4546
Sök

Almänna frågor ang "sport stolar" & SBP

LillNaisarn
2 januari 2008
Trådstartare
Jag har suttit ett tag och funderat över att köpa mig ett eller två par.

Och mina frågor till er är:
Hur kan man på ett enkelt och bra sätt montera stolar bak är det enklaste sättet att ta vanliga glidskenor och montera precis som fram?

Om man vill använda 3punkt alt 4punkt bälte kan man det på SBP eller får man endast använda orginal bältet?
(Syftar givetvis på 3 alt 4punkt fram & bak)

Kom gärna med tips & ider på vanliga e.v problem hos SBP.
Även firmor som säljer stolar i liknande stuk som dessa:
http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/SS-200(1).jpg

757 Inlägg
2 januari 2008
hur vågar man ens köpa saker från ridetech fortfarande? dom blåste ju folk på hur mycket stålar som hellst.

Lite överallt..
612 Inlägg
2 januari 2008
Enklaste sättet att montera bak, tror jag är om du tar bort glidskenorna och svetsar en typ "ställning" som du sedan sätter stolarna bak på. Finns ju ingen anledning att kunna flytta fram och bak stolen när det inte gåt orginal? wink

Liknande stolar är ju typ på ridetech, men köpte mina på danmobility för 998:-/st, vilket jag tyckte var ganska billigt. Det står förstås TypeR på dem, men det får det göra för det priset.. tongue

http://media.thg.dk/DAT/pic/m/41950.JPG

Och det här med besiktningen vet jag inte, med bälte och så. Själv var jag tvungen att flytta bälltesfästet eftersom att det satt fast på orginalstolen, så ska lyfta ur stolarna och sätta i orginal när det ska besiktas den 10:e. Är dumt att chansa.

Men har man en modellanpassad ställning som passar på orginalfästena/fastsvetsad ställning och har kvar orginalbälten så ska det väll funka?
Senast redigerat av A_Lindahl (2 januari 2008)

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

LillNaisarn
2 januari 2008
Trådstartare
A_Lindahl skrev:
Enklaste sättet att montera bak, tror jag är om du tar bort glidskenorna och svetsar en typ "ställning" som du sedan sätter stolarna bak på. Finns ju ingen anledning att kunna flytta fram och bak stolen när det inte gåt orginal? wink

Liknande stolar är ju typ på ridetech, men köpte mina på danmobility för 998:-/st, vilket jag tyckte var ganska billigt. Det står förstås TypeR på dem, men det får det göra för det priset.. tongue

http://media.thg.dk/DAT/pic/m/41950.JPG

Tack för ditt tips! höll på fundera själv på precis som du sa, tänkte om ngn hade själv prövat på så jag vet om man ska skippa iden och jaga ett delat säte istället.

Stolen jag postade i första inlägget är från Ridetech.se ,
998:- var inte dyrt men man får väll kvalliten därefter så jag köper hellre lite dyrare med bättre kvallite,

Lite överallt..
612 Inlägg
2 januari 2008
LillNaisarn skrev:
Stolen jag postade i första inlägget är från Ridetech.se ,
998:- var inte dyrt men man får väll kvalliten därefter så jag köper hellre lite dyrare med bättre kvallite,

Aa, så är det nog, men när dom bara skulle sitta i Golfen så tyckte jag inte det var nån ide att köpa nå dyrare! wink

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

461 Inlägg
2 januari 2008
Du måste ha kvar orginal bältet i bilen när du bes, sen får du ha 4p eller 6p oxå om du vill.
Sen varför du vill ha 4st stolar kan jag inte förstå, men ska du ändå ha 2st bak kan du ju likagärna ha dom på glidskenor då alla du känner kanske inte är exakt i samma längd, kom bara ihåg att fästa det ordentligt då det är det enda dom kollar förutom bältet.
Sen blir ju bilen reggad så, så vill du ha tillbaka baksättet måste du regga om den!

/mikel

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

LillNaisarn
2 januari 2008
Trådstartare
M.Persson skrev:
Du måste ha kvar orginal bältet i bilen när du bes, sen får du ha 4p eller 6p oxå om du vill.
Sen varför du vill ha 4st stolar kan jag inte förstå, men ska du ändå ha 2st bak kan du ju likagärna ha dom på glidskenor då alla du känner kanske inte är exakt i samma längd, kom bara ihåg att fästa det ordentligt då det är det enda dom kollar förutom bältet.
Sen blir ju bilen reggad så, så vill du ha tillbaka baksättet måste du regga om den!

/mikel

Tack för ditt svar, då mindes jag inte helt fel ang bes att man får enbart ha org, vet du eller ngn annan ngt sätt så man får använda 3p alt 4p då det känns ut fel enligt mig att ha 2p på stolar som dessa?

Jag funderar på 2par stolar pga delat baksäte är svårt att få tag i till W124 samt att då man ev får tag i ett sånt kostar det i samma klass som 1par stolar,
jo jag vet att man måste regga om då det blir 3passagerare istället för 4st.

461 Inlägg
2 januari 2008
LillNaisarn skrev:
Tack för ditt svar, då mindes jag inte helt fel ang bes att man får enbart ha org, vet du eller ngn annan ngt sätt så man får använda 3p alt 4p då det känns ut fel enligt mig att ha 2p på stolar som dessa?

Jag funderar på 2par stolar pga delat baksäte är svårt att få tag i till W124 samt att då man ev får tag i ett sånt kostar det i samma klass som 1par stolar,
jo jag vet att man måste regga om då det blir 3passagerare istället för 4st.

Nej inte som man kan bes med, om du inte har tur vill säja, men jag hänger bara undan orginal bälltet resten av året och kör med 4p! Sen tar jag fram det på bes dagen och vissar det, polisen har aldrig sagt nått till mig och dom har haft många chanser!

Okej men varför behöver du delat baksätte då?
Du menar la 4 istället för 5 eller? du skulle ju ha 2stolar fram och 2 bak?

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

LillNaisarn
2 januari 2008
Trådstartare
M.Persson skrev:
Nej inte som man kan bes med, om du inte har tur vill säja, men jag hänger bara undan orginal bälltet resten av året och kör med 4p! Sen tar jag fram det på bes dagen och vissar det, polisen har aldrig sagt nått till mig och dom har haft många chanser!

Okej men varför behöver du delat baksätte då?
Du menar la 4 istället för 5 eller? du skulle ju ha 2stolar fram och 2 bak?

Det är inte så att jag "behöver" delat baksäte är bara mkt finare & skönare enligt mig.
Japps jag menar 4st stolar 1par=2st smile

Sök