4371
Sök

Hjälp med att brygga?

Dann3
4 januari 2008
Trådstartare
Tror mitt slutsteg är MONO? Sinus Live A-1500 men ser ut som ett 2-Kanals iallafall.

Men högtalare utgångarna ser ut såhär på slutsteget:

- - + +

Hur skall jag koppla in högtalarkablarna så att jag brygga den?

Basen är ju dubbelspolig och det är den jag skall driva med slusteget.

/danne

2 911 Inlägg
4 januari 2008
Det går inte brygga, det är MONO och det är enbart fler anslutningar för att underlätta fler högtalare, de är redan sammankopplade på insidan av steget.

Vad är det för spolar på basen ?

Dann3
4 januari 2008
Trådstartare
Decibel skrev:
Det går inte brygga, det är MONO och det är enbart fler anslutningar för att underlätta fler högtalare, de är redan sammankopplade på insidan av steget.

Vad är det för spolar på basen ?

Vet inte är ju Sonic Carpower 15" basen

Fattar inte fick med en 150A säkring med hållare som är kopplad till steget separat? Finns inga i slutsteget som det brukar sitta? Denna säkring kan ju inte hjälpa mkt väl? Skall väl vara mindre säkring?
Senast redigerat av Dann3 (4 januari 2008)

2 911 Inlägg
4 januari 2008
För att förklara enkelt.

Sätt en kabelstump mellan + och + på basen
Sätt en kabelstump mellan - och - på basen

Sätt därefter en kabel ifrån EN av + på basen till + på steget
Sätt därefter en kabel från EN av - på basen till - på steget

Lasten blir då 1ohm.

1 661 Inlägg
4 januari 2008
Om du fick med en 150A så ska det va det helt enkelt. Grattis, du har kräm i steget.
Mitt har bara 120A men har tittat på ett med 300A vet bara inte ifall det är bra eftersom det är av billigare modell.

Team Autohifi!
865 Inlägg
4 januari 2008
Man får med en 150amp ANL säkring med hållare eftersom det inte finns någon intern säkring inbyggt i slutsteget.
Man ska alltså inte ta bort denna utan det är säkringen till steget och skall sitta där den är förmonterad vid leverans.
Man bör kompletera med en säkring fram vid batteriet på minst 150amp även där.

Sen är ett "MONO SLUTSTEG" enkanaligt där av namnet, att det finns 2st + & 2st - är enbart för att göra det enklare att koppla in flera talspolar som du har.
Kör du en kabel till varje + samt - på din bas så kommer du lasta ner din bas till 1ohm.

Sök