelen. Kände på bagageluckan men den var stängd.

Första gången den lyste var det som vanligt med fast rött sken. Gick in för att handla och när jag startade bilen igen hade lampan slocknat. Stannade på macken och när jag startade bilen igen så lyste lampan igen men inte med fast sken utan svagare nästan så att den skimrade.

Någon som kan ha en aning om vad det kan vara för fel?

Tyskstuk.se
630 Inlägg
2 januari 2008
glapp i själva brytaren till bagageluckan tycker jag det låtar som.. vet inte hur det ser ut på din, men kolla om det sitter nån kontakt/brytare bak vid luckan. kan hända att det har ärjat (stavas?!) i kontakten eller att den bara har börjat glappa.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
2 januari 2008
Zairon skrev:
glapp i själva brytaren till bagageluckan tycker jag det låtar som.. vet inte hur det ser ut på din, men kolla om det sitter nån kontakt/brytare bak vid luckan. kan hända att det har ärjat (stavas?!) i kontakten eller att den bara har börjat glappa.

skulle jag också tro. eller ett annat Kontaktfel

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

542 Inlägg
25 januari 2008
Trådstartare
Lampan har slutat lysa av sig själv, det enda som hände var att jag fastnade med en väska i luckan...

Sök