2569
Sök

Bygga Baslåda i V40 - Funktionellt.

45 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Någon som har tips hur man kan bygga en baslåda i en V40 så att den tar så lite plats som möjligt. Har en GAS 123Pro bas, måste få in barnvagn. Vill inte bygga i reservhjulsbaljan. Alla tips och ideér är välkomna. Gärna bilder.

Gör som Ford, Köp Volvo

Smart chimps talk Swedish
289 Inlägg
4 januari 2008
Har samma problem här! Har dock två 12" carpower basar som ska ha 130 liter ihop yikes
Blir inte mycket av bagage kvar... och här skulle det också behövas utrymme för barnvagn för framtiden smile

Men hur många liter ska en sådan bas ha? Det lättaste är ju att göra en låda lika hög och bred som det är mot ryggstöden där bak och sen reglera djupet efter liter behoven. Det lär ju vara det lättaste sättet.
Bredden i bagaget är där ca 8.7dm och höjden ca 4.5dm (minus tjockleken på materialet sen också!)
8.7*4.5= 39 dm2! och då har vi inte ens börjat med något djup.
Men minus tjockleken på materialet (säg 22mm) så har vi
87-4.4= 82.6cm,  45-4.4=40.6
4.06*8.26= 33.53 dm2!
Räkna sen med ett djup på kanske 2-3 dm så har du ca 60-100 liter där smile då har du inte använt allt för stort utrymme.

Hoppas du hängde med tongue blev lite virrigt...
Senast redigerat av jonatk (4 januari 2008)

X40 Nordic
784 Inlägg
4 januari 2008
Tjena jag har en lösning på de. OM någon är intresserad. Kolla in mitt garage för bilder på min lösning.
Senast redigerat av m_a_c (4 januari 2008)

45 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
jonatk skrev:
Har samma problem här! Har dock två 12" carpower basar som ska ha 130 liter ihop yikes
Blir inte mycket av bagage kvar... och här skulle det också behövas utrymme för barnvagn för framtiden smile

Men hur många liter ska en sådan bas ha? Det lättaste är ju att göra en låda lika hög och bred som det är mot ryggstöden där bak och sen reglera djupet efter liter behoven. Det lär ju vara det lättaste sättet.
Bredden i bagaget är där ca 8.7dm och höjden ca 4.5dm (minus tjockleken på materialet sen också!)
8.7*4.5= 39 dm2! och då har vi inte ens börjat med något djup.
Men minus tjockleken på materialet (säg 22mm) så har vi
87-4.4= 82.6cm,  45-4.4=40.6
4.06*8.26= 33.53 dm2!
Räkna sen med ett djup på kanske 2-3 dm så har du ca 60-100 liter där smile då har du inte använt allt för stort utrymme.

Hoppas du hängde med tongue blev lite virrigt...

Haha lite kanske. Sluten låda på 33liter ska den spela bäst i. så det tar ju inte enorm plats. men hade tänkt bygga den direkt till vänster i bagaget i den inbucklingen innan hjulhuset.. kanske kan bli bra

Gör som Ford, Köp Volvo

229 Inlägg
4 januari 2008
vet inte om det samma som innan men kolla mina bilder under projekt

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--

45 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Andreas_o_r skrev:
vet inte om det samma som innan men kolla mina bilder under projekt

Precis så jag menade, ska följa ditt projekt

Gör som Ford, Köp Volvo

229 Inlägg
4 januari 2008
Kul att man kunde hjälpa lite... lagt upp lite flerr bilder på hur det blev nu när jag blev klar.

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--

1 634 Inlägg
6 januari 2008
Har också haft lådan så på sidan men det är svårt att få det snyggt. Kolla på min sida hur jag gjort nu istället wink

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök