3802
Sök

Få bort strålkastar glaset..hur?

(none)
1 725 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Skulle kolla om någon har lyckats ta bort själva glaset från strålkastarna/lamphuset på en 9-3 SS?

Hur gör man i sådana fall?

Mvh Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 januari 2008
Jag vet att det funkar på vissa bilar att lägga in allting i ugnen en stund. Sedan limmar man ihop det igen på samma sätt. Jag är däremot inte säker på temp och tid, men jag kan kolla.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

406 Inlägg
2 januari 2008
Ta fram kofoten braather, haha nejdå, menar du linsen på strålkastaren eller själva glaset?

:DPlattan i mattan:D

(none)
1 725 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
bazooka_ skrev:
Ta fram kofoten braather, haha nejdå, menar du linsen på strålkastaren eller själva glaset?

haha, du är la rolig Bazooka:) Det är själva glaset på strålkastaren/lamhuset..Fronten liskom smile

(none)
1 725 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Jag vet att det funkar på vissa bilar att lägga in allting i ugnen en stund. Sedan limmar man ihop det igen på samma sätt. Jag är däremot inte säker på temp och tid, men jag kan kolla.

Ja, det har jag med hört. Vore jätte snällt om du kan göra det.

Mvh Jonas

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 januari 2008
Har hittat detta: 150-180 grader 4-5 minuter mjukar upp limmet, sedan kan du försiktigt bända upp glaset. Det lär väl funka lika bra med en värmepistol antar jag? roll

(none)
1 725 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
caromania skrev:
Har hittat detta: 150-180 grader 4-5 minuter mjukar upp limmet, sedan kan du försiktigt bända upp glaset. Det lär väl funka lika bra med en värmepistol antar jag? roll

Tackar! Hitta en annan källa där det stod 135 grader i 10-15 minuter.. Det känns nästa bätter med lire lägre grad antal. Försökte med hårfön, men förgäves.

Tack för infon!

Mvh Jonas

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 januari 2008
Lägre temp längre tid låter logiskt. Kolla bara plasten med jämna mellanrum.

Om det är du själv i avataren så räcker det inte med hårfön. Du får nog plocka fram trimmern.lol
wink

(none)
1 725 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Haha, kan ju bara säga att jag misslyckade även med ungnen..Saab verkar ha för starka lim för att de ska lossna:/ Ny plan sad

406 Inlägg
2 januari 2008
Braather skrev:
bazooka_ skrev:

haha, du är la rolig Bazooka:) Det är själva glaset på strålkastaren/lamhuset..Fronten liskom smile

haha, okej men det borde ju gå om du tar en mattkniv eller rakblad och försöker karva loss limmet,

:DPlattan i mattan:D

(none)
1 725 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Man måste se det för än man förstår att det inte går:( Höll på i 3 timmar.. Men har alltid en reservplan vännen smile

Sök