4370
Sök

Aftonbladet hackade!

321 Inlägg
3 januari 2008
Skyline_dennis skrev:
Det finns många liknande fall. Jag anser nog mest att de är några som har haft brist på annat att göra som kommer på sånt här. Ungefär som man kan komma på med polaren att man ska bonntrimma pappas saab eller liknande. tongue

Nämn ett som kan liknas vid denna? Svenskt då. Är ganska stort detta.
Det är inget man gör i en handvändning och vem som helst kan göra.

2 283 Inlägg
3 januari 2008
Telia blev hackat av en kompis till mig och hans kompisar för ett x antal år sedan. De skrev felia på första-sidan smile

R.I.P. Michael Jackson!

blacken
3 januari 2008
Catling skrev:
Ger min fulla respekt till dom som gjort detta.

Ta ett ämne , lära sig det, sen styra allt. Dom kan göra vad dom vill eftersom dom lärt sig hur det funkar.
Aftonbladet är hackarnas Bitch nu!

RESPEKT!

Det är alltid lika kul när några sätter sig upp emot "mannen", men man blir lite fundersam om dom riktigt förstår vilket ansvar dom tar. Det kan sluta riktigt illa för en del om det skulle "strula" lite.

RE-雨宮
481 Inlägg
3 januari 2008
Urkas skrev:
Ja ganska roligt i början tyckte jag att det var. Visst att några gick in o gjorde n ågra smågrejer, men efter ett tag blev det  bara för mycket. Dom gick ju in på massa människors Facebook konton och höll på. Såg nån som hade fått en goatsebild istället för sin vanliga bild t ex och en jävla massa andra som fått massa random saker ändrade.
Tänk er lixom att garaget skulle blivit hackat och alla era lösenord skulle spridas o folk började gå in på era konton o ändra hej vilt.

Goatse är ju iof ren och skär humor i sig! Den mannen har förgyllt många gymnasielärares projektorlektioner tillsammans med Tubgirl. big_smile

RE-Amemiya Kitted FD3S

fotointresserad
2 307 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
Ännu en rolig länk:
http://image.bayimg.com/oaigcaabl.jpg

Undrar om det var nån på redaktionen som tog sig en tur till toan för att undersöka om det blev nån grupprunk ^^
Senast redigerat av Norde (3 januari 2008)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 januari 2008
blacken skrev:
Det kan sluta riktigt illa för en del om det skulle "strula" lite.

gissa om folk svettas... massvis gick in helt oskyddade och läste mailen kan bli många som får hem brev från polisen wink men det är ju dock folk som gick in självmant men enligt aftonbladet förvarades ingen hemlig information i intranätet det visste säkert hackarna
eller så tog dom ner det vem vet vad hackarna fick ner för info från ab?

Norde skrev:
> Grupprunk på personal toan om 10 min, dom som inte kommer
> får lägre lön och indragen semester.

lol
Senast redigerat av MeloveGolf (3 januari 2008)

fotointresserad
2 307 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
blacken skrev:
Det kan sluta riktigt illa för en del om det skulle "strula" lite.

gissa om folk svettas... massvis gick in helt oskyddade och läste mailen kan bli många som får hem brev från polisen wink men det är ju dock folk som gick in självmant men enligt aftonbladet förvarades ingen hemlig information i intranätet det visste säkert hackarna
eller så tog dom ner det vem vet vad hackarna fick ner för info från ab?

> Grupprunk på personal toan om 10 min, dom som inte kommer
> får lägre lön och indragen semester.

lol

Sen med tanke på att så pass många verkar ha haft samma lösenord på flera olika ställen så kan det ju även betyda att hackarna kunde utnyttja dessa lösenord och ta sig in på flera andra ställen på aftonbladets servrar än just bara mailservern och på så sätt kan ha kommit över en hel del info..

583 Inlägg
3 januari 2008
HardCore skrev:
Skyline_dennis skrev:
Det finns många liknande fall. Jag anser nog mest att de är några som har haft brist på annat att göra som kommer på sånt här. Ungefär som man kan komma på med polaren att man ska bonntrimma pappas saab eller liknande. tongue

Tja, när polisen tog TPB's (the pirate bay) servrar blev ju dom hackade på många olika sätt. Det är väll större att hacka en myndighet än en tidning?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

321 Inlägg
3 januari 2008
Skyline_dennis skrev:
HardCore skrev:
Skyline_dennis skrev:

Tja, när polisen tog TPB's (the pirate bay) servrar blev ju dom hackade på många olika sätt. Det är väll större att hacka en myndighet än en tidning?

Var väl ingen hackning i den bemärkelsen? De tog sig väl inte in i systemet och kunde rota bland "hemliga" filer osv.
Var väl "bara" att de överbelastade servrarna? Eller tänker jag på något annat och missat det du nämner totalt?

Har iaf ett minne från när det med TPB skedde att det var en massa hämndaktioner där de överbelastade servrarna.
Senast redigerat av HardCore (3 januari 2008)

Old School Ford
600 Inlägg
3 januari 2008
ja tbp historien var ju mest utformad så att det samtidigt går in så mycket folk att servern blir överbelastad och slutar funka.

Cars for a living , Capri for life!
Ford Capri -78: http://www.garaget.org/?car=132079
WitchCraft - Vi styr och ställer!

583 Inlägg
3 januari 2008
ja men jag hade för mig att dom va in och ändrade framsidan... och på så sätt har dom endå varit inne i på servern/databasen där hemsidan låg.  dom kan ju haft information där om dom är dumma?

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

Sök