3157
Sök

Varianter av extraljus-fästen

95 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Hej! Jag behöver lite tips på olika varianter till att fästa extraljus på stötfångaren. Har ett fäste som man sätter bakom skylthållaren, men vill slippa plocka bort balken.. Har någon några förslag på andra sätt att fästa extraljusen?
Förresten, vill inte få stötfångaren nerrepad, sönderborrad heller.. Bilen de ska sitta på är en volvo 960..

Tack på förhand!

mvh

Johanna

360 Inlägg
2 januari 2008
silvertejp? smile löser alla problem.

Fukttekniker
100 Inlägg
2 januari 2008
Sätt den med ett gäng stora popnit eller korta montageskruv rätt i plasten (kofångarn) bara. Sitter hur bra som helst, har gjort så på två av mina Saabar o det har funkat perfekt! Rekommenderar ett stag i överkant på varje extraljus också, då fladdrar dom inte så hemskt big_smile

812 Inlägg
2 januari 2008
Jag satte fast mina 3 big knick med 10 montageskruv rakt i stötfångaren på en fäste som jag satte bakom nr plåten och 2 "stöd ben"

http://www.golf4gti.se/extraljus.htm
Senast redigerat av golf4gti (2 januari 2008)

325 Inlägg
2 januari 2008
först plockade jag bort registerplåten, sen måttade jag ett passligt fyrkantigt (typ 4x3cm) aluminium rör, två grova bultar genom det och genom kofångarn där plåten satt förr (så kan man täcka för hålen sen också med plåten ifall det behövs) o enorma brickor bak i kofångarplasten så stödytan blir stor.

sen borrade jag tre hål i framsidan på aluminiumet och tre stora hål i bakre delen av röret, såatt man spänner fasst ljusen i endast framsidan av aluminiumröret och muttern och resten av bulten från ljusen lämnar snyggt och oåtkomligt på insidan av röret då man väl skruvat fasst allt.. tongue
DEthär blev råddigt big_smile hoppas du förstår nåt åtminstone smile

95 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
M1Get skrev:
silvertejp? smile löser alla problem.

Inte mitt wink

95 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Magnus9-3 skrev:
Sätt den med ett gäng stora popnit eller korta montageskruv rätt i plasten (kofångarn) bara. Sitter hur bra som helst, har gjort så på två av mina Saabar o det har funkat perfekt! Rekommenderar ett stag i överkant på varje extraljus också, då fladdrar dom inte så hemskt big_smile

Det blev en sådan variant, och har stag som jag ska sätta dit sedan! Du ansvarar väl för att det håller? =P

m3-lappis
4 januari 2008
när jag hade 4 stycken knickar på min golf så skaffade jag 4 stycker universal-fästen såg ut som typ bockade plattjärn. va säkert till nån modell men dom va billiga. sen plockade jag bort fångaren , borrade fast fästena i stötfångar-balken på undersidan. och sen 4 stabstag in gen om grillen. stabilt som fifan
Senast redigerat av m3-lappis (4 januari 2008)

95 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Tack för tipsen!
Trevlig helg!
Mvh
Johanna

Sök